Konkurencja mobilizuje grupę Chorten
– Chcemy dalej się rozwijać i konsolidować rynek detaliczny, choć jest on coraz bardziej wymagający – mówi Sylwia Władyko, prezes grupy Chorten.
Niedawno ustanowiono nowy zarząd grupy Chorten i objęła pani stanowisko prezesa. Jakie ma pani plany odnośnie sieci?
Wspólnie z dwoma wiceprezesami chcemy kontynuować rozwój sieci partnerskiej, dając polskim kupcom jeszcze więcej powodów, żeby wybierali właśnie nasz koncept współpracy. Grupę Chorten aktualnie tworzy ponad 3 tys. sklepów w różnych formatach w całej Polsce, które działają pod skrzydłami naszymi i siedem spółek regionalnych. W każdym miesiącu podpisujemy kolejne umowy partnerskie i naszym celem jest dalsza konsolidacja polskiego rynku detalicznego. Prowadzimy stale rozmowy zarówno z indywidualnymi kupcami, jak i organizacjami handlowymi zrzeszającymi sklepy i to od ich decyzji zależy wzrost liczby placówek Grupy Chorten.
W jakich lokalizacjach najlepiej sprawdza się Państwa koncept?
Nasze sklepy partnerskie są to placówki „po sąsiedzku”. Funkcjonują zarówno na popularnych osiedlach mieszkaniowych w dużych miastach, takich jak Poznań, Warszawa, Kraków, Lublin czy Białystok, ale także w dużym stopniu w mniejszych miejscowościach. Dobra lokalizacja placówki i wsłuchanie się w potrzeby lokalnej społeczności poprzez dostosowanie oferty jest czynnikiem najbardziej istotnym dla sukcesu biznesowego.
Jak radzą sobie istniejące i nowe placówki?
Nasze placówki tradycyjne skutecznie konkurują ze sklepami zagranicznych sieci, dzięki sprawdzonym dostawcom oraz mocnemu ukierunkowaniu na produkty świeże i lokalne. Ważna jest także elastyczność, jeśli chodzi o potrzeby konsumenta oraz jakość obsługi sklepów.
Jaka jest sytuacja na rynku, na którym działa Grupa Chorten?
Nasza grupa bardzo dynamicznie się rozwija paradoksalnie właśnie za sprawą rosnącej konkurencji ze strony dyskontów i innych z sieciowanych formatów. Detaliści szukają silnego partnera w trudnych czasach – przy rosnących kosztach prowadzenia biznesu, a nasz model współpracy zapewnia im niezależność, samodzielne zarządzanie polityką cenową przy dużym wsparciu finansowym, handlowym oraz możliwości prowadzenia działalności pod znaną marką.
Jakie plany macie w najbliższym czasie?
W planach mamy zwiększenie inwestycji w narzędzia pozwalające sklepom uzyskiwać większe przychody i lojalność klientów. To nasz priorytet. Chcemy też wzmocnić rozpoznawalność marki sklepów Chorten jako miejsca na ulubione zakupy w dobrych cenach. Przed nami wiele wyzwań, bo mamy świadomość, że rynek staje się coraz bardziej wymagający, ale wiemy, że z nami sklepy detaliczne polskich właścicieli mają dobrą przyszłość.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- Ponad 3 tys. sklepów w Polsce;
- Brak opłat licencyjnych;
- Sklepy sprawdzają się zarówno na popularnych osiedlach mieszkaniowych w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach;
- Franczyzodawca oferuje partnerom portfolio blisko 700 umów handlowych i okołobiznesowych, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych, dzięki którym mają możliwość zakupów na bardzo dobrych warunkach, niedostępnych indywidualnym sklepom.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


