Depilacja w domowym zaciszu
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Laserowa depilacja cieszy się coraz większą popularnością. Pozbycie się niechcianego owłosienia raz na zawsze gwarantuje spokój, oszczędność czasu i wygodę. Jednak aby to osiągnąć, najpierw trzeba poddać się wielu zabiegom w odpowiednim salonie. Właściciele konceptu Laser On The Way znaleźli sposób na to, żeby ograniczyć liczbę zabiegów i wykonywać je w domowym zaciszu, z dużą skutecznością.
Szybszy efekt, niższe koszty
Franczyzodawca Laser On The Way twierdzi, że to pierwszy w Polsce koncept mobilnej depilacji laserowej. Za granicą działają już takie rozwiązania.
– Tam usługi depilacji są bardziej rozwinięte, ponieważ klienci sobie cenią wygodę i dyskrecję – przekonuje Łukasz Przygoda, dyrektor ds. rozwoju sieci Laser On The Way.
Jest on przekonany, że mobilna depilacja równie dobrze rozwinie się w Polsce.
– Wszyscy żyjemy w biegu i usługa z dojazdem do klienta to dla niego spora oszczędność czasu – mówi Łukasz Przygoda.
Przy tym podstawą tego biznesu jest innowacyjne urządzenie przenośne.
– Waży ono zaledwie 15 kg i jest technologicznie bardziej zaawansowane niż ważący nawet 150 kg stacjonarny sprzęt do depilacji laserowej – mówi Łukasz Przygoda.
Pierwszy taki sprzęt powstał osiem lat temu i od tamtego czasu jest stale udoskonalany. Właściciele marki Laser On The Way są jego współproducentami, a produkcja odbywa się w Hiszpanii.
– Obecnie to jedno z najlepszych urządzeń na rynku, które wykorzystuje trzy długości fal: 755 nm, 808 nm i 1064 nm. Dzięki temu laser skutecznie działa na różne typy włosów i skóry, zapewniając efektywną i bezpieczną depilację. Większość dostępnych urządzeń usuwa tylko połowę włosa, natomiast nasz laser unicestwia je od cebulki do samego końca – przekonuje Łukasz Przygoda.
Dodaje, że dzięki temu wystarczą trzy zabiegi, żeby pozbyć się niechcianego owłosienia. Dla porównania w wielu stacjonarnych salonach potrzeba nawet ośmiu, żeby uzyskać zadowalający efekt. Mniejsza liczba zabiegów to niższy koszt dla klienta. Ale usługi Laser On The Way są konkurencyjne także z tego powodu, że firma nie ma koszów utrzymania salonu.
– Dzięki temu, że dojeżdżamy do klienta, łatwiej nam też przekonać innych domowników do wypróbowania naszych usług. Często nasze zabiegi nie kończą się na obsłużeniu jednej osoby. Zazwyczaj decyduje się co najmniej jedna dodatkowo albo nawet dwie. Coraz częściej są to mężczyźni – mówi Łukasz Przygoda.
Mężczyźni, korzystając z takich usług w domu, unikają wizyt w salonach, które bywają dla nich krępujące, gdyż kojarzą się z kobiecymi zabiegami.
– Wielu mężczyzn też walczy z nadmiernym owłosieniem albo chce się go pozbyć ze względu na rodzaj uprawianego sportu, wygodę czy estetykę – mówi Łukasz Przygoda.
Przy tym Laser On The Way odwiedza klientów nie tylko w domu, ale i w biurach czy hotelach.
Każde miasto na wyłączność
Marka powstała w Hiszpanii. Tam też do dzisiaj odbywa się produkcja urządzeń do mobilnych zabiegów. Obecnie firma działa w Hiszpanii, Polsce i na Słowacji.
W naszym kraju franczyzę oferuje dopiero od kilku miesięcy i ma już siedmiu partnerów. Działają w Żywcu, Poznaniu, Bielsko-Białej, Cieszynie, Kołobrzegu, Gdańsku i Giżycku.
Partnerzy dostają wyłączność terytorialną na całe miasto, w którym prowadzą działalność. Jeśli miejscowość jest mniejsza, to wyłączność obejmuje także ościenne lokalizacje.
Na początku firma chciałaby mieć jednego partnera w każdym dużym mieście. Docelowo liczy na 200 partnerów franczyzowych w naszym kraju. Cel na przyszły rok to 20 franczyzobiorców.
