KOKU Sushi ma nowy koncept
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
Sieć KOKU Sushi nie zwalnia tempa. W minionym roku osiągnęła rekordowe obroty ponad 82 mln zł, przy jednoczesnym przekroczeniu granicy 50 lokali.
Prężny rozwój
W marcu tego roku otworzyła się 52. restauracja pod szyldem KOKU Sushi w Krośnie, a w czerwcu ruszył 53. lokal w Gliwicach.
– Obydwa nowe lokale cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem i frekwencją już podczas pierwszych dni – mówi Mariusz Olechno, właściciel sieci KOKU Sushi.
W sumie w sieci KOKU Sushi działają już 53 placówki, w tym pięć własnych.
– Jesteśmy w trakcie remontu restauracji w Kielcach, ale na tym nie koniec – do końca roku planowanych jest jeszcze kilka inwestycji – mówi Mariusz Olechno.
Dodaje, że wielu obecnych partnerów KOKU Sushi otwiera też kolejne lokale w ramach multifranczyzy. Szacunkowo, nowo otwarte restauracje próg rentowności osiągają w granicach od 11 do 18 miesięcy od dnia otwarcia, a obroty w dużej mierze uzależnione są od wybranego konceptu.
– Z naszego doświadczenia wynika, że aby generować najwyższe obroty, franczyzobiorca musi wykazać się dobrą organizacją pracy, efektywnym zarządzaniem oraz skupieniem się na wszystkich działaniach marketingowych pozwalających na wykorzystanie w pełni możliwości sprzedażowych, zachowując przy tym pełną obsadę kadrową – mówi Mariusz Olechno.
Opcja dla mniejszych miast
Marka oferuje cztery modele współpracy. To standardowa restauracja KOKU Sushi, restauracja premium – czyli o podwyższonym standardzie oraz point – działający wyłącznie w sektorze delivery. W przypadku standardowej restauracji inwestycja wynosi ok. 300 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Otwierając restaurację premium, trzeba się liczyć z inwestycją rzędu 600 tys. zł. Opłata franczyzowa to 3 tys. zł. Najtańszy w inwestycji jest point – ok. 100 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł.
Od niedawna działa także nowy koncept KOKU Sushi Basic. Pierwsza restauracja w nowym modelu została otwarta jesienią 2024 roku w Białymstoku.
– Powstał on w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszego rynku. Zakłada znacznie niższe koszty, zarówno inwestycyjne, jak i operacyjne, co ma przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą wśród osób wahających się oraz początkujących inwestorów – mówi Mariusz Olechno.
W tym koncepcie inwestycja wynosi ok. 150 tys. zł, a opłata miesięczna 2,5 tys. zł netto. W każdym przypadku jest także jednorazowa opłata licencyjna rzędu 25 tys. zł.
– Format Basic ma na celu ułatwienie rozwoju sieci w mniejszych i średnich miastach, a także szybsze skalowanie biznesu dla obecnych franczyzobiorców. Dzięki temu konceptowi łatwiej jest dostosować się do lokalnych potrzeb, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie elastyczność finansowa ma ogromne znaczenie. Nasza oferta to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na modele biznesowe, które minimalizują ryzyko finansowe, a jednocześnie oferują stabilne, perspektywiczne warunki rozwoju – mówi Mariusz Olechno.
Z KOKU Sushi Basic mogą też skorzystać obecni franczyzobiorcy sieci, którzy chcą skalować biznes, wzmacniając rozpoznawalność marki w danym mieście.
WIZYTÓWKA KOKU SUSHI
Sieć restauracji sushi.
- 53 lokale, w tym 5 własnych
- 4 modele współpracy
- koszt inwestycji zależny od wybranego modelu – od 100 tys. zł do 600 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


