Northgate Logistics szybko jedzie do przodu
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Firma stawia jednak nie na liczbę biur partnerskich, ale na jakość współpracy franczyzowej. Dlatego Ewa Kozłowska, expansion manager Northgate Logistics, podkreśla, jak ważna jest przestrzeń na budowanie i utrzymywanie efektywnych relacji z franczyzobiorcami.
– Zależy nam na efektywności pracy z naszymi partnerami, dlatego kontakt z nimi jest dla nas ważny i na tym także chcemy koncentrować nasze działania – przyznaje Ewa Kozłowska.
Wsparcie firmy
Firma wspiera franczyzobiorców od momentu podpisania umowy licencyjnej. Współpraca zaczyna się od gruntownego szkolenia, które wprowadza partnera do biznesu. Jest to szkolenie wstępne, natomiast w trakcie współpracy partner i jego pracownicy przechodzą szkolenia w centrali firmy w Pruszczu Gdańskim, oraz online. Franczyzodawca uczy się wszystkiego od podstaw.
– Zapewniamy pomoc przez cały okres trwania umowy franczyzowej, która trwa pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Partnerzy korzystają ze wsparcia naszych koordynatorów i trenerów, którzy regularnie przyjeżdżają do placówek lub spotykają się online – zapewnia Ewa Kozłowska. To ważne szczególnie w pierwszym okresie działalności, gdy pojawiają się pierwsi klienci.
Organizator systemu pomaga także w rekrutacji pracowników. Są niezbędni już od pierwszego dnia działania biura partnerskiego. Zgodnie z zasadami Northgate Logistics, franczyzobiorca nie powinien być jedynym spedytorem i sprzedawcą usług. Obsługa klienta i jakość tej obsługi to najwyższy priorytet. Partner ma za zadanie spełniać te wymogi, zatrudniając pracowników i ucząc ich sprzedaży według wymogów centrali.
Proste wymagania
Na początku działalności wystarczy trzech pracowników w biurze, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Zbudowanie zespołu jest jednym z największych wyzwań przedsiębiorców współpracujących z Northgate Logistics. W związku z tym biuro powinno być przyjaznym i dobrze skomunikowanym miejscem pracy.
– Chodzi nam o wygodę pracowników. Dla nas lokalizacja nie jest aż tak ważna, jak dla osób zatrudnionych w biurze. Sprzedaż usług i współpraca z klientem odbywa się raczej zdalnie – sugeruje Ewa Kozłowska.
Dla franczyzodawcy podstawą jest wyposażenie biura w odpowiedni sprzęt IT – komputery, szybki internet i system informatyczny, podłączony do centrali, na którym opiera się cały biznes – sprzedaż usług oraz współpraca z klientami. Firma nie pobiera opłat franczyzowych. Jedyna opłata dotyczy kosztów licencji oprogramowania komputerowego, czyli centrum zarządzania działalnością.
Franczyzodawca organizuje transport
Franczyzobiorcy nie posiadają floty. Ich praca skupia się na sprzedaży usług spedycyjnych, natomiast resztę organizuje centrala. Franczyzodawca szuka firmy transportowej, odpowiedniej w zależności od zlecenia i dopasowanej do potrzeb klienta. Partner buduje portfel klienta, dopasowując ofertę pod oczekiwania klientów. – Przewozimy różnego rodzaju towar. Od najmniej standardowego, jak transport helikoptera, broni, czy dzieł sztuki. do typowego jak produkty spożywcze, czy przemysłowe, po palety. Northgate Logistics to przede wszystkim obsługa klientów na rynku spotowym, co nie wymaga dużego nakładu finansowego dla naszych partnerów – mówi Ewa Kozłowska.
Działalność w całej Polsce
Franczyzobiorcy Northgate Logistics mogą pozyskiwać klientów na terenie całej Polski i na rynkach międzynarodowych. Nie ma wyłączności terytorialnej. Model franczyzowy wyraźnie opisuje zasady współpracy z klientami. Organizator systemu posiada podręcznik operacyjny – kompendium wiedzy, na którym opiera się całe know-how firmy, które jest do dyspozycji partnerów i ich pracowników – zapewnia Ewa Kozłowska.
WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS
- Niska kwota inwestycji – przede wszystkim franczyzobiorca musi posiadać własne biuro wyposażone w komputery i dobry internet;
- Minimum trzech pracowników na początku działalności;
- Umowa franczyzowa podpisywana jest na pięć lat.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

