Marketing konkurencyjny, ale zyskowny

Szerokie pole działania
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Aleksandra Basendowska na współpracę z Agencją Wirtualną zdecydowała się trzy lata temu.

– Szukałam franczyzy dla siebie i długo nie mogłam trafić na firmę, która spełniałaby moje oczekiwania. Kiedy natknęłam się na Agencję Wirtualną, postanowiłam spróbować. Umowa była przejrzysta, a warunki współpracy bardzo atrakcyjne – opowiada Aleksandra Basendowska.

Pomocna dłoń

Działalność prowadzi w Gdańsku. Całe swoje zawodowe życie pracowała w marketingu i chciała pójść na swoje. Kiedy jednak rozpoczęła współpracę z Agencją Wirtualną, nie rzuciła etatu od razu.

– Pracowałam równocześnie w tych dwóch miejscach, i powoli, małymi kroczkami budowałam swoją markę – mówi Aleksandra Basendowska.

Pierwszych klientów udało jej się zachęcić do współpracy już w pierwszym miesiącu działalności. Z każdym kolejnym przybywało ich więcej, głównie z polecenia. Dzisiaj utrzymuje się tylko z własnej działalności. Nieustająco przybywa jej klientów, a rozpoznawalność jej marki rośnie.

– Cały czas działam w pojedynkę, ale powoli myślę o tym, żeby zatrudnić docelowo dwie albo trzy osoby, które odciążą mnie w codziennej pracy – mówi Aleksandra Basendowska.

Póki co z realizacją zleceń radzi sobie dzięki outsourcingowi. Franczyzodawca zapewnia wiele usług, z których można skorzystać, ale przez te trzy lata franczyzobiorczyni tej marki nawiązała także własne współprace, np. z drukarniami.

– Od samego początku współpraca z Agencją Wirtualną zapewnia mi poczucie bezpieczeństwa. Wiem, że mam wsparcie i mogę liczyć na zespół agencji. Dostaję ważne, branżowe informacje na bieżąco, a w razie jakichkolwiek problemów czy usterek, mogę liczyć na pomoc. Zostałam też odpowiednio przeszkolona i przygotowana do pracy – mówi Aleksandra Basendowska.

Ma klientów, którzy są z nią od samego początku, ale przyciąga także nowych, głównie za sprawą rekomendacji.

– W rozwinięciu firmy na pewno pomogło mi doświadczenie w branży marketingowej i kontakty, które dzięki temu posiadałam – opowiada franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej.

Konkurencja nie śpi

Jej zdaniem w odniesieniu sukcesu w marketingu bardzo pomagają także zdolności interpersonalne. Trzeba być komunikatywnym i kreatywnym. Tym bardziej że marketing to niezwykle konkurencyjna branża.

– Działa na niej mnóstwo profesjonalnych firm, ale także i takich, które nie mają zbyt wielu kompetencji. Te ostatnie mocno popsuły rynek, dlatego o zaufanie klientów nie jest łatwo – mówi Aleksandra Basendowska.

Dodaje jednak, że jak już uda się przekonać firmy do współpracy, to zleceń nie brakuje. Pomimo rozwoju sztucznej inteligencji, wciąż jest wiele obszarów, w których trudno zastąpić człowieka.

– Póki co wspieramy swoje działania rozwiązaniami sztucznej inteligencji, ale nie wyręczamy się nimi. Zdecydowanie AI może naprowadzić na pewne tory, ale wciąż działamy w dużej mierze samodzielnie. Tym bardziej że kopiowanie treści z ChatGPT nie ma, póki co, racji bytu. Czuć i widać gołym okiem, że nie napisał tego człowiek i to nie jest chwytliwe – mówi Aleksanda Basendowska.

Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.

Franczyzobiorcy otrzymują pełne wsparcie: od szkoleń wdrażających, przez dostęp do narzędzi marketingowych i automatyzacji, po pomoc w pozyskiwaniu klientów i prowadzeniu kampanii. Dostają gotowy pakiet: know-how, branding, umowy, materiały promocyjne, a także dostęp do wewnętrznego systemu zarządzania zleceniami 

Model sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. W metropoliach istnieje duże zapotrzebowanie na profesjonale usługi marketingowe, ale też firm konkurencyjnych jest wiele. Miesięczna opłata franczyzowa to tylko 500 zł.

 

WIZYTÓWKA MARKI AGENCJA WIRTUALNA 

Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.

  • Rok założenia: 2013
  • Koszt rozpoczęcia działalności: od 19,9 tys. zł
  • Miesięczna opłata: 500 zł