Gatta otwarta na współpracę
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy teraz jest dobry moment na otwarcie sklepu z branży odzieżowej?
Dla firm, które mają wizję i dobry produkt zawsze jest dobry moment. A my robimy tak wiele dobrych rzeczy, że odpowiedź jest jednoznacznie pozytywna. Po okresie restrukturyzacji marka Gatta koncentruje się na reorganizacji i wykonaliśmy dużo pracy organizacyjnej w zakresie produktu i marketingu. Z dużym sukcesem podejmujemy współpracę z innymi markami, takimi jak Wedel czy Maciej Zień co sprawia, że udaje się nam zwiększyć liczbę klientek w naszych salonach. W ciągu ostatniego roku otworzyliśmy sklep w CH Cuprum w Lubinie, jeszcze w tym roku otworzymy trzy sklepy w nowym wizerunku.
Gdzie szukacie nowych franczyzobiorców i partnerów?
Jesteśmy obecni głównie w centrach handlowych w dużych, średnich i małych miastach. Właśnie w takich miejscach szukamy powierzchni na nasze sklepy. Ale bardzo chętnie rozpoczniemy współpracę z osobami, które mają lokale przy ulicach miast. W tej chwili mamy tylko zaledwie takich salonów, a uważam, że jest to potencjał niewykorzystany w pełni. Generalnie nasza marka dobrze się czuje w towarzystwie innych marek modowych. Idealna powierzchnia to 50 mkw., co pozwoli wyeksponować rajstopy, gorseterie, a także kapsułowe kolekcje fashion i homewear, które są w naszej ofercie. Jako firma pomagamy w wyborze najlepszej lokalizacji, a także w negocjacjach warunków najmu.
Jakie są wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców? Muszą mieć np. doświadczenie w handlu?
Doświadczenie w handlu nie jest niezbędne, gdyż szkolimy zarówno personel, jak i właścicieli sklepów. Kluczowa jest motywacja do prowadzenia butiku z bielizną. Ponieważ sprzedaż bielizny jest rzeczą intymną, szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie sklepu?
Elastycznie podchodzimy do inwestycji i staramy się wykorzystywać istniejącą infrastrukturę, zwłaszcza że często można przejąć lokal po wcześniejszych najemcach. Niemniej należy się liczyć z inwestycjami rzędu ok. 100 tys. zł.
A trzeba inwestować w towar?
Towar pozostaje naszą własnością, franczyzobiorcy dostają go w depozyt. Muszą tylko skupić się na sprzedaży. Po naszej stronie jest też cały sprzęt techniczny potrzebny do sprzedaży, czyli komputer, oprogramowanie, terminal do kart itd. Opłaty związane z franczyzą są symboliczne. Opłata wstępna wynosi 3 tys. zł, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to kilkaset złotych.
Na czym zarabiają franczyzobiorcy?
Franczyzobiorcy wynagradzani są od sprzedaży, czyli wystawiają faktury prowizyjne. Co istotne, koszty przecen oraz promocji cenowych nie wpływają na prowizje naszych partnerów.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI GATTA
Marka należy do firmy Ferax Sp. z o. o., która prowadzi swoją działalność w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów pończoszniczych oraz odzieży na polskim rynku od 1993 roku. W ofercie sklepów Gatta są produkty pończosznicze, ale też bielizna, stroje kąpielowe, odzież.
Wsparcie dla franczyzobiorców obejmuje m.in. pomoc w doborze i ocenie potencjału lokalizacji, pomoc w wyposażeniu i uruchomieniu salonu, szkolenia – sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, nadzór kierownika regionalnego, wsparcie marketingowe, dedykowane oraz globalne promocje, dostęp do know-how, zatowarowanie punktu sprzedażowego oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym, wynagrodzenie dla franczyzobiorcy na podstawie ustalonej umową prowizji, wdrożenie systemu informatycznego.
- 70 sklepów własnych
- 32 sklepy franczyzowe
- inwestycja ok. 100 tys. zł
- opłata wstępna 3 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


