Zdrowy biznes na nogach

Wejście w niszę
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jeszcze kilka lat temu słowo „podolog” większości Polaków niewiele mówiło. Dziś sytuacja się zmienia – rośnie liczba osób, które szukają pomocy u specjalistów od zdrowia stóp. Jednocześnie branża podologiczna wciąż jest młoda, co – zdaniem przedstawicieli Świata Podologii – tworzy idealny moment na wejście w ten segment rynku.

– Z miesiąca na miesiąc widzimy coraz większe zainteresowanie naszymi usługami – mówi Michał Głowala, dyrektor ds. franczyzy Świata Podologii. – Rosnąca świadomość zdrowotna, starzejące się społeczeństwo i moda na aktywność fizyczną sprawiają, że potrzeba specjalistycznej profilaktyki i pomocy w problemach ze stopami, będzie tylko rosnąć.

Świat Podologii to sieć specjalistycznych centrów, które oferują specjalistyczne zabiegi podologiczne, jak i pielęgnacyjne. Zajmują się m.in. terapią odcisków, pękających pięt, wrastających paznokci, ale także badaniem biomechaniki chodu i produkcją indywidualnych wkładek ortopedycznych.

– Naszą misją jest nie tylko terapia podologiczna, ale także poprawa komfortu życia pacjentów – podkreśla Michał Głowala. – Pracujemy interdyscyplinarnie, dbamy o najwyższy poziom usług i regularnie wdrażamy innowacje. Przykład? Jako jedna z nielicznych placówek w Polsce korzystamy z metody Swift do zwalczania kurzajek.

Działający model, rosnąca sieć

Marka działa na rynku od trzech lat. Jej główna, własna placówka mieści się w Gdańsku i zatrudnia 15 specjalistów. Placówka cieszy się doskonałymi opiniami – tylko na Booksy i Google ma ich już ponad 1500. Pierwsze franczyzowe centrum podologiczne ruszyło w kwietniu 2025 roku w Poznaniu. – Już po dwóch miesiącach działalności jednostka zaczęła generować zyski – mówi Michał Głowala. – Zwrot z inwestycji w naszym modelu szacujemy na około 12 miesięcy.

Koszt uruchomienia własnego centrum Świata Podologii to ok. 250 tys. zł. W tej kwocie zawiera się opłata wstępna (80 tys. zł netto), wyposażenie lokalu i specjalistyczny sprzęt. Do tego dochodzi opłata bieżąca (7 proc. od przychodu netto) oraz comiesięczna składka na fundusz marketingowy (2 tys. zł netto), przeznaczona na działania prowadzone przez dedykowaną agencję.

Świat Podologii nie wymaga od kandydatów doświadczenia w branży. – Uczymy wszystkiego od podstaw – zaznacza Michał Głowala. – Szukamy osób otwartych, zaangażowanych, gotowych do pracy z klientami. W zamian oferujemy bardzo intensywne wsparcie – nie tylko na etapie uruchomienia, ale też później, w codziennym funkcjonowaniu salonu.

Franczyzobiorca otrzymuje szkolenie wstępne, pomoc w wyborze lokalizacji (najlepiej w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców), wsparcie w aranżacji wnętrza oraz działaniach marketingowych.

– Nie zostawiamy partnera samemu sobie – zapewnia Michał Głowala. – Zależy nam na tym, by każde centrum podologiczne było prowadzone z pełnym zaangażowaniem i zgodnie ze standardami marki. Dlatego regularnie spotykamy się z franczyzobiorcami, organizujemy szkolenia i pomagamy rozwiązywać bieżące problemy.

Prestiż i rozwój

Franczyzobiorcy mogą liczyć nie tylko na know-how, ale i na siłę marki. Jedną z twarzy Świata Podologii jest Klaudia Kwiatkowska – współwłaścicielka firmy, szkoleniowiec.

– Nasza marka budzi zaufanie – to kapitał, który partnerzy mogą wykorzystać na lokalnych rynkach – mówi Michał Głowala. – Dla wielu klientów wybór centrum podologicznego to nie tylko kwestia ceny, ale przede wszystkim jakości i poczucia bezpieczeństwa.

Rozwój sieci planowany jest w całej Polsce – tam, gdzie jest zapotrzebowanie na specjalistyczną opiekę podologiczną.

– Nasza branża dopiero się rozwija, ale już widać, że będzie miała ogromne znaczenie – podsumowuje Michał Głowala. – To dobry moment, by wejść w ten biznes. Kto zrobi to teraz, zbuduje silną pozycję na lokalnym rynku, zanim konkurencja się obudzi.

WIZYTÓWKA MARKI ŚWIAT PODOLOGII

Sieć specjalistycznych centrów podologicznych zajmujących się diagnostyką, terapią i pielęgnacją stóp. Oferuje m.in. terapia podologiczna w zakresie odcisków, wrastających paznokci, badania biomechaniki chodu oraz indywidualne wkładki ortopedyczne. Marka działa od 2022 roku, prowadzi własne centrum w Gdańsku i rozwija sieć franczyzową w całej Polsce.

  • Inwestycja: od 250 tys. zł
  • Opłata wstępna: 80 tys. zł netto
  • Opłata bieżąca: 7% od przychodu netto
  • Marketing: 2 tys. zł netto / miesiąc
  • Zwrot z inwestycji: ok. 12 miesięcy
Anna Smolińska
Autor
Anna Smolińska
dziennikarz