Rośnie liczba polis
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
Jakie produkty ubezpieczeniowe cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Czy klienci przekonali się do innych ubezpieczeń niż tylko OC samochodowe?
Polacy wciąż najchętniej ubezpieczają majątek, czyli głównie samochody i mieszkania. Rocznie wydajemy na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent. Dodatkowo odnotowujemy systematyczny wzrost zainteresowania ubezpieczeniami życia oraz ubezpieczeniami zdrowotnymi. Jednak w porównaniu do statystycznego mieszkańca krajów zachodnich, wydajemy na ten cel o kilkaset euro mniej rocznie. Ta różnica z jednej strony przeraża, ale z drugiej pokazuje potencjał, jaki drzemie w tym sektorze. Kluczową sprawą jest edukacja. Z rozmów z klientami wynika, że nie uczymy się w szkole o sprawach związanych z ubezpieczeniem życia, zdrowia czy oszczędzaniem na emeryturę. Większość ludzi nie miała możliwości rozmowy z profesjonalnym doradcą, który zbadałby ich potrzeby ubezpieczeniowe. Wielu z nas uważa, że ubezpieczenie grupowe w pracy wystarczy. To dobry początek, ale czy zabezpiecza wszystko, co powinno? Dlatego obowiązek edukacyjny, informacyjny i analityczny leży po naszej stronie. Jesteśmy gotowi, by rozmawiać o tych tematach z klientami.
Jak wygląda Państwa oferta franczyzowa?
Standardowa franczyza często wiąże się z wieloma wymaganiami, takimi jak odpowiednia lokalizacja, rozmiar lokalu czy opłata początkowa. W ERGO Hestii podchodzimy do tematu bardziej elastycznie. Przygotowaliśmy kilka rozwiązań dopasowanych do oczekiwań i możliwości finansowych naszych partnerów. Kluczowe znaczenie mają jednak dotychczasowe doświadczenie kandydata oraz jego umiejętności. Kandydat musi posiadać minimum średnie wykształcenie oraz status osoby niekaranej. Pozostałe wymagania dotyczą tzw. umiejętności miękkich. Od naszych przyszłych partnerów oczekujemy „smykałki biznesowej”, łatwości w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu trwałych relacji. Zapraszamy do współpracy osoby z doświadczeniem w świecie ubezpieczeń, ale nie tylko. Doświadczenie w sprzedaży, poparte odpowiednią motywacją, będzie równie mocnym atutem. Nie wykluczamy również osób rozpoczynających swoją zawodową karierę – wierzymy w talent. Otwartość, chęć nauki i działania są dla nas bardzo ważne. Wiemy, że realizacja sprawdzonego modelu biznesowego przyniesie nam wszystkim sukces.
Jakie są więc opcje współpracy z ERGO Hestią?
Przygotowaliśmy różne modele biznesowe. Warto od razu zaznaczyć, że współpraca z nami nie musi wiązać się z posiadaniem stacjonarnego biura. Ale zacznijmy od początku – agent ubezpieczeniowy odpowiedzialny jest za przeprowadzenie profesjonalnej analizy potrzeb klienta i sprzedaż dopasowanych ubezpieczeń majątkowych lub życiowych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Nasi reprezentanci dostają od ERGO Hestii ogromną wiedzę na temat profesjonalnego doradztwa ubezpieczeniowego. W połączeniu z wieloma produktami zarówno dla klientów indywidualnych, jak i klientów biznesowych – daje to możliwości kompleksowego, dopasowanego zabezpieczenia interesów Polaków. W zależności od doświadczenia kandydata w sprzedaży oraz branży ubezpieczeniowej mamy przygotowane programy, które pozwolą rozwinąć skrzydła. Dla osób chcących prowadzić stacjonarne biuro sprzedaży także mamy gotowe rozwiązania, które dostępne są jednak po pewnym okresie współpracy.
Jakie wsparcie dostaje od was franczyzobiorca?
Wsparcie przede wszystkim rozpoczyna się od razu, już podczas procesu rekrutacji. Jesteśmy otwarci na wszystkie pytania kandydatów. Udzielamy wskazówek dotyczących założenia działalności gospodarczej, informujemy o możliwościach uzyskania dofinansowań czy pożyczek z funduszy europejskich, jeżeli takie szanse występują. Kładziemy olbrzymi nacisk na edukację i oferujemy bogaty system szkoleń produktowych oraz z kompetencji miękkich. Wyróżnia nas to na tle konkurencji.
Naszym wyróżnikiem są również zaangażowani ludzie, gotowi do pomocy na każdym etapie współpracy. Jesteśmy otwarci, zawsze słuchamy naszych partnerów i nie zamiatamy problemów pod dywan. ERGO Hestia inwestuje w nowoczesne technologie, ale zdajemy sobie sprawę, że nic nie zastąpi empatii i dobrych relacji z drugim człowiekiem. Na tym budujemy nasz biznes.
Jeśli chodzi o bazy klientów i leady, na początku oczekujemy od naszych partnerów, że będą pracować nad tym sami, oczywiście przy wykorzystaniu naszego know-how. Uczymy prospectingu (proces poszukiwania i nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami – przyp. red.) i szukania szans sprzedażowych. Gdy agent wyróżnia się swoim zaangażowaniem, kreatywnością i skutecznością, otrzymuje od nas wsparcie również w tym zakresie.
Na czym zarabiają franczyzobiorcy?
Franczyzobiorcy zarabiają na wynagrodzeniu prowizyjnym za każdą sprzedaną polisę – zarówno za jej zawarcie, jak i kontynuację w kolejnych latach. Oferujemy naszym partnerom możliwość sprzedaży ubezpieczeń życiowych, majątkowych oraz zdrowotnych. Posiadamy różnorodne programy rozwojowe i motywacyjne, dostosowane zarówno do początkujących agentów, jak i tych z dużym doświadczeniem i możliwościami sprzedażowymi. Dla każdego jesteśmy w stanie zaproponować atrakcyjne rozwiązanie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA ERGO HESTIA
Sieć agencji ubezpieczeniowych, obecna na rynku od 10 lat.
- ponad 300 placówek
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


