Nowa franczyza z tureckim burgerem
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Co to jest islak burger? Po turecku „islak” oznacza mokry. I właśnie taki jest ten hamburger – wilgotny, zanurzony w sosie pomidorowym. To szybka, uliczna przekąska, popularna w Stambule. Właśnie tam zetknął się z nią franczyzodawca marki Islak Burger.
– Pierwszy raz spróbowałem go 5 lat temu – opowiada Dawid Librowski, franczyzodawca Islak Burger. – Przez kolejne lata widziałem, że potrawa staje się coraz bardziej popularna, także w social mediach, np. na TikToku. W ubiegłym roku znów byłem w Turcji i pomyślałem, że warto byłoby sprowadzić to danie do Polski, jako produkt dający możliwość rozszerzenia działalności typu fast food. Zwłaszcza pasujący do kebabu, a lokali z kebabem jest już w Polsce ok. 25 tys.
Dodatkowo i samodzielnie
Dawid Librowski zdecydował, że islak burger będzie jedną z pozycji w menu lokalu gastronomicznego, który sam zamierzał otworzyć.
– Prowadziłem rozmowy z franczyzodawcą Yum Yum Kebab, bo chciałem otworzyć lokal pod tym szyldem – mówi Dawid Librowski. – I już w trakcie negocjacji zaproponowałem, że dodam do oferty lokalu islak burgera. Jako turecka potrawa idealnie pasuje do także przecież tureckiego kebabu.
Franczyzodawca Yum Yum Kebab się zgodził i w czerwcu Dawid Librowski uruchomił na krakowskim Kazimierzu lokal, w którym oprócz kebaba można też zjeść właśnie tureckiego burgera. A teraz sam opracował koncept franczyzowy, który nazwał właśnie Islak Burger. Po pierwsze jest to oferta dla osób, które już prowadzą lokale gastronomiczne – także we franczyzie innych marek – i chcą poszerzyć ich ofertę.
– Dzięki temu mogą urozmaicić menu i przede wszystkim zwiekszyć sprzedaż – podkreśla Dawid Librowski. – Food cost burgera to 5 zł. Przy cenie 14 zł i sprzedaży na poziomie 11 sztuk dziennie mamy dodatkowe 3 tys. zł przychodu miesięcznie. W naszym krakowskim lokalu sprzedaż jest na poziomie 15 sztuk dziennie.
Franczyzodawca Islak Burgera ocenia, że jego oferta może być atrakcyjna nawet dla 70 proc. lokali gastronomicznych, działających na polskim rynku. Inwestycja – jak zapewnia franczyzodawca – to jedynie 4499 zł netto.
Druga możliwość to uruchomienie samodzielnego lokalu pod szyldem Islak Burger, z okienkiem podawczym.
– Wystarczy wówczas niewielki lokal, nawet kilka metrów kwadratowych powierzchni, najlepiej po małej gastronomii, np. gofrach, frytkach, lodach – informuje Dawid Librowski. – Można wtedy też do naszej oferty dołożyć np. frytki, nuggetsy, napoje itp. Mamy już pierwszych zainteresowanych takim otwarciem.
Patent na burgera
Dlaczego warto skorzystać z oferty franczyzowej Islak Burger?
– Po pierwsze zarejestrowaliśmy w urzędzie patentowym nazwę tej potrawy, więc to my będziemy decydować o kierunku jej rozwoju w Polsce – podkreśla Dawid Librowski. – Po drugie bierzemy na siebie cały marketing marki, w tym w social mediach. Współpracujemy z influencerami, którzy mają bardzo duże zasięgi. Będziemy też prowadzić sponsorowane kampanie dla każdej lokalizacji, z naszego centralnego budżetu.
Franczyzodawca szkoli biorców i ich pracowników z technologi przygotowywania burgerów oraz dostarcza potrzebny sprzęt.
– Jednym z etapów przygotowywania islak burgerów jest przechowywanie ich w specjalnym urządzeniu, podgrzewającym je za pomocą pary – zdradza Dawid Librowski. – I my to urządzenie dostarczamy. Zapewniamy też stały dostęp do produktów, takich jak bułki i mięso, recepturę naszego autorskiego sosu. Turcy, którzy zaglądają do naszego lokalu w Krakowie twierdzą, że nasze islak burgery smakują jak w Stambule.
Jedyna opłata, jaką ponoszą franczyzobiorcy, to 440 zł netto miesięcznie (od drugiego miesiąca współpracy), z przeznaczeniem na centralny budżet marketingowy, szkolenia oraz obsługę sieci.
WIZYTÓWKA ISLAK BURGER
Gastronomiczny koncept franczyzowy, którego specjalnością są tureckie burgery nazywane islak burger. Proponuje franczyzę przede wszystkim już istniejącym lokalom gastronomicznym, które mogą poszerzyć swoją ofertę wprowadzając do menu islak burgera. Można też otworzyć samodzielny lokal pod szyldem marki.
Opłata franczyzowa zawiera:
- wymagany sprzęt,
- materiały marketingowe,
- stały dostęp do półproduktów,
- wsparcie przy tworzeniu grafik pod social media,
- stały marketing konkretnego lokalu oraz sieci: TikTok, Instagram, Facebook grupy,
- branding lokalu, standy, cenniki plex, ulotki, gadżety,
- narzędzia kuchenne ułatwiające przygotowanie produktu,
- profesjonalne szkolenie na każdym etapie również dla nowych pracowników,
- know-how,
- codzienne wsparcie dedykowanego managera.
Islak Burger w liczbach
- inwestycja 4499 zł netto
- opłata miesięczna 440 zł netto
- zwrot z inwestycji ok. 6 tygodni
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


