Od ucznia do właściciela szkoły
Zaczynał jako uczeń, dziś prowadzi własną placówkę edukacyjną. Wiktor Drabczak pokazuje, jak doświadczenie z jednej strony biurka może zaprocentować po drugiej.
Z siecią Galileusz Wiktor Drabczak zetknął się po raz pierwszy jako uczeń szkoły średniej. Szukał wtedy solidnego wsparcia przed maturą i trafił właśnie do tej ogólnopolskiej sieci szkół korepetycyjnych. – Byłem bardzo zadowolony z wyników, bez problemu dostałem się na wymarzony kierunek, czyli mechanikę i budowę maszyn na Politechnikę Gdańską – wspomina.
Po studiach wrócił do rodzinnego Włocławka. W międzyczasie zauważył, że Galileusz szuka korepetytorów, m.in. z matematyki. – Pomyślałem, że mógłbym zostać jednym z nich – opowiada. To pozwoliło mu przyjrzeć się działalności szkoły od środka i zyskać praktyczne doświadczenie w pracy z uczniami. Nie bez znaczenia było to, że znał już metodykę nauczania Galileusza z perspektywy kursanta – wiedział, czego może się spodziewać.
Przełom nastąpił zupełnie przypadkiem. – Kiedyś usłyszałem rozmowę Leszka Lewandowskiego, pomysłodawcy marki Galileusz, z potencjalnym franczyzobiorcą. Wówczas zaczęła w mojej głowie kiełkować myśl, że również mógłbym zostać jednym z nich. Miałem nawet upatrzone miasto, w którym chciałem prowadzić placówkę Galileusza, mianowicie pobliski Toruń – relacjonuje.
Od decyzji do działania
Był koniec maja 2024 roku. Okazało się, że Toruń nie jest jeszcze zagospodarowany przez sieć – można więc było śmiało otworzyć tam nową placówkę. Zgoda ze strony franczyzodawcy pojawiła się szybko, a kolejne etapy potoczyły się ekspresowo. – W czerwcu odbyłem szkolenie jak prowadzić punkt marki, szybko znalazłem lokal na szkołę. Franczyzodawca bardzo pomógł mi też zrekrutować pierwszych pracowników – opowiada Wiktor Drabczak.
Zarówno nauczanie, jak i prowadzenie biznesu nie były dla niego zupełnie nowe, ale skala przedsięwzięcia okazała się zaskoczeniem. – Gdy zaczynałem swoją przygodę jako franczyzobiorca Galileusza, nie przypuszczałem, że już po roku będę musiał szukać większego lokalu na szkołę, bo zainteresowanie zajęciami przerośnie moje oczekiwania – mówi. Nowa lokalizacja, blisko centrum Torunia i dobrze skomunikowana z resztą miasta, pozwoliła na stworzenie czterech sal lekcyjnych. Jedna z nich jest większa – idealna do prowadzenia kursów grupowych. – To ważne, bo wielu uczniów preferuje naukę w małych grupach, maksymalnie sześcioosobowych, ale są też tacy, którzy wybierają intensywne kursy w większym składzie, ale za to w niższej cenie – wyjaśnia Wiktor Drabczak.
Najwięcej osób zapisuje się na zajęcia z matematyki – to przedmiot, który od lat budzi najwięcej obaw wśród uczniów. Sporym zainteresowaniem cieszą się także kursy przygotowujące do matury z języka polskiego, angielskiego oraz fizyki. Zajęcia odbywają się zarówno w formie stacjonarnej, jak i online – a wybór zależy głównie od preferencji uczniów i rodziców.
– Moi uczniowie bardzo cenią sobie kontakt bezpośredni, ale nie brakuje też tych, którzy wolą spotkania zdalne. Staramy się dostosować ofertę do ich potrzeb – mówi Wiktor Drabczak.
A co z sezonowością? Czy w wakacje szkoła działa na pół gwizdka? – Rzeczywiście od połowy czerwca do mniej więcej połowy lipca chętnych na zajęcia jest niewielu. Ale potem zaczyna się okres intensywnej pracy dla tych, którzy w sierpniu zdają maturę poprawkową lub egzamin komisyjny. A więc i dla nas jako nauczycieli – wyjaśnia.
Swoboda w cenach i bezpieczeństwo marki
Model franczyzowy Galileusza daje sporo swobody, szczególnie w kwestii cen. – Franczyzodawca nie narzuca cen kursów ani stawek pobieranych za zajęcia. Każdy może je sam kształtować – podkreśla franczyzobiorca z Torunia. Jak zaznacza, w dużych miastach trzeba uwzględniać konkurencję, szczególnie ze strony studentów, którzy oferują korepetycje po niższych stawkach. Mimo to wiele rodzin wybiera markowe placówki.
– Uważam, że rodzice chętniej wybierają naszą placówkę niż usługi przypadkowych korepetytorów, bo jednak wiedzą, że jesteśmy placówką z doświadczeniem, że nie zatrudnimy byle jakich nauczycieli. Wierzą, że ich dzieci są u nas bezpieczne i pogłębiają wiedzę pod okiem wykwalifikowanej kadry – zaznacza Wiktor Drabczak.
Prowadzenie placówki edukacyjnej okazało się dla Wiktora Drabczaka nie tylko stabilnym źródłem dochodu, ale też pracą dającą satysfakcję. – Każdy sukces mojego ucznia to także mój sukces – i właśnie to daje największą motywację, żeby rozwijać ten biznes dalej – podsumowuje.
WIZYTÓWKA MARKI GALILEUSZ
Galileusz to ogólnopolska sieć szkół korepetycyjnych i kursów, specjalizująca się w przygotowaniu uczniów do egzaminów ósmoklasisty, matury oraz w prowadzeniu warsztatów naukowych dla dzieci.
Oferta franczyzy:
-
Kapitał własny: od 10 tys. zł;
-
Jednorazowa opłata licencyjna: 9–14 tys. zł brutto (w zależności od liczby mieszkańców miasta);
-
Czas uruchomienia: ok. 1 miesiąca od decyzji o współpracy;
-
Model biznesowy: lokal edukacyjny (minimum dwie sale), z aktywnym zaangażowaniem właściciela;
-
Liczba placówek: 1 własna, 45 franczyzowych
Główne zalety współpracy z Galileuszem:
-
Gotowe narzędzia operacyjne: system płatności, plan zajęć, marketing, hosting, domena;
-
Wspólna platforma materiałów edukacyjnych (arkusze, konspekty, schematy doświadczeń);
-
Autorskie kursy i materiały dydaktyczne do matury i egzaminu ósmoklasisty;
-
Wsparcie w rekrutacji kadry oraz prowadzeniu zajęć online;
-
Pomoc graficzna, informatyczna i administracyjna;
-
Efekt skali – wysoka rozpoznawalność marki i widoczność w internecie;
-
Korzystna umowa franczyzowa i wyłączność terytorialna.
Dla kogo?
Dla osób z własną działalnością gospodarczą (PKD 85.59.B), niekaranych, posiadających dostęp do lokalu z minimum dwiema salami.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


