Franczyza Fit+ zarabia także w wakacje
Marka znalazła sposób jak utrzymać zarobki w siłowniach na stałym poziomie, mimo wyjazdów urlopowych klubowiczów.
Bezobsługowe siłownie Fit+ utrzymują tempo rozwoju i generują taki sam dochód podczas wakacji, jak w pozostałych miesiącach. Jest to ważne, ponieważ branża siłowni i klubów fitness zazwyczaj latem notuje spadki sprzedaży ze względu na urlopy klubowiczów i zawieszanie przez nich karnetów. Poziom dochodów może być wówczas niższy nawet 20 proc. względem reszty roku. Fit+ natomiast nie odczuwa sezonowości ze względu na sprzedaż długoterminowych karnetów na pół roku, rok lub dwa lata.
– Prowadzimy sprzedaż subskrypcji w sposób, który gwarantuje stabilny dochód bez ryzyka gwałtownych wahnięć. Nie sprzedajemy jednorazowych wejściówek na siłownię, albo nawet na jeden miesiąc, w przeciwieństwie do większości innych klubów w Polsce – zapewnia Marcin Dobrowolski, prezes East Fitness Company, spółki odpowiedzialnej za rozwój sieci Fit+ w Polsce.
Taka polityka zwiększa również bezpieczeństwo biznesu franczyzowego pod marką Fit+. Przeciętnie siłownia należąca do sieci, po roku od otwarcia zarabia przez miesiąc mniej więcej 30 tys. zł. Sprzedaż długoterminowych karnetów utrzymuje dochody siłowni na stałym poziomie przez cały rok, albo zwiększa je w miarę powiększania liczby klubowiczów. Nie ma spadków wynikających z niezależnych od sieci czynników jak np. wakacje. Długoterminowe karnety zabezpieczają stały dochód. Nawet gdy dana osoba nie przychodzi na siłownię, to system pobiera stałą opłatę miesięczną.
Sieć Fit+ znalazła nie tylko metodę ochrony przed skutkami wyjazdów wakacyjnych, ale wręcz je wykorzystuje do zwiększenia sprzedaży. Sieć wychodzi naprzeciw osobom, które nie chcą rezygnować z siłowni na urlopie poza domem i wprowadza okresowo krótkoterminowe karnety do 10 dni. Taka oferta będzie dostępna w siłowniach Fit+ zlokalizowanych w miejscowościach popularnych wśród turystów i dostępna będzie tylko w miesiącach urlopowych. – To nowy pomysł, który będziemy realizować w miarę rozwoju naszej sieci i otwarć siłowni blisko turystycznych miejscowości – mówi Marcin Dobrowolski.
Czym wyróżnia się Fit+?
Fit+ to sieć nowoczesnych siłowni, które działają w pełni automatycznie, bez personelu. Każda placówka podłączona jest do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem bez konieczności osobistego doglądania. Funkcjonowanie siłowni Fit+ opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy miejscowości oddalonych od własnych siłowni o kilkaset kilometrów. Siłownie Fit+ stanowią więc biznes pasywny.
Aktualnie funkcjonuje siedem siłowni Fit+ i osiem jest w budowie. Cztery kolejne siłownie zostaną otwarte we wrześniu. W każdym roku Fit+ chce otwierać ok. 20 nowych siłowni i mieć ich przynajmniej 100 w ciągu 3-4 lat. Sieć skupia się na małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
WIZYTÓWKA MARKI FIT+
Fit+ to sieć w pełni bezobsługowych siłowni, oparta na cyfrowym modelu subskrypcyjnym. Kluby działają całodobowo, bez personelu na miejscu – zarządzane są zdalnie za pomocą systemów IT. Dochód generowany jest przez sprzedaż wyłącznie długoterminowych karnetów (6,12 lub 24 miesiące), co eliminuje sezonowe spadki i zapewnia stabilność finansową.
Oferta franczyzy:
- Gotowy model pasywnego biznesu – bez konieczności codziennej obsługi siłowni;
- Koszt inwestycji: od ok. 450 do 650 tys. zł (w zależności od stanu lokalu);
- Powierzchnia lokalu: 180-350 mkw.;
- Brak opłat marketingowych, niskie koszty operacyjne;
- Średni miesięczny dochód po roku: ok. 30 tys. zł;
- Zwrot z inwestycji: zazwyczaj w ciągu 24-36 miesięcy;
- Możliwość zdalnego zarządzania nawet z setek kilometrów.
Wielkość sieci:
- 7 działających siłowni, 8 w budowie, 4 kolejne ruszają we wrześniu 2025;
- Plan rozwoju: ok. 20 nowych lokalizacji rocznie;
- Potencjał rozwoju: mniejsze miasta i miejscowości – już od 1 tys. mieszkańców.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


