Franczyza w emocjach
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Pomysłodawczynią franczyzy Emotki jest Anna Konstantynowicz.
– Przez wiele lat pracowałam w korporacjach, przeszłam wiele szkoleń rozwojowych, dużo z nich wynosiłam, widziałam, jak się dzięki nim zmieniam. W tym czasie urodziłam też troje dzieci. Pomyślałam, że chciałabym przekazać im wiedzę na temat rozwoju osobistego, żeby to, czego ja się nauczyłam jako dorosła kobieta, one z tym wzrastały od dziecka. Nigdzie jednak nie znalazłam takich zajęć. A że coraz trudniej było mi łączyć pracę zawodową z macierzyństwem, dużo czasu pochłaniały mi dojazdy do biura, to uznałam, że to czas, żeby przejść na swoje – wspomina Anna Konstantynowicz, franczyzodawczyni Emotki.
Trafiła na Akademię JA, dla której programy opracowała doktor psychologii Agnieszka Zielonka. Zdobyły one uznanie autorytetów w dziedzinie psychologii i rozwoju dziecka. – Nawiązałam współpracę z Akademią JA. Zaczęłam od prowadzenia zajęć w małej grupie, a z czasem rozwinęłam koncept w pełnoprawny model franczyzowy. Zamiast typowej nauki, oferujemy warsztaty poświęcone emocjom i relacjom społecznym – dzieci uczą się, jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak radzić sobie ze stresem, a także jak współpracować w grupie – mówi Anna Konstantynowicz.
Kogo szuka Emotka? Wymagania wobec franczyzobiorców
Emotka działa w kilku miastach w Polsce, a firma szuka kolejnych franczyzobiorców. Stawia na rozwój lokalnych społeczności i chce być blisko rodziców. Warsztaty organizowane są w szkołach, przedszkolach lub domach kultury. Trwają cały rok szkolny, obejmują 30 spotkań.
Nie trzeba być pedagogiem ani psychologiem, żeby dołączyć do sieci. Franczyzodawca zapewnia gotowe scenariusze warsztatów (pięć programów, dwa przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i trzy dla szkół podstawowych), szkolenia oraz wsparcie marketingowe. Wystarczy zaangażowanie, pozytywna energia, chęć do pracy z dziećmi i gotowość do prowadzenia własnego biznesu.
– Nasz franczyzobiorca powinien być gotowy do osobistego prowadzenia zajęć z dziećmi – nie może pełnić wyłącznie roli menedżera placówki. Oczywiście, w miarę rozwoju biznesu możliwe jest zatrudnienie dodatkowej osoby do prowadzenia warsztatów. Warto jednak podkreślić, że jest to działalność oparta na relacjach – nie tylko z dziećmi, ale także z ich rodzicami. To właśnie rodzice podejmują decyzję o zapisaniu dziecka na nasze zajęcia, a trudno ich do tego przekonać, jeśli nie ma się bezpośredniego kontaktu z najmłodszymi uczestnikami – twierdzi Anna Konstantynowicz.
Franczyzodawczyni Emotki podkreśla także, że idealnymi franczyzobiorcami marki będą ci, którym bliski jest rozwój osobisty, wiedzą już dużo na ten temat. – Zanim nasz franczyzobiorca rozpocznie pracę, musi zostać przez nas przeszkolony. My też szkolimy trenerów zatrudnianych przez właścicieli placówek franczyzowych – mówi Anna Konstantynowicz.
Szkolenia i superwizje
Uczestnicy szkolenia najpierw otrzymują materiały do zapoznania, wgląd do wszystkich scenariuszy warsztatów. Następnie spotykają się na szkoleniu stacjonarnym, podczas którego poruszane są aspekty praktyczne. – Mają one charakter warsztatowy, pokazujemy jak pracować w grupach, jak motywować uczestników. Pierwszy etap szkolenia trwa dwa i pół dnia. Przed nowym rokiem szkolnym spotykamy się ponownie i przypominamy wszystkie najważniejsze aspekty prowadzenia warsztatów. Co miesiąc organizujemy też online spotkania superwizyjne i doszkalające ze wszystkimi osobami prowadzącymi zajęcia. To doskonała okazja do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, omówieniu trudności – zapewnia Anna Konstantynowicz.
