Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Aleksandra Basendowska na współpracę z Agencją Wirtualną zdecydowała się trzy lata temu.
– Szukałam franczyzy dla siebie i długo nie mogłam trafić na firmę, która spełniałaby moje oczekiwania. Kiedy natknęłam się na Agencję Wirtualną, postanowiłam spróbować. Umowa była przejrzysta, a warunki współpracy bardzo atrakcyjne – opowiada Aleksandra Basendowska.
Pomocna dłoń
Działalność prowadzi w Gdańsku. Całe swoje zawodowe życie pracowała w marketingu i chciała pójść na swoje. Kiedy jednak rozpoczęła współpracę z Agencją Wirtualną, nie rzuciła etatu od razu.
– Pracowałam równocześnie w tych dwóch miejscach, i powoli, małymi kroczkami budowałam swoją markę – mówi Aleksandra Basendowska.
Pierwszych klientów udało jej się zachęcić do współpracy już w pierwszym miesiącu działalności. Z każdym kolejnym przybywało ich więcej, głównie z polecenia. Dzisiaj utrzymuje się tylko z własnej działalności. Nieustająco przybywa jej klientów, a rozpoznawalność jej marki rośnie.
– Cały czas działam w pojedynkę, ale powoli myślę o tym, żeby zatrudnić docelowo dwie albo trzy osoby, które odciążą mnie w codziennej pracy – mówi Aleksandra Basendowska.
Póki co z realizacją zleceń radzi sobie dzięki outsourcingowi. Franczyzodawca zapewnia wiele usług, z których można skorzystać, ale przez te trzy lata franczyzobiorczyni tej marki nawiązała także własne współprace, np. z drukarniami.
– Od samego początku współpraca z Agencją Wirtualną zapewnia mi poczucie bezpieczeństwa. Wiem, że mam wsparcie i mogę liczyć na zespół agencji. Dostaję ważne, branżowe informacje na bieżąco, a w razie jakichkolwiek problemów czy usterek, mogę liczyć na pomoc. Zostałam też odpowiednio przeszkolona i przygotowana do pracy – mówi Aleksandra Basendowska.
Ma klientów, którzy są z nią od samego początku, ale przyciąga także nowych, głównie za sprawą rekomendacji.
– W rozwinięciu firmy na pewno pomogło mi doświadczenie w branży marketingowej i kontakty, które dzięki temu posiadałam – opowiada franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej.
Konkurencja nie śpi
Jej zdaniem w odniesieniu sukcesu w marketingu bardzo pomagają także zdolności interpersonalne. Trzeba być komunikatywnym i kreatywnym. Tym bardziej że marketing to niezwykle konkurencyjna branża.
– Działa na niej mnóstwo profesjonalnych firm, ale także i takich, które nie mają zbyt wielu kompetencji. Te ostatnie mocno popsuły rynek, dlatego o zaufanie klientów nie jest łatwo – mówi Aleksandra Basendowska.
Dodaje jednak, że jak już uda się przekonać firmy do współpracy, to zleceń nie brakuje. Pomimo rozwoju sztucznej inteligencji, wciąż jest wiele obszarów, w których trudno zastąpić człowieka.
– Póki co wspieramy swoje działania rozwiązaniami sztucznej inteligencji, ale nie wyręczamy się nimi. Zdecydowanie AI może naprowadzić na pewne tory, ale wciąż działamy w dużej mierze samodzielnie. Tym bardziej że kopiowanie treści z ChatGPT nie ma, póki co, racji bytu. Czuć i widać gołym okiem, że nie napisał tego człowiek i to nie jest chwytliwe – mówi Aleksanda Basendowska.
Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.
Franczyzobiorcy otrzymują pełne wsparcie: od szkoleń wdrażających, przez dostęp do narzędzi marketingowych i automatyzacji, po pomoc w pozyskiwaniu klientów i prowadzeniu kampanii. Dostają gotowy pakiet: know-how, branding, umowy, materiały promocyjne, a także dostęp do wewnętrznego systemu zarządzania zleceniami
Model sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. W metropoliach istnieje duże zapotrzebowanie na profesjonale usługi marketingowe, ale też firm konkurencyjnych jest wiele. Miesięczna opłata franczyzowa to tylko 500 zł.
WIZYTÓWKA MARKI AGENCJA WIRTUALNA
Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.
- Rok założenia: 2013
- Koszt rozpoczęcia działalności: od 19,9 tys. zł
- Miesięczna opłata: 500 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


