Cyberatak na Komfort
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
We wtorek na social mediach marki Komfort pojawił się komunikat o „incydencie bezpieczeństwa”. Czytamy w nim:
„Pragniemy poinformować, że 26 maja 2025 roku nasza firma doświadczyła incydentu bezpieczeństwa, który tymczasowo wpłynął na działanie niektórych naszych systemów informatycznych. Chcemy Państwa zapewnić, że dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i szybko podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, że nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane. Incydent dotyczył części naszej wewnętrznej infrastruktury, w tym niektórych plików operacyjnych. Prowadzimy szczegółową analizę, jednak na ten moment oceniamy, że istnieje jedynie niewielkie ryzyko nieuprawnionego dostępu do niektórych plików wewnętrznych zawierających dane osobowe. W trosce o najwyższe standardy bezpieczeństwa przywracanie pełnej funkcjonalności naszych usług (strony internetowej, sklepów, systemów zamówień) odbywa się stopniowo, z zachowaniem najwyższej staranności i procedur bezpieczeństwa”.
Atak spowodował zakłócenia w pracy sklepu online, ale też sklepów stacjonarnych. Sieć informowała we wtorek, że planuje wznowienie ich działalności od 28 maja. I faktycznie tak się stało. Wczoraj sieć wydała kolejny komunikat.
„Po wczorajszym incydencie cyberbezpieczeństwa chcemy ogłosić, że od dzisiaj, 28 maja, wszystkie nasze salony stacjonarne Komfort są już ponownie w pełni operacyjne. Nasz magazyn centralny również już działa. Oznacza to, że wszystkie zamówienia, są przygotowywane i wysyłane do Was tak szybko, jak to możliwe (…) Wciąż pracujemy nad przywróceniem naszej strony i sklepu online. Chcemy jednak zapewnić, że dzięki naszym zabezpieczeniom, Wasze dane osobowe w naszych bazach pozostały bezpieczne.”
Sieć zapowiada też, że klienci otrzymają indywidualne wiadomości z prośbą o zmianę hasła dostępu do serwisów Komfort.
WIZYTÓWKA KOMFORT
Sieć sklepów z asortymentem podłogowym i wyposażeniem wnętrz.
Centrala Komfortu przejmuje całość kosztów związanych z pracami wykończeniowymi i aranżacyjnymi sklepu. Obejmuje to zarówno wyposażenie lokalu, jak i branding oraz zatowarowanie. Franczyza Komfortu wyróżnia się brakiem opłat miesięcznych. Jedyną opłatą, jaką ponosi franczyzobiorca, jest jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 125 tys. zł netto. W ramach tej opłaty partner otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, oznakowany zgodnie z identyfikacją wizualną marki. Model depozytowy eliminuje konieczność ponoszenia kosztów związanych z zakupem towarów, co dodatkowo obniża barierę wejścia dla nowych partnerów.
- opłata wstępna 125 tys. zł
- średni czas osiągnięcia progu rentowności – 9 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


