Żabka przyspiesza rozwój
Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
Na koniec czerwca 2025 r. sieć Żabka liczyła prawie 11,8 tys. sklepów. To oznacza wzrost o niemal 11 proc. r/r. W ciagu pierwszego półrocza Żabka uruchomiła w sumie 804 placówki (w tym 51 w Rumunii, gdzie rozwija się pod szyldem froo). Według wcześniejszych założeń na cały 2025 rok Grupa zaplanowała 1,1 tys. otwarć. Teraz jednak koryguje te plany i zamierza uruchomić w sumie ponad 1,3 tys. sklepów w Polsce i Rumunii. Na razie zarząd Grupy nie zdradza ile z nich powstanie w na polskim, a ile na rumuńskim rynku. Według założeń z IPO, przygotowanych w momencie wchodzenia Grupy Żabka na giełdę, docelowy potencjał rynku to blisko 19,5 tys.sklepów w Polsce oraz około 4 tys. w Rumunii.
Sprzedaż też rośnie
Żabka pochwaliła się też wzrostami sprzedaży. W pierwszym półroczu 2025 sprzedaż porównywalna (LfL) w Grupie Żabka wzrosła o 6,1 proc. Jak podkreśla zarząd – m.in. dzięki rozwojowi kanałów cyfrowych oraz umacnianiu pozycji w Rumunii. W efekcie skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł (rosnąc rok do roku o 14,4 proc.), a przychody ze sprzedaży - 12,8 mld zł (+14,7 proc.).
– Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience – ocenia Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. – Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego. Przyspieszamy ekspansję – w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1,3 tys. otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028.
Większy udział w rynku
Zarząd Grupy Żabka podaje też, że w II kwartale br. Żabka zwiekszyła swój udział w rynku, z 9,9 proc. rok temu do 10,6 proc. aktualnie i rozwijała się dwukrotnie szybciej niż cały rynek. Rosną też nakłady inwestycyjne Żabki - w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rok do roku.
– W czerwcu zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL – komentuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer Grupy Żabka. - Systematycznie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, która odpowiada na potrzeby naszych klientów. Rozszerzyliśmy ofertę śniadaniową o posiłki na ciepło i tylko w pierwszym miesiącu od ich wprowadzenia sprzedaliśmy milion produktów z tej kategorii. W obszarze cyfrowym rozwijamy ofertę Żabka Ads, dzięki czemu klienci mogą łatwiej poznawać nasze promocje i z nich korzystać. Równocześnie znacząco powiększyliśmy asortyment produktów dostępnych do szybkiego zakupu i dostawy online. W całym 2025 roku spodziewamy się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych, co pozwoli nam dalej umacniać pozycję lidera w branży.
Skorygowany zysk netto Grupy Żabka w pierwszej połowie 2025 r. wyniósł 144 mln zł, co oznacza wzrost o 82,9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W drugim kwartale było to 221 mln zł wobec 176 mln zł rok wcześniej (+25,5 proc.).
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


