Lodziarnia od 30 tys. zł
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć lodziarni Beza Krówka w tym roku otworzyła kilkanaście nowych punktów.
– Co roku przybywa nam lodziarni. Planowany rozwój zakłada możliwość otwarcia jeszcze ponad 100 placówek, ale nie idziemy na ilość, tylko na jakość – zapewnia Adam Pawela, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Beza Krówka.
Mnóstwo opcji do wyboru
Aktualnie sieć Beza Krówka liczy 119 placówek, z czego 11 to lokale własnościowe, a pozostałe działają w modelu franczyzowym. Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Najlepsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca.
– Nasz koncept jest jednak na tyle elastyczny, że sprawdza się w każdej lokalizacji i każdym formacie. Dotyczy to zarówno lodziarni całorocznych, sezonowych jak i przyczep lodowych, czy wózków eventowych. Dzięki dobremu produktowi i naszemu know-how potrafimy osiągnąć sukces w różnych warunkach. Większość placówek radzi sobie bardzo dobrze – zapewnia Adam Pawela.
Dodaje, że najchętniej wybieranym formatem przez partnerów franczyzowych są lodziarnie stacjonarne z tzw. wydawką przez okno.
– Coraz większą popularność zyskują lokale z miejscem do odpoczynku – szczególnie te z ogródkami, które tworzą przyjemną przestrzeń do relaksu – mówi Adam Pawela.
Koszt inwestycji to mniej więcej 30 tys. zł. To jednak zależy od wybranej formy. Ponadto franczyzodawca elastycznie podchodzi do współpracy.
– Nie pobieramy żadnych ukrytych opłat. Potrafimy elastycznie i indywidualnie dostosować się do lokalizacji, konceptu i pomysłu klienta. Koszty przystąpienia do sieci zależą od wybranego modelu współpracy. Przykładowo: wynajem przyczepy lodowej to inwestycja rzędu kilku tysięcy złotych. Będą one proporcjonalnie większe przy lodziarni stacjonarnej – sezonowej lub całorocznej – jednak zawsze pomagamy je optymalizować – zapewnia Adam Pawela.
Jego zdaniem przewagą firmy jest elastyczność konceptu, wysoka jakość lodów i dodatkowy asortyment w postaci tortów lodowych, lemoniady i shake’ów.
Byle nie stać w miejscu
Franczyzobiorcy marki Beza Krówska mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie. Dostaną pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (z uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą za dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.
Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.
– Większość naszych partnerów decyduje się w kolejnych latach na otwarcie kolejnych lodziarni – mówi Adam Pawela.
Dodaje, że w Polsce wciąż jest sporo miejsca na nowe punkty. Firma nie stoi też w miejscy jeśli chodzi o ofertę i logistykę.
– Stale rozwijamy wszystkie obszary działalności: wytwórnię, logistykę i koncept franczyzowy. Pracujemy nad nowymi produktami. Torty lodowe, lody dla psów, shake'i lodowe, kawa, lemoniada czy lody konfekcjonowane to przykłady, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Ich sprzedaż dynamicznie rośnie – mówi Adam Pawela.
WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA
Sieć lodziarni.
- 119 punktów, w tym 11 własnych
- inwestycja od 30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


