Wendy’s wchodzi do Polski. Trwa wyścig o masterfranczyzę
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Wendy’s, trzeci największy gracz w segmencie burgerów w USA, konsekwentnie realizuje strategię międzynarodowego wzrostu. Do 2028 roku firma chce uruchomić 2000 nowych lokali poza granicami USA – 70 proc. wszystkich nowych otwarć. W ostatnim roku Wendy’s podpisała umowy franczyzowe w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie w najbliższych latach powstanie ponad 150 lokali. Teraz przyszedł czas na Polskę.
Polska gotowa na Wendy’s
Z danych przytaczanych przez firmę wynika, że segment burgerów odpowiada już za ponad 40 proc. wartości sprzedaży QSR (Quick Service Restaurants) w Polsce, a w najbliższych pięciu latach jego wartość ma wzrosnąć o ponad 100 proc. Co więcej, choć Wendy’s nie ma jeszcze restauracji w kraju, rozpoznawalność marki sięga 50 proc., a 74 proc. Polaków deklaruje chęć odwiedzenia lokalu po otwarciu. To wynik, który może przyciągnąć inwestorów z doświadczeniem operacyjnym w gastronomii lub sieciach handlowych.
Wendy’s stawia na model masterfranczyzy z wyłącznością na kraj, oferując pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, w tym szkolenia, lokalną infrastrukturę, łańcuch dostaw i wsparcie agencji kreatywnych.
Nowe restauracje mają być budowane w standardzie Global Next Gen, obejmującym cyfrowe rozwiązania zwiększające efektywność operacyjną i komfort klienta – w tym automatyzację zamówień, integrację dostaw i nowoczesny design lokali.
Silne fundamenty i apetyt na więcej
W ciągu ostatnich trzech lat Wendy’s otworzyła niemal 300 nowych restauracji, zwiększając swoją obecność do ponad 1300 lokali na 33 rynkach zagranicznych. W skali globalnej firma zarządza siecią ponad 7000 restauracji i generuje roczne przychody sięgające 2 mld dolarów.
– Nasz sprawdzony model wejścia na nowe rynki przynosi rezultaty. Rozwój międzynarodowy opiera się na regionalnych franczyzach wielokrotnych lub umowach master franczyzy z wyłącznością na cały kraj. Oferujemy elastyczne formaty dostosowane do rynku w danym kraju. Jesteśmy w stanie coraz szybciej wprowadzać Wendy’s na nowe rynki i pilnujemy jednostkowych rentowności biznesu. Dzięki precyzyjnym planom rozwoju ustalanych z każdym partnerem zagranicznym i silnemu wsparciu ze strony Wendy’s nasza franczyza zapewnia wzrost i buduje długoterminową wartość biznesów partnerów franczyzowych. Nie tylko wchodzimy na rynek i otwieramy restauracje, ale budujemy zrównoważone, długoterminowe biznesy w każdym kraju, w którym działamy – stwierdził E.J. Wunsch, prezes Wendy’s International.
Wejście Wendy’s do Polski to nie tylko nowe miejsca pracy i rozszerzenie oferty gastronomicznej – to przede wszystkim biznesowa szansa dla przedsiębiorców gotowych na rozwój w ramach znanej międzynarodowej marki.
– Dzięki silnym fundamentom, zaangażowaniu franczyzobiorców i skalowalnej infrastrukturze Wendy’s nigdy nie było lepiej przygotowane do przyspieszenia ekspansji w Europie. Priorytetem jest teraz nawiązanie partnerstwa z franczyzobiorcami, którzy są w pełni zaangażowani i gotowi rozwijać się razem z nami – powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s Europe.
W Polsce Wendy's współpracuje z firmą PROFIT system, która odpowiada za rekrutację franczyzobiorców.
WIZYTÓWKA MARKI WENDY’S
Wendy’s to jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi na świecie, znana z kwadratowych burgerów ze świeżej, niemrożonej wołowiny i kultowego deseru Frosty®. Marka rozwija się globalnie w modelu masterfranczyzy, oferując inwestorom wyłączność terytorialną oraz kompleksowe wsparcie operacyjne i marketingowe.
Dostępne formaty restauracji:
- Wendy’s wolnostojąca z drive-thru
- Wendy’s lokal miejski (inline)
- Wendy’s lokal w centrach handlowych i food courtach
- Wendy’s lokal dostosowany do potrzeb lokalnego rynku (np. mniejsze formaty miejskie)
Co oferuje Wendy’s?
- Wyłączność terytorialna na Polskę (model masterfranczyzy)
- Rozpoznawalna, globalna marka z ugruntowaną pozycją
- Kompleksowe wsparcie operacyjne i szkoleniowe
- Nowoczesny koncept restauracyjny Global Next Gen
- Dostęp do łańcucha dostaw i lokalnych partnerstw logistycznych
- Sprawdzony model biznesowy z wysoką rentownością jednostkową
- Lokalne i centralne wsparcie marketingowe
- Integracja rozwiązań cyfrowych (automatyzacja zamówień, delivery, self-service)
Liczba restauracji:
- Na świecie: ponad 7 000
- Poza USA: ponad 1 300 (na 33 rynkach)
- W Polsce: trwa rekrutacja masterfranczyzobiorcy
Dla kogo franczyza Wendy’s?
Oferta skierowana jest do doświadczonych inwestorów oraz operatorów sieci gastronomicznych lub handlowych, którzy dysponują kapitałem i zasobami do zbudowania i zarządzania ogólnokrajową siecią restauracji w Polsce.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


