Zarabiamy na organizacji ślubów
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Usługi wedding plannerek stały się ostatnio bardzo modne. Wiele panien młodych chce mieć takie śluby, jak internetowe influencerki – które często korzystają właśnie z usług agencji wedding plannerskich.
– Wiele wedding plannerek to dziewczyny, które organizowały po prostu własne śluby. Stwierdziły: kurczę, całkiem to jest przyjemne i fajne i może zacznę wykonywać to jako zawód – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka, właścicielka Grzymała Weddings & Events. – No i później się okazuje, że jest to dużo trudniejsze niż się wydaje (…) Nie zawsze jest tak, że jak jest 50 osób na szkoleniu, to wszystkie będą później wedding plannerkami. Większość po prostu stwierdzi: fajnie, ale zweryfikowałam swoje założenia i jednak to nie dla mnie.
Organizacja i emocje
Wedding plannerka to osoba, która – mówiąc w uproszczeniu – zorganizuje nam wesele. Załatwi wszelkie formalności, pomoże w znalezieniu odpowiedniego miejsca, zajmie się dekoracjami, doborem menu, umówi fotografa, florystę, makijażystkę, fryzjer itd. Nawet dopilnuje, aby sukienki i obrączki były na czas i w dobrym rozmiarze.
– Makijaż, dekorator, fotograf, film, oświetlenie, przebieg ceremonii, tłumaczenie tej ceremonii, jeżeli to jest para międzynarodowa, dzień poprzedzający czy jakaś kolacja powitalna, poprawiny czy brunch poprawinowy, jak pary to lubią nazywać. Wszystko, wszystko co się dzieje – wylicza Justyna Grzymała. – Oprócz tego, że to jest praca taka stricte organizacyjna i tu trzeba przenieść, tu postawić, tu sprawdzić, to w tym wszystkim jest duża ilość emocji. I różne osoby mają różne emocje. Bo czasami jest tak, że panna młoda jest totalnie wyluzowana. Zdarza się, rzadko, ale się zdarza. Ale np. panikuje pan młody albo panikuje mama. I to jest zupełnie inny sposób relacji, jak, że tak powiem, okiełznać emocje na tyle, żeby źle nie działały na parę młodą, czyli żeby cudze nerwy nie udzieliły się głównym gwiazdom naszego wydarzenia. No i od tego jestem ja.
Z rozmowy Justyny Grzymały z Moniką Wojniak-Żyłowską dowiecie się też m.in.
- Czy da się zorganizować perfekcyjne wesele?
- Czym zajmuje się wedding plannerka i czy także gaszeniem pożarów?
- Czy warto znaleźć swoją niszę w tej branży?
- Ile ślubów rocznie organizuje wedding plannerka?
- Jak zbudować harmonogram przygotowań do ślubu?
- Co jest w scenariuszu dnia ślubu?
- Jaką bazę usługodawców powinna mieć każda wedding plannerka?
- Ile kosztują usługi wedding plannerki?
- Jak zostać wedding plannerką?
Po więcej ciekawych pomysłów na biznes zapraszamy na nasz kanał na YouTubie. Zachęcamy do subskrypcji!
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


