Homla rozwija franczyzę
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Odpowiedni wystrój domu czy mieszkania to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu miejsce do życia zyskuje indywidualny charakter. Polacy coraz częściej zdają sobie z tego sprawę i chętniej szukają ciekawych dodatków do domu. Zainteresowanie produktami wyposażenia wnętrz rośnie.
Najpierw boom, potem przestój
Prawdziwy rozkwit sektor home & decor przeżywał w czasie pandemii, kiedy wszyscy utknęli w domach. Wtedy nagle musiały się one stać się zarówno bezpieczną oazą, jak i miejscem do pracy. Nieco trudniej było w 2022 roku, kiedy zaczęła się wojna w Ukrainie. Odczuła to cała branża home & decor, w tym polska marka Homla, która ma w swojej ofercie produkty umożliwiające urządzenie domu, mieszkania, ogrodu czy balkonu. Trudny był dla niej pierwszy kwartał 2022 roku, właśnie ze względu na sytuację na Wschodzie. Ale już w kolejnych miesiącach sprzedaż systematycznie rosła, a w ostatnim roku osiągnęła nawet rekordowy poziom.
– Rok 2022 zaczął się słabo, ale skończył bardzo dobrze. Natomiast 2024 rok to już był czas intensywnego rozwoju. Otworzyliśmy w jego trakcie dwadzieścia salonów w całej Polsce, zwiększyliśmy powierzchnię sklepów i relokowaliśmy trzy kolejne – mówi Małgorzata Larwa, kierownik do spraw rozwoju sieci Homla.
W 2025 roku firma planuje powtórzyć ten wynik. Na rynku działa od ośmiu lat i przez ten czas otworzyła w sumie 88 salonów, w tym trzynaście franczyzowych.
Przy tym Homla otwiera sklepy własne w dużych polskich miastach, a ofertę franczyzową kieruje do tych mniejszych, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to przede wszystkim galerie handlowe lub retail parki.
– Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdzają się salony w popularnych galeriach handlowych. Obserwujemy obecnie, że klienci mają coraz mniej czasu, w związku z tym chętnie wybierają na zakupy miejsca, w których mogą je zrobić kompleksowo, takie jak parki handlowe. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, również salony Homla pojawiły się w tym roku w aż trzech parkach handlowych. I cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Bierzemy również pod uwagę lokale usługowe na znanych ulicach handlowych – wyjaśnia Małgorzata Larwa.
Najlepiej, żeby lokal był zlokalizowany na parterze, w sąsiedztwie sklepów odzieżowych. Wskazana jest też szeroka witryna.
– Powinien mieć optymalną przestrzeń sprzedaży rzędu od 150 do 350 mkw. – mówi Małgorzata Larwa.
Szerokie wsparcie
Idealny partner marki Homla to taki, który posiada już doświadczenie w prowadzeniu sklepów franczyzowych oraz zna możliwości lokalnego rynku, na którym jest zdecydowany prowadzić działalność.
– Dobrze, żeby też miał udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności i zarządzaniu personelem. Ważna jest ponadto gotowość do podpisania umowy na pięć lat – dodaje Małgorzata Larwa.
Koszt inwestycji jest ściśle uzależniony od lokalu – tego, w jakim jest stanie w chwili przejęcia oraz na jakie wsparcie może liczyć partner Homli od wynajmującego. Koszt z metra zaczyna się od 1 tys. zł netto. Całość zatowarowania oraz koszty logistyki są po stronie centrali marki. Natomiast obroty salonu uzależnione są od miasta, centrum handlowego oraz samego położenia lokalu w galerii.
– Każdą lokalizację oceniamy indywidualnie pod kątem rentowności i wspólnie z partnerem podejmujemy decyzję co do poziomu powodzenia danego punktu – mówi Małgorzata Larwa.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Homla wynosi 35 tys. zł.
– Jednak dzięki wsparciu centrali przy otwarciu salonu na przykład w postaci dostarczenia całości osprzętu komputerowego, ten koszt w zasadzie zeruje się – podkreśla Małgorzata Larwa.
Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać około dwóch lat. Franczyzodawca zapewnia też duże wsparcie zarówno podczas nawiązania współpracy, jak i w jej trakcie. Franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji oraz negocjowaniu kosztów w celu opracowania najkorzystniejszych warunków najmu. Franczyzodawca pomoże ponadto w realizacji i przygotowaniu projektu aranżacyjnego oraz zapewni niezbędne narzędzia i wypracowane know-how w zakresie handlu.
– Zapewniamy też atrakcyjną ofertę produktową, zarówno pod względem wzornictwa, jak i ceny, jednolitą politykę cenową oraz efektywne zarządzanie asortymentem. Partnerzy mogą liczyć na wydajną logistykę, bieżące dostawy oraz rotację produktów – wylicza Małgorzata Larwa.
Każdy partner zostanie także przeszkolony i objęty opieką regionalnego menedżera sprzedaży. Franczyzodawca wesprze też w zakresie komunikacji marketingowej, zarówno stale, jak i sezonowo.
Jednorazowa opłata wstępna jest jedyną opłatą do centrali. W trakcie współpracy partnerzy zarabiają na prowizji, którą wypłaca im franczyzodawca w zależności od poziomu sprzedaży.
Obiecująca przyszłość
Homla na rynku wyposażenia wnętrz chce się wyróżniać m.in. funkcjonalnymi produktami.
– Klienci doceniają nas za oryginalny design oraz unikatowe kolekcje dodatków, których w najbliższych latach pojawiać się będzie w ofercie jeszcze więcej. Jako marka staramy się odpowiadać na różnorodne potrzeby konsumentów, dostarczając asortyment w odmiennej, jednak zawsze zgodnej z trendami stylistyce. Chcemy, żeby dzięki naszym meblom i dodatkom każda przestrzeń stawała się miejscem, do którego chce się wracać po pełnym wyzwań dniu – mówi Małgorzata Larwa.
Jej zdaniem, chociaż sektor wyposażenia wnętrz jest zależny od rynkowej koniunktury, to najbliższe lata zapowiadają się dla niego obiecująco.
– Świadomość Polaków na temat wystroju wnętrz jest coraz większa, a za tym idzie łatwiejszy, szybszy dostęp do mebli i dekoracji zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W przestrzeni internetowej powstaje coraz więcej serwisów z inspiracjami wnętrzarskimi. Obserwujemy też coraz większą dostępność oferty home & decor w każdym segmencie, nie tylko premium, ale również w opanowujących Polskę sieciach dyskontowych – zauważa Małgorzata Larwa.
Polacy inwestują w dopasowanie swoich wnętrz do indywidualnych potrzeb i własnego gustu. Pożądamy przestrzeni nie tylko funkcjonalnych, ale również atrakcyjnych wizualnie. Tradycja coraz częściej przenika się z nowoczesnością.
– Bez względu na to, czy klienci dokonują ekonomicznych wyborów, czy poszukują produktów szytych na miarę, prognozujemy dalszy wzrost popularności naszej branży w najbliższych latach – podsumowuje Małgorzata Larwa.
WIZYTÓWKA MARKI HOMLA
Homla to polska marka oferująca produkty do wyposażenia wnętrz. Tworzy meble i dodatki do salonu, sypialni, łazienki, jadalni czy kuchni.
- 88 salonów
- opłata za przystąpienie do sieci – 35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


