Biuro podróży jako biznes
Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
Biuro podróży Sunsara specjalizuje się w egzotycznych wyprawach. Ich klienci jednak nie wylegują się przez cały tydzień na plażach, ale aktywnie zwiedzają, wspinają się po najwyższych górach świata. Sunsara ma jednak jeszcze jeden wyróżnik.
– Zauważyliśmy, że w Polsce firmy organizujące wyjazdy objazdowe robią to budżetowo i nawet nie przychodzi im do głowy, żeby ten poziom podnieść. Bo boją się, że ludzie nie zapłacą za to (…). I o ile na przykład oferowanie dobrych hoteli czy komfortowego przejazdu gdzieś w Wietnamie, czy w Tajlandii jest w miarę łatwe, czy powiedzmy łatwiejsze, bo tam po prostu nie jest drogo, to zrobienie wyjazdu na poziomie na Islandii albo w Stanach Zjednoczonych, Japonii, w Norwegii to już są duże koszty. No i myślę, że wielu takich czołowych przedstawicieli naszej branży nigdy tego kroku po prostu nie wykonało – zauważa Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara. – A to nie tylko przekłada się na standard hoteli, ale też na przykład, że jakiś przejazd nocny autobusem zastępujemy przelotem itd. Wtedy można ten program zupełnie inaczej modelować, jakby budując go niezależnie od tego, jakie wybieramy opcje czy możliwości. (…) Dlaczego na przykład jak jedziemy w jakieś ładne miejsce, to my jesteśmy w tym kiepskim hoteliku obok, a Niemcy i Holendrzy są w tym lepszym hotelu i oni sobie siedzą i jedzą wystawne kolacje? Czemu to nie możemy być my? I tutaj oczywiście ktoś może powiedzieć: no tak, no ale to więcej kosztuje. Ależ oczywiście. Tylko to jest po prostu kwestia dotarcia do klienta i wyłożenia mu tego. No i chętni się znajdą.
Touroperator z gwarancją
Biuro podróży, które zajmuje się organizowaniem wyjazdów turystycznych, musi zostać wpisane na listę organizatorów turystyki w Urzędzie Marszałkowskim. Ale to nie wszystko.
– Jest instytucja gwarancji finansowej (dla organizatorów turystyki – przyp. red.). My musimy te gwarancje odnawiać co roku – wyjaśnia Tomasz Obuchowicz. – Kwota wejściowa jest dość wysoka. Teraz, jeżeli się nie mylę, to jest 400 tys. zł, które trzeba mieć zabezpieczone w postaci nieobciążonej nieruchomości, żeby w ogóle zacząć rozmawiać o turystyce egzotycznej. Jeżeli ktoś zajmuje się turystyką tylko w Polsce, albo na przykład w Europie, to kwota jest mniejsza, bodajże 250 tys. zł na start (…). Jeżeli firma ubezpieczeniowa taką gwarancję wyda, wówczas idzie się do Urzędu Marszałkowskiego i Urząd Marszałkowski na jej podstawie wpisuje nas do rejestru organizatorów turystyki.
Z rozmowy Tomasza Obuchowicza z Moniką Wojniak-Żyłowską dowiecie się m.in.
- Czy Polacy dużo podróżują?
- Jak korporacyjne doświadczenie przydaje się przy rozkręcaniu własnego biznesu?
- Co to jest butikowe biuro podróży?
- Jaki typ podróży oferuje klientom biuro Sunsara?
- Jak przygotowuje się do wyprawy w dalekie zakątki świata?
- Czy zatrudnienie pilota to dla biura podróży duży koszt?
- Czy trudni klienci często dają się we znaki?
- Jakie gwarancje finansowe musi mieć biuro podróży i czy łatwo je uzyskać?
- Czy biurem podróży da się zarządzać od godz. 9 do 17?
Więcej ciekawych wywiadów i biznesowych inspiracji znajdziecie na kanale Franchising-Pl na Youtubie. Zasubskrybujcie, aby nie przegapić kolejnych odcinków!
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


