Fit+ łączy siły z azjatyckim graczem
Sieć siłowni nawiązała współpracę z Shua, światowym producentem sprzętu fitness. Treningi z AI wchodzą do małych miejscowości.
Shua to czołowy gracz na światowym rynku, który wyznacza nowe standardy treningów na urządzeniach korzystających z nowoczesnej technologii oraz AI, dzięki czemu w pełni dopasowują się do potrzeb użytkowników, analizując ich sylwetkę podczas ćwiczeń. Fit+ jest pierwszą siecią siłowni w Polsce i jedną z pierwszych Europie, która korzysta ze sprzętu Shua.
Firma Shua powstała w 1996 roku w Chinach. W 2021 roku była oficjalnym dostawcą sprzętu podczas olimpiady i paraolimpiady w Pekinie oraz w 2024 roku dla Chińskiego Komitetu Olimpijskiego w Paryżu. W ciągu pięciu lat (do 2030 roku) Shua zamierza osiągnąć wartość sprzedaży sprzętu na świecie na poziomie 30 miliardów dolarów.
W tej chwili Shua to najważniejszy gracz w Azji, który wchodzi właśnie do Europy. Fit+ jest jedną z pierwszych europejskich firm i jedyną w Polsce, która zaopatruje siłownie w sprzęt pochodzący bezpośrednio od azjatyckiego producenta. Są to m.in. maszyny do cardio – orbitreki, rowery stacjonarne, maszyny stosowe czy bieżnie.
– To co wyróżnia maszyny Shua to ich pełna współpraca z użytkownikiem. Na przykład bieżnia analizuje m.in. bieg pod względem technicznym jak np. ustawienie stóp podczas biegu oraz ich siłę nacisku. Można także ustawić kąt nachylenia bieżni od -3 do +18 stopni, w zależności czy chcemy biec pod górę, czy lekko w dół. Bieżnie są także wyposażone w ekrany 32” z możliwością oglądania filmów podczas treningu lub ustawienia ruchomych krajobrazów – opowiada Marcin Dobrowolski, prezes sieci Fit+ Polska.
Siłownia jako biznes pasywny?
Siłownie Fit+ powstają w małych miejscowościach od 1 tys. mieszkańców. Jak twierdzi przedstawiciel marki w Polsce, w żadnej tego typu lokalizacji nie ma tak nowoczesnego sprzętu. Urządzenia tej jakości spotkać można w najdroższych siłowniach w dużych miastach, natomiast w małych miejscowościach nie istnieje w ogóle, gdyż małe lokalne siłownie nie chcą inwestować w sprzęt z najwyższej półki. Sieć FIT+ chce to zmienić. Uważają bowiem, że każdy zasługuje na to, aby mieć do dyspozycji sprzęt najlepszy z możliwych. Dzięki temu mieszkańcy zyskają nową jakość treningów na światowym poziomie. Fit+ jest pierwszym graczem na rynku siłowni i klubów fitness, który wprowadza sprzęt Shua do Polski, bezpośrednio od producenta.
Urządzenia Shua pojawią się w większości nowo otwieranych siłowni Fit+. Koszt inwestycji w siłownię franczyzową będzie taki sam, mimo że zwiększy się wartość jej wyposażenia. Całkowita kwota inwestycji w siłownię wynosi 599 tys. zł netto. Franczyzobiorcą może zostać każdy pod warunkiem, że dysponuje kapitałem własnym w wysokości co najmniej 200 tys. zł. Pojedyncza siłownia Fit+ generuje miesięcznie od 30 do 50 tys. zł obrotów.
Fit+ to sieć nowoczesnych siłowni, które działają w pełni automatycznie, bez personelu. Każda placówka podłączona jest do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem bez konieczności osobistego doglądania. Funkcjonowanie siłowni Fit+ opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy oddalonych od własnych siłowni o kilkaset kilometrów miejscowości.
Aktualnie działa siedem siłowni Fit+, a osiem jest w budowie. Cztery kolejne siłownie zostaną otwarte we wrześniu. W każdym roku Fit+ chce otwierać mniej więcej 20 nowych siłowni i mieć ich przynajmniej 100 w ciągu 3-4 lat. Sieć skupia się na małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
WIZYTÓWKA MARKI FIT+
Międzynarodowa sieć zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni.
- Liczba siłowni w Polsce: 7 działających, 8 w budowie
- Minimalny kapitał własny – 200 tys. zł
- Pojedyncza siłownia Fit+ generuje miesięcznie od 30 tys. zł do 50 tys. zł obrotów.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