Koncept jest kierowany szczególnie do młodych ludzi, którzy nie dysponują dużymi środkami. Preferowane są kobiety. Nie muszą znać się na depilacji.
Koszt inwestycji to 4,9 tys. zł netto. To cena za nowoczesne urządzenie laserowe, stół mobilny oraz inne akcesoria do przeprowadzenia zabiegu. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na leasing urządzenia, to rata wyniesie 1,5 tys. zł miesięcznie. Opłata franczyzowa wynosi 500 zł miesięcznie, a marketingowa – 300 zł. Partner powinien mieć też samochód.
Ze strony franczyzobiorcy może liczyć na pełne szkolenie z zakresu obsługi urządzenia i depilacji, które kończy się uzyskaniem odpowiedniego certyfikatu. Serwis urządzenia też leży po stronie franczyzodawcy. Franczyzodawca pomaga ponadto w znalezieniu klientów. Wystarczy ich dziesięciu w miesiącu, żeby móc liczyć na przyzwoity zysk.
– Sama depilacja nóg w przypadku takiej liczby klientów daje 15 tys. zł przychodu. Od tego należy odjąć jedynie koszt dojazdu do klienta, reszta zostaje dla partnera – mówi Łukasz Przygoda.
Jeden z pierwszych partnerów sieci zdobył w ciągu pierwszych dwóch miesięcy aż 35 klientów.
– Trzeba jednak brać pod uwagę, że to biznes po części sezonowy. Najczęściej klienci korzystają z depilacji, przygotowując się do sezonu letniego, więc najwięcej mamy ich do kwietnia – mówi Łukasz Przygoda.
W innych częściach roku ruch jest mniejszy.
Biznes można uruchomić w zaledwie dwa tygodnie od momentu podpisania umowy, a zarabiać już w pierwszym miesiącu.
– Tydzień zajmuje nam przeszkolenie, wdrożenie strony i fanpage’a. Partner dostaje dostęp do strony internetowej, gdzie znajdą się wszystkie informacje. Robimy za jej pośrednictwem kampanie reklamowe, ale partnerzy też mogą dodawać informacje i pozyskiwać klientów na własną rękę – mówi Łukasz Przygoda.
Rozwijający się rynek
Laser On The Way to nie musi być biznes na cały etat. Można go też prowadzić przy okazji innych działalności. Na przykład w Hiszpanii franczyzę często kupują ludzie związani z branżą beauty, na przykład trenerzy personalni, którzy depilację traktują jako dodatek do podstawowej działalności.
Możliwości zarobku też są różne. Franczyzodawca nawiązuje współpracę z hotelami, z którymi dzieli się zyskiem z depilacji. Laser można też wynajmować na przykład salonom kosmetycznym.
– W takiej sytuacji placówka nie musi inwestować w sprzęt. Przyjeżdżamy do niej i świadczymy tam nasze usługi – mówi Łukasz Przygoda.
Podsumowuje, że potencjał rozwoju depilacji laserowej w Polsce jest ogromny, ponieważ rynek dopiero się rozwija, a Polacy coraz bardziej chcą o siebie dbać.
– Ponadto liczba salonów depilacji w naszym kraju wciąż jest niewielka w porównaniu do rynków zagranicznych – uważa Łukasz Przygoda.
OTWIERAMY PUNKT MOBILNEJ DEPILACJI LASEROWEJ LASER ON THE WAY
KOSZTY INWESTYCYJNE
Nowoczesne urządzenie laserowe, stół mobilny oraz inne akcesoria do przeprowadzenia zabiegu: 4,9 tys. zł
RAZEM: 4,9 tys. zł
KOSZTY MIESIĘCZNE
- opłata franczyzowa: 500 zł
- opłata marketingowa: 300 zł
- dojazd do klientów: 2 tys. zł
RAZEM: 2,8 tys. zł
SPODZIEWANE PRZYCHODY MIESIĘCZNE
Dziesięciu klientów miesięcznie na początek, z których każdy ogoli sobie nogi, daje 15 tys. zł przychodu
SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE
15 tys. zł minus 2,8 tys. zł
DOCHÓD PRZED OPODATKOWANIEM
12,2 tys. zł
Przedstawione zestawienie jest jedynie przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków biznesowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

