Go Herbs stawia na franczyzę

Najlepsza lokalizacja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Go Herbs to sieć sklepów z suplementami i produktami prozdrowotnymi. Funkcjonuje na rynku od ponad 3 lat.

– W ofercie naszych sklepów znajduje się około 2,5 tys. produktów z kategorii suplementów diety, witamin, minerałów i zdrowej żywności – informuje Marcin Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Go Herbs. –Naszą misją jest dostarczanie klientom starannie wyselekcjonowanych produktów, wspierających zdrowie i dobre samopoczucie.

Licencja na sklep

Marka ma dwie placówki własne – w Poznaniu i Wrocławiu. Teraz planuje rozbudować sieć sklepów, korzystając z modelu franczyzowego.

– Od początku powstawania sieci byliśmy przekonani, że franczyza jest najlepszą ścieżką rozwoju dla naszej marki – podkreśla Marcin Wojciechowski. – Franczyzobiorcy znają swój lokalny rynek, swoich klientów obecnych i potencjalnych, i we współpracy z nami będą w stanie najlepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Wierzymy, że połączenie wsparcia i know-how od silnej marki ze znajomością lokalnych uwarunkowań i doświadczeniem naszych franczyzobiorców pozwoli skutecznie zdobyć przewagę konkurencyjną. 

Franczyza Go Herbs skierowana jest zarówno do przedsiębiorców, którzy już prowadzą niezależne sklepy zielarskie i z suplementami diety, jak i do osób, które dopiero chcą otwierać taki sklep. Marka nie ma sztywno określonych ram, jeżeli chodzi o wielkość miast, w których widzi swoje placówki.

– Doświadczenie podpowiada nam jednak, że najlepszą lokalizacją jest galeria handlowa w dużym lub średniej wielkości mieście – dodaje Marcin Wojciechowski.

Według franczyzodawcy najkorzystniej otworzyć sklep o powierzchni 60-80 mkw. Centrala szacuje, że inwestycja wyniesie ok. 3 tys. zł za 1 mkw. W tej kwocie zawiera się wyposażenie sklepu w meble, zaprojektowane specjalnie dla sieci, wspólny system kasowo-magazynowy, oświetlenie, obrandowanie lokalu zgodne z wymogami marki. Franczyzobiorca musi też zainwestować w towar.

– W grupie spółek, do której należy Go Herbs jest również największa w Europie hurtownia suplementów, oferująca franczyzobiorcom dostęp do szerokiej oferty produktów topowych światowych marek – mówi Marcin Wojciechowski. – Dla naszych franczyzobiorców przygotowaliśmy specjalne warunki cenowe oraz możliwość uzyskania kredytu kupieckiego.

Franczyzobiorcy mogą składać zamówienia w zależności od własnych potrzeb, dostawy z hurtowni odbywają się codziennie. 

Wsparcie we franczyzie

Kandydat na franczyzobiorcę Go Herbs nie musi mieć doświadczenia w branży, ale powinien zatrudnić osoby z odpowiednią wiedzą.

– W naszych sklepach własnych zatrudniamy kadrę wykwalifikowanych specjalistów: dietetyków, technologów żywienia, trenerów personalnych. Dzięki temu oferujemy eksperckie porady dla każdego klienta. Tego samego oczekujemy od naszych franczyzobiorców – podkreśla Marcin Wojciechowski. 

Franczyzobiorcy otrzymują od centrali m.in. know-how prowadzenia biznesu, gotowy biznesplan, szkolenia – także dla personelu, plany marketingowe promujące sieć i poszczególne sklepy, stałą pomoc operacyjną przedstawicieli handlowych.

– W dzisiejszym świecie moda na zdrowe życie i zdrowe odżywianie jest tak silna, że popularność całej naszej branży rośnie z roku na rok – zapewnia Marcin Wojciechowski. – To powoduje jednocześnie coraz większą konkurencję na rynku. A Go Herbs jest nie tylko siecią sklepów, ale dzięki zespołowi specjalistów jest też źródłem wiedzy o oferowanych produktach, ich działaniu, składnikach. Ta kombinacja sprawia, że klienci chętniej nas odwiedzają, a przede wszystkim wracają na kolejne zakupy. 

Go Herbs nie pobiera od franczyzobiorców opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa jest natomiast rozliczana w cyklu rocznym i wynosi 2 tys. zł netto. Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji – jak podkreśla franczyzodawca – zależy od wielu czynników, ale można przyjąć, że to między 12 a 24 miesiące.

WIZYTÓWKA GO HERBS

Sieć sklepów z suplementami i produktami prozdrowotnymi premium. 

Wsparcie dla franczyzobiorcy:

  • wynajem mebli na preferencyjnych warunkach;
  • profesjonalny projekt aranżacji sklepu;
  • dostęp do oferty mebli i wyposażenia sklepu;
  • indywidualne rabaty u dostawców wyposażenia;
  • dostęp do oferty ubrań dla personelu sklepu;
  • wspólny system kasowo-magazynowy;
  • wparcie marketingowe i sprzedażowe (promocje centralne, sezonowe);
  • szkolenia produktowe i sprzedażowe;
  • dostęp do bazy ponad 2500-3000 produktów premium;
  • możliwość uzyskania kredytu kupieckiego;
  • sprowadzanie produktów na specjalne zamówienie;
  • widoczność na stronie internetowej i blogu;
  • opieka handlowca.

Go Herbs w liczbach

  • 2 sklepy własne
  • inwestycja w sklep – ok. 3 tys. zł za 1 mkw.
  • roczna opłata franczyzowa – 2 tys. zł netto
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz