Zamieniła etat na własną szkołę językową
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
Justyna Pryszcz przez kilka lat pracowała w korporacji. Podobała jej się zdalna forma pracy, za to sposób traktowania przez przełożonych już nie. Postanowiła, że czas zmienić swoje życie zawodowe. Pomyślała o otwarciu własnego biznesu, a w szczególności o franczyzie.
– Uznałam, że franczyza da mi poczucie bezpieczeństwa. Nie prowadziłam nigdy wcześniej żadnej firmy, więc dużo łatwiej zacząć działać na swoim, mając zapewnione wsparcie doświadczonego franczyzodawcy. Na portalu Franchising.pl trafiłam na artykuł dotyczący szkół języka hiszpańskiego La Mancha. Z wykształcenia jestem filologiem włoskim, więc pomyślałam, że może mogłabym otworzyć szkołę, w której przewodnim językiem nauczania byłby hiszpański, a dodatkowym język włoski – wspomina Justyna Pryszcz, franczyzobiorczyni szkoły La Mancha.
Franczyza La Manchy – decyzja po jednej rozmowie
Jeszcze tego samego dnia skontaktowała się z Lilianą Poszumską, pomysłodawczynią sieci szkół La Mancha. – Rozmawiało nam się wspaniale i właściwie już pod koniec rozmowy byłam zdecydowana na rozpoczęcie współpracy. Nasz pierwszy kontakt miał miejsce w grudniu, a już 14 marca podczas dnia otwartego witałam potencjalnych kursantów w mojej szkole La Manchy – opowiada Justyna Pryszcz.
Lokal na szkołę znalazła szybko. Mieści się w Ochojcu, czyli w sercu pobocznych dzielnic Katowic. Wokół mieści się wiele szkół podstawowych, średnich, przedszkoli, łatwo jest też zaparkować, a na dodatek szkołę widać z głównej drogi.
– Powierzchnia lokalu to niewiele ponad 60 mkw. Ale to wystarczyło na zrobienie dwóch sal lekcyjnych oraz recepcji. We wszystkich pracach remontowych pomagał mi mój brat. Większość wyposażenia kupiłam w IKEA. Stoliki, krzesła nie muszą być wyszukane, tylko wygodne i łatwe w utrzymaniu czystości. Dzięki temu całość inwestycji na start, wliczając w to opłatę wstępną, zamknęła się w kwocie 30 tys. zł.
Co przyciąga kursantów do szkoły La Manchy?
W szkole La Manchy w Katowicach kursanci mogą uczyć się języka hiszpańskiego, włoskiego, portugalskiego i francuskiego. Franczyzobiorczyni twierdzi, że największe zainteresowanie dotyczy nauki języka hiszpańskiego. Chętni to przede wszystkim dorośli oraz młodzież powyżej 14. roku życia. – Ale w wakacje startujemy z nauką języka hiszpańskiego w zaprzyjaźnionym przedszkolu. Liczę, że dzieciom na tyle spodobają się zajęcia, że będą chciały kontynuować naukę również podczas roku szkolnego – mówi Justyna Pryszcz.
Na razie jej szkoła działa raptem kilka tygodni, ale już kilka osób pobiera lekcje indywidualne. – Teraz musimy przede wszystkim zaistnieć w świadomości okolicznych mieszkańców. Największe zainteresowanie zapisami na zajęcia dodatkowe jest we wrześniu, gdy zaczyna się rok szkolny. Liczę, że wówczas utworzy się kilka stałych grup w mojej szkole – mówi franczyzobiorczyni La Manchy z Katowic.
Czy każdy może otworzyć szkołę językową?
La Mancha to sieć szkół językowych, której przewodnim językiem jest hiszpański. Powstała z pasji do języków i chęci stworzenia przyjaznego miejsca do nauki. Franczyza skierowana jest do osób, które chcą prowadzić własną szkołę językową. Co ciekawe, franczyzodawczyni La Manchy nie wymaga od franczyzobiorców wykształcenia filologicznego – choć z pewnością pomaga ono zrozumieć specyfikę pracy. Franczyzobiorca może sam prowadzić zajęcia lub zatrudnić lektorów. Jego zadaniem jest organizacja pracy szkoły i kontakt z kursantami.
Franczyzodawca zapewnia gotowy pakiet startowy. W jego skład wchodzą materiały dydaktyczne, scenariusze zajęć, szkolenia i wsparcie marketingowe. Pomaga także przy uruchomieniu placówki, w tym organizacji strony internetowej i dnia otwartego.
– Nowi partnerzy otrzymują szkolenia, know-how, scenariusze zajęć, materiały marketingowe i pełne wsparcie przy starcie. Sama miałam ogromne wsparcie od Liliany i zespołu La Manchy. Gdyby nie to, pewnie jeszcze długo zbierałabym się do startu – mówi Justyna Pryszcz.
WIZYTÓWKA MARKI LA MANCHA
La Mancha to sieć szkół językowych specjalizujących się w nauczaniu języka hiszpańskiego oraz innych języków romańskich: portugalskiego, włoskiego, francuskiego i katalońskiego. Marka powstała w 2011 roku i działa w modelu franczyzowym.
Co oferuje franczyza La Mancha:
-
dostęp do sprawdzonego programu nauczania i know-how;
-
wsparcie w zarządzaniu sekretariatem szkoły;
-
szkolenia metodyczne i pomoc w doborze podręczników;
-
wzory umów z klientami i lektorami;
-
gotowe materiały marketingowe i wspólne logo;
-
własną stronę WWW oraz obecność w social mediach (w tym TikTok).
Wymagania wobec franczyzobiorców:
-
wykształcenie: licencjat z filologii hiszpańskiej lub iberystyki, albo certyfikat DELE (min. B2);
-
alternatywnie: status native speakera języka hiszpańskiego;
-
gotowość do prowadzenia działalności gospodarczej;
-
lokal z co najmniej jedną salą dla 10 osób, z zapleczem i toaletą.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

