Żabka ma już 10 tys. franczyzobiorców
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci i otworzyła sklep w Gliwicach, została Marta Dawicka. Żabka jest obecnie jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce i wspiera rozwój małej przedsiębiorczości, oferując przystępne warunki i stabilność modelu biznesowego.
Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes dla tysięcy osób w całej Polsce. Obecnie sieć liczy ponad 11 500 placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. tysiąc nowych sklepów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne – od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców.
Kobiety częściej wybierają franczyzę Żabki
W Polsce ponad 35% jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety – wynika z danych GUS. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65%), a 10 000. franczyzobiorczyni tej sieci jest doskonałym uosobieniem tego trendu. Decyzja Marty Dawickiej o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.
– Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc – zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję – stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki
z Gliwic.
Według najnowszego raportu Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2024 Polska zajmuje 27. miejsce w National Entrepreneurship Context Index, który ocenia warunki sprzyjające przedsiębiorczości w 56 gospodarkach na świecie. Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej. Wśród firm, które wspierają rozwój przedsiębiorczości w Polsce, jest z pewnością Żabka, która konsekwentnie od kilku lat co roku uruchamia ok. 1000 nowych sklepów. Pobudza to rozwój lokalnego, małego biznesu i wspiera lokalne zatrudnienie.
W jakim wieku są franczyzobiorcy Żabki?
Grupa Żabka dzisiaj zapewnia już 68 tys. miejsc pracy, a dla tysięcy ludzi, którzy chcą prowadzić firmę oraz oczekują wsparcia, zaplecza szkoleniowego i silnej marki – to model, który daje konkretną przewagę. W czasach, gdy stabilność ekonomiczna jest codziennym wyzwaniem, franczyza Żabki oferuje dostępny i innowacyjny system biznesowy oraz nowoczesne narzędzia, które pomagają franczyzobiorcom w efektywnym zarządzaniu sklepem i ułatwiają codzienną pracę ich zespołów.
– Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy – to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. – Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 000 franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 000 historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej – dodaje Adam Manikowski.
Obecnie co trzeci (32%) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad cztery lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat – wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. To dowód, że franczyza Żabki jest nie tylko szansą na własny biznes, ale i ścieżką długofalowego rozwoju zawodowego. Wśród 10 tys. franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy – głównie z Ukrainy.
Model współpracy oferowany przez Żabkę to przykład dynamicznego rozwoju, który łączy skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Na przestrzeni lat ewaluował nie tylko format sklepów, ale przede wszystkim model współpracy zorientowany na potrzeby franczyzobiorców, z elastycznym podejściem do zmian i postępu technologicznego. Dołączenie 10 000. franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


