Franczyza sushi rośnie
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Czy Polakom jeszcze nie przejadło się sushi?
Wręcz przeciwnie, mają na nie coraz większy apetyt. Mamy już wyniki naszej sieci za pierwszy kwartał tego roku. Porównując z pierwszym kwartałem 2024 r., odnotowaliśmy wzrost o ok. 10 proc. like for like, czyli na takiej samej sieci sprzedaży. Ale oprócz popularności samego produktu i jego dobrej jakości w naszych lokalach, na pewno miały na to też wpływ różne działania, które podjęliśmy w ostatnim czasie.
Jakie to działania?
Odświeżyliśmy wygląd naszej karty, ale też wprowadziliśmy trochę zmian do menu. Usunęliśmy pozycje, które słabiej się sprzedawały i wprowadziliśmy nowe. Pojawił się np. tatar Dracula, czyli opiekany tatar z łososia, z awokado, sosem siracha mayo, kolendrą i skórką z limonki. To trochę kuchnia fusion, dzięki której chcemy dotrzeć do młodych klientów. Z podobną intencją wprowadzamy też za chwilę bowle – na początek trzy rodzaje, bo chcemy sprawdzić, jak się przyjmą. Walczymy o klientów z pokolenia Z, bo to grupa, która wkrótce zdominuje rynek.
Oprócz zmian w menu kładziemy też mocny nacisk na marketing. Jesteśmy aktywni w social mediach, organizujemy dużo akcji promocyjnych, np. dedykowane promocje dla każdego miesiące.
Jakie macie plany na ten rok, jeżeli chodzi o otwarcia lokali?
Obecnie mamy trzy lokale w restauracyjnym formacie Sushi Bistro Eat & Drink oraz 11 w formacie Sushi Bistro Take Away. W tym roku zamierzamy otworzyć 2-3 kolejne lokale. Najchętniej wybieramy średnie miasta, liczące powyżej 30 tys. mieszkańców, a optymalnie ok. 50 tys. W takich miastach mieszkańcy znają już różne kuchnie, różne smaki, ale jednocześnie są złaknieni nowości. Skupiamy się teraz na formacie take away. Jest tańszy w inwestycji i szybciej pozwala osiągnąć break event point.
A ile wynosi inwestycja?
Oczywiście wszystko zależy od konkretnego lokalu. Potrzebujemy takiego o powierzchni 50-60 mkw., z ładnymi witrynami. Już lokale w stanie deweloperskim mają wyciągi przystosowane do gastronomii, co przy zimnej kuchni, jaka jest w przypadku sushi, jest już wystarczające. Koszty adaptacji, wyposażenia kuchni i sali to ok. 60 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki na remont, które mogą wynosić od 10 do 30 tys. zł. Większość lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania, ale przyjmujemy, że powinno to nastąpić między pierwszym a trzecim miesiącem.
Jeśli zdecydujemy się na otwarcie restauracji, to potrzebujemy większego lokalu, ponad 100 mkw. Sądzę, że inwestycja będzie kosztować wówczas minimum 300 tys. zł. Wyższe będą też koszty prowadzenia biznesu.
Jak wspieracie swoich franczyzobiorców?
Chcemy, aby franczyzobiorcy skupiali się wyłącznie na zarządzaniu swoimi lokalami, dlatego nasze wsparcie jest bardzo szerokie. Pomagamy w wyborze lokalizacji, dostarczamy projekty architektoniczne i technologiczne, dla każdego lokalu przygotowujemy całą dokumentację związaną z otwarciem restauracji, szkolimy od zera do mastera, prowadzimy social media, marketing, dajemy receptury dań, prowadzimy audyty i badania grup klientów. Tak naprawdę jesteśmy cały czas do dyspozycji franczyzobiorców.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO
Polska sieć lokali sushi. Powstała w 2014 roku. Specjalizuje się głównie w kanale delivery, ale ma też restauracje stacjonarne. Lokale marki są obecnie w ośmiu województwach.
- 11 lokali w formacje take away
- 3 lokale w formacie restauracyjnym
- opłata franczyzowa 7 proc. brutto od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