Franczyzodawczyni pracuje nad stworzeniem szkoleniowej platformy online, gdzie będą umieszczone wszystkie merytoryczne informacje.
Koszt rozpoczęcia działalności wynosi 17 220 zł brutto. W tej cenie franczyzobiorca otrzymuje pełne know-how, scenariusze zajęć, szkolenie z prowadzenia działalności, wsparcie marketingowe oraz dostęp do systemu CRM i podstrony na wspólnej stronie internetowej. Umowa franczyzowa zawierana jest na pięć lat z możliwością przedłużenia lub wcześniejszego rozwiązania.
Edukacja emocjonalna dzieci a zarobki
Według danych firmy miesięczny przychód jednej placówki może sięgnąć 15-20 tys. zł, przy obsłudze kilkunastu grup. Działalność najczęściej prowadzona jest popołudniami, co pozwala łączyć ją np. z innym biznesem czy pracą na etacie.
Emotka planuje dalszy rozwój i w 2025 roku chce zwiększyć liczbę placówek działających w modelu franczyzowym. Zainteresowanych przyciąga niska bariera wejścia i gotowy system działania, który pozwala rozpocząć działalność edukacyjną nawet osobom bez wcześniejszego doświadczenia w branży.
– Zainteresowanie naszymi warsztatami rośnie, bo przybywa rodziców, którzy są świadomi, jak ważne jest wspieranie zdrowia psychicznego swoich dzieci. My uczymy kursantów m.in.: jak pracować ze swoimi emocjami, jak się lepiej komunikować z innymi osobami, rozwiązywać konflikty, jak poznać swoje mocne strony, talenty. Dzięki temu bardzo chętnie współpracują z nami szkoły, bo widzą pozytywny wpływ warsztatów na uczniów – twierdzi Anna Konstantynowicz.
WIZYTÓWKA MARKI EMOTKA
Emotka to sieć ośrodków edukacyjnych dla dzieci w wieku od 3 do 15 lat. Firma specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych najmłodszych poprzez roczne programy zajęć (30 spotkań), realizowane w przedszkolach, szkołach podstawowych i domach kultury. Koncept bazuje na autorskich scenariuszach opracowanych przez ekspertów w dziedzinie psychologii dziecięcej i jest dostosowany do różnych grup wiekowych.
- Liczba placówek własnych: 1
- Liczba placówek franczyzowych: 2
- Liczba placówek partnerskich: 6
Szacunkowy koszt inwestycji: 17 220 zł brutto. Zawiera: pełne know-how, gotowe scenariusze pięciu programów, szkolenie wstępne, dostęp do CRM, własną podstronę internetową, wsparcie marketingowe
Wymagania lokalowe: własny lokal nie jest wymagany – zajęcia mogą być prowadzone w szkołach, przedszkolach lub domach kultury
Wymagania wobec franczyzobiorcy:
-
gotowość do osobistego prowadzenia zajęć z dziećmi
-
zainteresowanie rozwojem osobistym i edukacją
-
umiejętność budowania relacji z rodzicami
Szacowany miesięczny przychód przy obsłudze kilkunastu grup: 15-20 tys. zł
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
-
szkolenie trenerskie wstępne (2,5 dnia) i doszkalające przed rozpoczęciem roku szkolnego
-
szkolenie sprzedażowe i marketingowe
-
comiesięczne superwizje online
-
szkolenia dla zatrudnianych trenerów
-
dostęp do materiałów online (w budowie)
-
stałe wsparcie opiekuna
-
wspólny marketing
Czas trwania umowy: 5 lat (z możliwością przedłużenia lub wcześniejszego rozwiązania)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


