Apteka Codzienna rusza na podbój Polski
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Sieć Apteka Codzienna liczy już 64 placówki. W tym roku otworzyły się cztery, a do końca roku firma liczy na 70 lokalizacji.
Apteki w całej Polsce
Apteka Codzienna coraz mocniej rozszerza też działalność na kolejne województwa.
– Zaczynaliśmy od świętokrzyskiego, teraz działamy w siedmiu województwach. Mocno rozbudowujemy obecność w tych sąsiadujących ze świętokrzyskim, ale coraz bardziej wychodzimy też na zachód. W dalszych planach mamy objęcie całej Polski – mówi Dariusz Kotte, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju sieci Apteka Codzienna.
Dodaje, że apteki pod szyldem Apteka Codzienna sprawdzają się praktycznie wszędzie, ale muszą to być miejscowości liczące minimum kilka tysięcy mieszkańców. Ważna jest dobra lokalizacja takiej apteki. Sieć Apteka Codzienna rozwija się, pomimo że obecnie dołączają do niej niemal wyłącznie działające już lokale. Możliwość otwierania nowych jest bowiem mocno ograniczona. Zgodnie z prawem farmaceutycznym, nowa apteka ogólnodostępna nie może być otwarta, jeśli odległość od najbliższej już istniejącej apteki w linii prostej jest mniejsza niż 500 metrów, a liczba mieszkańców na jedną aptekę w gminie jest mniejsza niż 3 tys.
– To praktycznie wyklucza możliwość otwarcia apteki od zera, szczególnie w dużych miejscowościach, które są mocno zagospodarowane – mówi Dariusz Kotte.
Przy tym do sieci trafiają też podmioty w trudnej sytuacji.
– Przyjęliśmy już takie apteki i dzisiaj są one liderami rynku. Możemy się też pochwalić tym, że do tej pory żadna apteka nie odeszła z naszej sieci i wszystkie się rozwijają. Wielu naszych partnerów zdecydowało się też na rozszerzenie działalności o kolejne apteki – mówi Dariusz Kotte.
Szansa na duże zarobki
W sieci Apteka Codzienna działa mnóstwo podmiotów z milionowymi obrotami. Na pełny rozruch muszą założyć trzy lata. Średni obrót jednej apteki – według deklaracji centrali – zbliża się do miliona złotych miesięcznie.
Placówka zmieniająca szyld na Aptekę Codzienną musi przejść rebranding zewnętrzny, czyli przygotować nowe szyldy. Natomiast wewnątrz nie trzeba wprowadzać zmian. Należące do sieci apteki płacą składkę na centralę zakupową, ale dopiero od momentu, gdy obroty wzrosną na tyle, że na to pozwalają. Wszystkie opłaty są ustalane indywidualnie i zależą od wielkości obrotów. Im wyższe obroty, tym niższe opłaty.
Główną zachętą dla nawiązania współpracy są atrakcyjne ceny. Centrala zapewnia, że wszystkie apteki, decydujące się na konsolidację, odnotowują wzrosty obrotów – minimum dwukrotne, a bywa, że i kilkunastokrotne. Zyskują na tym, że tworząc grupę zakupową mają silniejszą pozycję negocjacyjną w kontaktach z hurtowniami.
– Ponadto apteki, które dołączają do naszej sieci, wciąż działają niezależnie. Nie narzucamy limitów zakupowych, ani nie mamy wymogów co do wysokości obrotów. Po prostu wspólnie kupujemy towar tam, gdzie jest najtaniej – mówi Dariusz Kotte.
WIZYTÓWKA MARKI APTEKA CODZIENNA
Apteka Codzienna to ogólnopolska sieć aptek, która powstała w województwie świętokrzyskim i dziś działa już w siedmiu regionach Polski, stale rozszerzając swoją obecność na kolejne województwa – także na zachodzie kraju.
-
64 działające apteki
-
70 lokalizacji planowanych do końca 2025 roku
-
Średni deklarowany obrót jednej apteki blisko 1 mln zł miesięcznie
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

