Extra Services szuka masterfranczyzobiorcy

Międzynarodowa sieć
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Extra Services to międzynarodowa platforma, łącząca klientów i usługodawców. Oferuje pośrednictwo w zakresie usług remontowych, konserwacyjnych, drobnych napraw, prac wykończeniowych, ogrodowych, sprzątania, przeprowadzek itp. – skierowane do klientów indywidualnych i do firm czy instytucji. Klient zgłasza, jakiej usługi potrzebuje, gdzie i w jakim terminie. A firmy należące do sieci Extra Services mają dostęp do tych ogłoszeń i realizują zlecenia.

– System jest bardzo prosty: klient składa zapytanie za pośrednictwem naszego formularza online, a zlecenie natychmiast pojawia się w naszej wewnętrznej bazie danych – wyjaśnia Jiří Bártík, sales manager Extra Services. – Jednocześnie wysyłany jest sms z powiadomieniem o nowym zleceniu do partnerów VIP i franczyzobiorców w danym regionie.

W poszukiwaniu mastera

Pomysł na platformę Extra Services powstał w Czechach, gdzie system ruszył w 2006 roku. W ciągu ostatnich trzech lat firma rozszerzyła działalność na całą Unię Europejską. Obecnie funkcjonuje w 15 krajach UE, prowadząc 163 oddziały franczyzowe i współpracując z ponad 6,4 tys. partnerów.

– Od zeszłego roku poszukujemy również strategicznego partnera do uruchomienia systemu w Ameryce Północnej – dodaje Jiří Bártík. 

W Polsce marka ma aktualnie kilkudziesięciu partnerów i 17 franczyzobiorców. Teraz szuka masterfranczyzobiorcy, który byłby odpowiedzialny za cały polski rynek. Idealny kandydat to solidny inwestor, który będzie przestrzegał przekazanego know-how. – Masterfranczyzobiorca będzie sam zarządzał całą siecią. Sam ją zbuduje i oczywiście będzie pobierał wszystkie przychody, zarówno ze sprzedaży franczyzowej, jak i od wszystkich partnerów – informuje Jiří Bártík.

Umowa masterfranczyzy jest zawierana na czas nieokreślony, z nieograniczoną możliwością sprzedaży umów franczyzowych i partnerskich w danym kraju. Masterfranczyzobiorca musi zainwestować na wstępie 28 mln zł. Franczyzodawca szacuje, że inwestycja zwróci się w dwa do pięciu lat. 

Obowiązki franczyzobiorcy

Każdy nowy franczyzobiorca otrzymuje pełen profesjonalny sprzęt, odzież roboczą, narzędzia, akcesoria, materiały promocyjne, firmowe naklejki na pojazd, a co najważniejsze, nieograniczony dostęp do centralnej bazy danych, w tym powiadomienia SMS w czasie rzeczywistym. Otrzymuje również osobiste konto e-mail, pełne statystyki aktywności oraz ogólnopolską kampanię marketingu internetowego, finansowaną przez centralę przez cały okres trwania umowy franczyzowej. Franczyzobiorca zobowiązany jest jedynie do uiszczenia opłaty wstępnej. Nie ma stałych opłat franczyzowych. 

— Zarobki są bardzo zróżnicowane i zależą od tego, ile czasu i wysiłku franczyzobiorca jest gotów poświęcić. Miesięczne dochody mogą wahać się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł. Nie narzucamy żadnych ograniczeń — ani czasowych, ani dotyczących przychodów, ani terytorialnych. Nie mamy też ustalonej „idealnej” liczby franczyzobiorców w Polsce. Jak już wspomniałem, naszym obecnym priorytetem jest znalezienie masterfranczyzobiorcy dla całego kraju, tak jak robimy to w każdym kraju europejskim — podkreśla Jiří Bártík.

WIZYTÓWKA EXTRA SERVICES

Międzynarodowa sieć zrzeszająca profesjonalnych usługodawców, m.in. z zakresu remontów, sprzątania, przeprowadzek, prac serwisowych, wykończeniowych, drobnych napraw. Platforma internetowa umożliwia klientom rejestrowanie zapytań o usługę, a usługodawcom zapewnia dostęp do bazy zleceń. Marka działa na terenie całej Unii Europejskiej. 

Masterfranczyzobiorca

  • opłata wstępna 28 mln zł;
  • własna baza danych zamówień, własny system SMS dla wszystkich zapytań, własna sieć franczyzobiorców, partnerów i klientów, wszelkie dochody od swoich franczyzobiorców i partnerów;
  • umowa jest zawierana na czas nieokreślony, z nieograniczoną sprzedażą umów franczyzowych i partnerskich w danym kraju;
  • zwrot z inwestycji 2-5 lat
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz