Kawa i wino w roli głównej
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Jak sama nazwa wskazuje, w ofercie KawoWiniarni jest szeroka gama kaw i napojów kawowych oraz bogata karta win.
– Zarówno nasza kawa, jak i wina są starannie wyselekcjonowane – mówi Damian Ozga, prezes zarządu NEOGASTRO, firmy specjalizującej się w tworzeniu i rozwijaniu konceptów franczyzowych.–- Próbowaliśmy bardzo długo tylu rodzajów kawy, że nie zliczę wypitych filiżanek. Finalnie mamy sprawdzonego dostawcę, nasze ziarna nie tylko wypalane są w ściśle określonym czasie przed dostawą, ale także stopień palenia został dobrany pod nasze potrzeby. W naszym menu znajdują się nie tylko kawy klasyczne, ale także napoje na bazie kawy, w tym barraquito, cafe bombom, czy orangepresso. W karcie win na stałe gości po kilkanaście etykiet win białych, nie tylko klasyki z Francji, Włoch i innych krajów winiarskich, ale też wybór win polskich.
Ale do KawoWiniarni można przyjść nie tylko na kawę i wino. To także całodzienna restauracja. W menu jest oferta śniadaniowa i obiadowa, tapasy, sałatki, desery. Lokal świadczy też usługi cateringu, np. na imprezy czy spotkania firmowe.
Lokalizacja ma znaczenie
Pierwszy lokal pod szyldem KawoWiniarnia powstał w Lubinie. Kolejne właściciel konceptu chce otwierać korzystając z modelu franczyzowego.
– Mamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu jakościowych systemów franczyzowych w różnych branżach. Wiemy jak wspierać naszych partnerów na każdym etapie prowadzenia działalności – zapewnia Damian Ozga.
Na początku marka chce się skupić na rozwoju sieci w południowo-zachodniej Polsce, docelowo planuje jednak ekspansję na terenie całego kraju.
– Uważamy, że format KawoWiniarni jest na tyle uniwersalny, że sprawdzi się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach – dodaje Damian Ozga.
Z założenia im większy jest ruch pieszych w wybranej lokalizacji, tym większe szanse na sukces ma restauracja. Nie bez znaczenia jest również bliskość parkingu oraz możliwość zaaranżowania ogródka sezonowego. Sam lokal na restaurację nie powinien być mniejszy niż 125 mkw., z czego 80 mkw. to sala konsumpcyjna dla gości, a pozostała przestrzeń musi być zabezpieczona na bar, kuchnię i pomieszczenia logistyczno-techniczne.
– Mamy ogromne doświadczenie w doborze lokalizacji pod koncepty franczyzowe i się nim z przyjemnością dzielimy – zapewnia Damian Ozga. – Niemniej to franczyzobiorca powinien jak najlepiej znać lokalny rynek i to do niego będzie należało ostatnie słowo w tej kwestii. Oferujemy gotowe rozwiązania aranżacyjne, dostosowane do specyfiki przestrzeni. Dla naszych restauracji świetnie sprawdzą się industrialne wnętrza lub takie o walorach historycznych, ale nie zamykamy się na nowe pomysły.
Przygotowania do startu
Franczyzodawca szacuje, że budżet, potrzebny na remont lokalu to min. 50 tys. zł. Na wyposażenie trzeba przeznaczyć przynajmniej 100 tys. zł. Doliczyć należy jeszcze koszty pierwszego zatowarowania oraz wstępną opłatę licencyjną, która wynosi 39 tys. zł.
– Ostateczne koszty inwestycji to bardzo indywidualna sprawa, zależna od kilku czynników, takich jak m.in. bieżący stan przystosowania lokalu pod branżę gastronomiczną, poziom jego eksploatacji czy też metraż – zastrzega Damian Ozga.
Franczyzodawca pomaga w rekrutacji personelu oraz szkoli pracowników. Pakiet szkoleń obejmuje szkolenia produktowe, sprzedażowe i menadżerskie. Centrala doradzi franczyzobiorcom w zakresie zarządzania lokalem, optymalizacji procesów i dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów. Wesprze w ustalaniu menu i sezonowych nowościach. Zapewni też dostęp do danych sprzedażowych i narzędzi analitycznych, które pomagają w optymalizacji kosztów i zwiększaniu rentowności lokalu.
– Organizujemy kampanie marketingowe przed otwarciem lokalu, specjalne wydarzenie oraz ofertę promocyjną na otwarcie i wspieramy działania promocyjne przez cały czas funkcjonowania franczyzowej restauracji – wylicza Damian Ozga.
Recepta na rentowność
Lokale franczyzowe będą się zaopatrywać u tych samych dostawców kaw czy win, z jakich korzysta centrala, po wynegocjowanych przez franczyzodawcę cenach.
Miesięczne opłaty są uzależnione od obrotów każdej KawoWiniarni.
– Oferta restauracji jest skierowana właściwie do każdego – zapewnia Damian Ozga. – Rano jedzą u nas śniadanie goście w drodze do pracy. Przez cały dzień dostępne są przekąski i kawa na miejscu i na wynos. Wieczorem jesteśmy świetnym miejscem na spotkania z przyjaciółmi, a możliwość wydzielenia przestrzeni prywatnej sprawia, że organizowane są u nas np. spotkania firmowe.
Damian Ozga zaznacza, że w branży gastronomicznej nie sztuką jest osiągnąć rentowność, ale ją utrzymać.
– W momencie gdy w mieście uruchamia się nowy lokal, szczególnie w unikalnym koncepcie, budzi to spore zainteresowanie i klienci chętnie przychodzą sprawdzić, co oferuje. Właśnie wtedy należy robić wszystko, aby ich zatrzymać u siebie na dłużej, by regularnie wracali. Jak dobrze wiemy, pierwsze wrażenie robi się tylko raz – podkreśla nasz rozmówca. – Następnie należy pamiętać aby powracających gości nie rozczarowywać i serwować im wciąż najwyższy możliwy poziom. To jest recepta na rentowny biznes w gastronomii.
WIZYTÓWKA KAWOWINIARNI
Restauracje z wyselekcjonowaną kartą win i kaw.
Centrala oferuje wsparcie w różnych zakresach:
lokalizacja i projekt lokalu: pomoc w wyborze optymalnego miejsca i analizie potencjału rynku, gotowe rozwiązania aranżacyjne, dostosowane do specyfiki przestrzeni
szkolenia produktowe i sprzedażowe
wsparcie w rekrutacji: pomoc w definiowaniu profilu pracowników, tworzeniu skutecznych ogłoszeń i procesie rekrutacji
marketing i promocja: kampanie marketingowe przed otwarciem lokalu i wsparcie działań promocyjne w trakcie jego funkcjonowania
bieżące wsparcie operacyjne i menu: doradztwo w zarządzaniu lokalem, optymalizacji procesów i dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów
narzędzia analityczne: xdostęp do danych sprzedażowych i narzędzi analitycznych, które pomagają w optymalizacji kosztów i zwiększaniu rentowności.
- opłata wstępna: 39 tys. zł
- remont lokalu: min. 50 tys. zł
- wyposażenie: min. 100 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

