Go Herbs stawia na franczyzę
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Go Herbs to sieć sklepów z suplementami i produktami prozdrowotnymi. Funkcjonuje na rynku od ponad 3 lat.
– W ofercie naszych sklepów znajduje się około 2,5 tys. produktów z kategorii suplementów diety, witamin, minerałów i zdrowej żywności – informuje Marcin Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Go Herbs. –Naszą misją jest dostarczanie klientom starannie wyselekcjonowanych produktów, wspierających zdrowie i dobre samopoczucie.
Licencja na sklep
Marka ma dwie placówki własne – w Poznaniu i Wrocławiu. Teraz planuje rozbudować sieć sklepów, korzystając z modelu franczyzowego.
– Od początku powstawania sieci byliśmy przekonani, że franczyza jest najlepszą ścieżką rozwoju dla naszej marki – podkreśla Marcin Wojciechowski. – Franczyzobiorcy znają swój lokalny rynek, swoich klientów obecnych i potencjalnych, i we współpracy z nami będą w stanie najlepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Wierzymy, że połączenie wsparcia i know-how od silnej marki ze znajomością lokalnych uwarunkowań i doświadczeniem naszych franczyzobiorców pozwoli skutecznie zdobyć przewagę konkurencyjną.
Franczyza Go Herbs skierowana jest zarówno do przedsiębiorców, którzy już prowadzą niezależne sklepy zielarskie i z suplementami diety, jak i do osób, które dopiero chcą otwierać taki sklep. Marka nie ma sztywno określonych ram, jeżeli chodzi o wielkość miast, w których widzi swoje placówki.
– Doświadczenie podpowiada nam jednak, że najlepszą lokalizacją jest galeria handlowa w dużym lub średniej wielkości mieście – dodaje Marcin Wojciechowski.
Według franczyzodawcy najkorzystniej otworzyć sklep o powierzchni 60-80 mkw. Centrala szacuje, że inwestycja wyniesie ok. 3 tys. zł za 1 mkw. W tej kwocie zawiera się wyposażenie sklepu w meble, zaprojektowane specjalnie dla sieci, wspólny system kasowo-magazynowy, oświetlenie, obrandowanie lokalu zgodne z wymogami marki. Franczyzobiorca musi też zainwestować w towar.
– W grupie spółek, do której należy Go Herbs jest również największa w Europie hurtownia suplementów, oferująca franczyzobiorcom dostęp do szerokiej oferty produktów topowych światowych marek – mówi Marcin Wojciechowski. – Dla naszych franczyzobiorców przygotowaliśmy specjalne warunki cenowe oraz możliwość uzyskania kredytu kupieckiego.
Franczyzobiorcy mogą składać zamówienia w zależności od własnych potrzeb, dostawy z hurtowni odbywają się codziennie.
Wsparcie we franczyzie
Kandydat na franczyzobiorcę Go Herbs nie musi mieć doświadczenia w branży, ale powinien zatrudnić osoby z odpowiednią wiedzą.
– W naszych sklepach własnych zatrudniamy kadrę wykwalifikowanych specjalistów: dietetyków, technologów żywienia, trenerów personalnych. Dzięki temu oferujemy eksperckie porady dla każdego klienta. Tego samego oczekujemy od naszych franczyzobiorców – podkreśla Marcin Wojciechowski.
Franczyzobiorcy otrzymują od centrali m.in. know-how prowadzenia biznesu, gotowy biznesplan, szkolenia – także dla personelu, plany marketingowe promujące sieć i poszczególne sklepy, stałą pomoc operacyjną przedstawicieli handlowych.
– W dzisiejszym świecie moda na zdrowe życie i zdrowe odżywianie jest tak silna, że popularność całej naszej branży rośnie z roku na rok – zapewnia Marcin Wojciechowski. – To powoduje jednocześnie coraz większą konkurencję na rynku. A Go Herbs jest nie tylko siecią sklepów, ale dzięki zespołowi specjalistów jest też źródłem wiedzy o oferowanych produktach, ich działaniu, składnikach. Ta kombinacja sprawia, że klienci chętniej nas odwiedzają, a przede wszystkim wracają na kolejne zakupy.
Go Herbs nie pobiera od franczyzobiorców opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa jest natomiast rozliczana w cyklu rocznym i wynosi 2 tys. zł netto. Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji – jak podkreśla franczyzodawca – zależy od wielu czynników, ale można przyjąć, że to między 12 a 24 miesiące.
WIZYTÓWKA GO HERBS
Sieć sklepów z suplementami i produktami prozdrowotnymi premium.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- wynajem mebli na preferencyjnych warunkach;
- profesjonalny projekt aranżacji sklepu;
- dostęp do oferty mebli i wyposażenia sklepu;
- indywidualne rabaty u dostawców wyposażenia;
- dostęp do oferty ubrań dla personelu sklepu;
- wspólny system kasowo-magazynowy;
- wparcie marketingowe i sprzedażowe (promocje centralne, sezonowe);
- szkolenia produktowe i sprzedażowe;
- dostęp do bazy ponad 2500-3000 produktów premium;
- możliwość uzyskania kredytu kupieckiego;
- sprowadzanie produktów na specjalne zamówienie;
- widoczność na stronie internetowej i blogu;
- opieka handlowca.
Go Herbs w liczbach
- 2 sklepy własne
- inwestycja w sklep – ok. 3 tys. zł za 1 mkw.
- roczna opłata franczyzowa – 2 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


