Franczyza Fit+ zarabia także w wakacje

20 nowych siłowni Fit+ rocznie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Bezobsługowe siłownie Fit+ utrzymują tempo rozwoju i generują taki sam dochód podczas wakacji, jak w pozostałych miesiącach. Jest to ważne, ponieważ branża siłowni i klubów fitness zazwyczaj latem notuje spadki sprzedaży ze względu na urlopy klubowiczów i zawieszanie przez nich karnetów. Poziom dochodów może być wówczas niższy nawet 20 proc. względem reszty roku. Fit+ natomiast nie odczuwa sezonowości ze względu na sprzedaż długoterminowych karnetów na pół roku, rok lub dwa lata.

– Prowadzimy sprzedaż subskrypcji w sposób, który gwarantuje stabilny dochód bez ryzyka gwałtownych wahnięć. Nie sprzedajemy jednorazowych wejściówek na siłownię, albo nawet na jeden miesiąc, w przeciwieństwie do większości innych klubów w Polsce – zapewnia Marcin Dobrowolski, prezes East Fitness Company, spółki odpowiedzialnej za rozwój sieci Fit+ w Polsce. 

Taka polityka zwiększa również bezpieczeństwo biznesu franczyzowego pod marką Fit+. Przeciętnie siłownia należąca do sieci, po roku od otwarcia zarabia przez miesiąc mniej więcej 30 tys. zł. Sprzedaż długoterminowych karnetów utrzymuje dochody siłowni na stałym poziomie przez cały rok, albo zwiększa je w miarę powiększania liczby klubowiczów. Nie ma spadków wynikających z niezależnych od sieci czynników jak np. wakacje. Długoterminowe karnety zabezpieczają stały dochód. Nawet gdy dana osoba nie przychodzi na siłownię, to system pobiera stałą opłatę miesięczną.  

Sieć Fit+ znalazła nie tylko metodę ochrony przed skutkami wyjazdów wakacyjnych, ale wręcz je wykorzystuje do zwiększenia sprzedaży. Sieć wychodzi naprzeciw osobom, które nie chcą rezygnować z siłowni na urlopie poza domem i wprowadza okresowo krótkoterminowe karnety do 10 dni. Taka oferta będzie dostępna w siłowniach Fit+ zlokalizowanych w miejscowościach popularnych wśród turystów i dostępna będzie tylko w miesiącach urlopowych. – To nowy pomysł, który będziemy realizować w miarę rozwoju naszej sieci i otwarć siłowni blisko turystycznych miejscowości – mówi Marcin Dobrowolski. 

Czym wyróżnia się Fit+?

Fit+ to sieć nowoczesnych siłowni, które działają w pełni automatycznie, bez personelu. Każda placówka podłączona jest do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem bez konieczności osobistego doglądania. Funkcjonowanie siłowni Fit+ opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy miejscowości oddalonych od własnych siłowni o kilkaset kilometrów. Siłownie Fit+ stanowią więc biznes pasywny.   

Aktualnie funkcjonuje siedem siłowni Fit+ i osiem jest w budowie. Cztery kolejne siłownie zostaną otwarte we wrześniu. W każdym roku Fit+ chce otwierać ok. 20 nowych siłowni i mieć ich przynajmniej 100 w ciągu 3-4 lat. Sieć skupia się na małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.

WIZYTÓWKA MARKI FIT+

Fit+ to sieć w pełni bezobsługowych siłowni, oparta na cyfrowym modelu subskrypcyjnym. Kluby działają całodobowo, bez personelu na miejscu – zarządzane są zdalnie za pomocą systemów IT. Dochód generowany jest przez sprzedaż wyłącznie długoterminowych karnetów (6,12 lub 24 miesiące), co eliminuje sezonowe spadki i zapewnia stabilność finansową.

Oferta franczyzy:

  • Gotowy model pasywnego biznesu – bez konieczności codziennej obsługi siłowni;
  • Koszt inwestycji: od ok. 450 do 650 tys. zł (w zależności od stanu lokalu);
  • Powierzchnia lokalu: 180-350 mkw.;
  • Brak opłat marketingowych, niskie koszty operacyjne;
  • Średni miesięczny dochód po roku: ok. 30 tys. zł;
  • Zwrot z inwestycji: zazwyczaj w ciągu 24-36 miesięcy;
  • Możliwość zdalnego zarządzania nawet z setek kilometrów.

Wielkość sieci:

  • 7 działających siłowni, 8 w budowie, 4 kolejne ruszają we wrześniu 2025;
  • Plan rozwoju: ok. 20 nowych lokalizacji rocznie;
  • Potencjał rozwoju: mniejsze miasta i miejscowości – już od 1 tys. mieszkańców.
Magdalena Kurda
Autor
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie