KOKU Sushi ma nowy koncept

Dobry rok
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć KOKU Sushi nie zwalnia tempa. W minionym roku osiągnęła rekordowe obroty ponad 82 mln zł, przy jednoczesnym przekroczeniu granicy 50 lokali.

Prężny rozwój

W marcu tego roku otworzyła się 52. restauracja pod szyldem KOKU Sushi w Krośnie, a w czerwcu ruszył 53. lokal w Gliwicach.

– Obydwa nowe lokale cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem i frekwencją już podczas pierwszych dni – mówi Mariusz Olechno, właściciel sieci KOKU Sushi.

W sumie w sieci KOKU Sushi działają już 53 placówki, w tym pięć własnych.

– Jesteśmy w trakcie remontu restauracji w Kielcach, ale na tym nie koniec – do końca roku planowanych jest jeszcze kilka inwestycji – mówi Mariusz Olechno.

Dodaje, że wielu obecnych partnerów KOKU Sushi otwiera też kolejne lokale w ramach multifranczyzy. Szacunkowo, nowo otwarte restauracje próg rentowności osiągają w granicach od 11 do 18 miesięcy od dnia otwarcia, a obroty w dużej mierze uzależnione są od wybranego konceptu.

– Z naszego doświadczenia wynika, że aby generować najwyższe obroty, franczyzobiorca musi wykazać się dobrą organizacją pracy, efektywnym zarządzaniem oraz skupieniem się na wszystkich działaniach marketingowych pozwalających na wykorzystanie w pełni możliwości sprzedażowych, zachowując przy tym pełną obsadę kadrową – mówi Mariusz Olechno.

Opcja dla mniejszych miast

Marka oferuje cztery modele współpracy. To standardowa restauracja KOKU Sushi, restauracja premium – czyli o podwyższonym standardzie oraz point – działający wyłącznie w sektorze delivery. W przypadku standardowej restauracji inwestycja wynosi ok. 300 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Otwierając restaurację premium, trzeba się liczyć z inwestycją rzędu 600 tys. zł. Opłata franczyzowa to 3 tys. zł. Najtańszy w inwestycji jest point – ok. 100 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł.

Od niedawna działa także nowy koncept KOKU Sushi Basic. Pierwsza restauracja w nowym modelu została otwarta jesienią 2024 roku w Białymstoku.

– Powstał on w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszego rynku. Zakłada znacznie niższe koszty, zarówno inwestycyjne, jak i operacyjne, co ma przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą wśród osób wahających się oraz początkujących inwestorów – mówi Mariusz Olechno.

W tym koncepcie inwestycja wynosi ok. 150 tys. zł, a opłata miesięczna 2,5 tys. zł netto.  W każdym przypadku jest także jednorazowa opłata licencyjna rzędu 25 tys. zł.

– Format Basic ma na celu ułatwienie rozwoju sieci w mniejszych i średnich miastach, a także szybsze skalowanie biznesu dla obecnych franczyzobiorców. Dzięki temu konceptowi łatwiej jest dostosować się do lokalnych potrzeb, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie elastyczność finansowa ma ogromne znaczenie. Nasza oferta to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na modele biznesowe, które minimalizują ryzyko finansowe, a jednocześnie oferują stabilne, perspektywiczne warunki rozwoju – mówi Mariusz Olechno.

Z KOKU Sushi Basic mogą też skorzystać obecni franczyzobiorcy sieci, którzy chcą skalować biznes, wzmacniając rozpoznawalność marki w danym mieście. 

 

WIZYTÓWKA KOKU SUSHI

Sieć restauracji sushi.

  • 53 lokale, w tym 5 własnych
  • 4 modele współpracy
  • koszt inwestycji zależny od wybranego modelu – od 100 tys. zł do 600 tys. zł