Człowiek pełen pomysłów
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Kamil Nowak jest – można by powiedzieć – specjalistą od otwierania marketów PSB Mrówka. Pracował w Pile, w firmie produkującej orynnowania i systemy kanalizacyjne.
– Szef chciał otworzyć market Mrówka i wytypował mnie do tego projektu – opowiada Kamil Nowak. – Wybudowałem i zatowarowałem sklep od zera.
Biznes się rozkręcił, ale po czterech latach Kamil Nowak zdecydował, że potrzebuje nowych wyzwań. Przeszedł do... centrali PSB, gdzie zajmował się handlem hurtowym.
– Podróżowałem po Polsce, spotykałem się z przedsiębiorcami – wspomina nasz rozmówca. – W Iławie poznałem fajnych ludzi, którzy zapytali mnie, czy nie mógłbym... zbudować i uruchomić dla nich marketu Mrówka. Zgodziłem się.
Znów więc stworzył od podstaw kolejny sklep PSB Mrówka, tym razem w Iławie. Dziś jest jego dyrektorem. I osobą, która przekonuje centralę PSB do wprowadzania różnych nowości. Takich jak np. etykiety elektroniczne.
– Etykiety elektroniczne chodziły mi po głowie od wielu lat – mówi Kamil Nowak. – Udało mi się zaszczepić ten pomysł i właścicielom sklepu w Iławie, i centrali PSB.
Jednak proces wprowadzania etykiet elektronicznych to dość skomplikowana sprawa. Przede wszystkim pociąga za sobą spore koszty i trudności techniczne, które jednak można pokonać.
– Przeprowadziłam wiele rozmów z dostawcami takich etykiet. Jedna z firm wzięła na siebie koszt integracji systemów, który trzeba przeprowadzić wprowadzając to rozwiązanie do sklepu – relacjonuje Kamil Nowak. – M.in. dzięki temu udało się obniżyć koszty inwestycji. Już w porozumieniu z centralą ta firma zrealizowała cały projekt.
Przyszłość w automatyzacji
Jakie są korzyści z wprowadzenia etykiet elektronicznych w sklepie?
– Pozwalają na natychmiastową i zdalną aktualizację cen z centralnego systemu, eliminując potrzebę ręcznej wymiany etykiet papierowych – wyjaśnia Kamil Nowak. – A mnie zawsze prześladował obraz kasjerki, która siedzi i wycina papierowe etykiety. To rozwiązanie przede wszystkim poprawia rentowność, oszczędza czas, pozwala elastycznie zarządzać promocjami, a przecież często musimy reagować na promocje cenowe u konkurencji.
Etykiety elektroniczne były testowane w sklepie w Iławie. Ale obecnie dostęp do nich może wykupić każdy market, należący do sieci Mrówka.
– W naszym sklepie zaczynaliśmy od wprowadzenie etykiet elektronicznych dla farb, a teraz stopniowo rozszerzamy je na kolejne działy i kolejne kategorie asortymentowe – mówi Kamil Nowak. – Nawet nasi dostawcy zauważyli, że to zwiększyło atrakcyjność ekspozycji i chcą partycypować w zakupie etykiet.
Innowacyjność i automatyzacja – to zdaniem Kamila Nowaka najważniejsze dziś aspekty, jeśli chce się skutecznie konkurować na rynku i prowadzić dochodowy biznes. Rok temu w sklepie w Iławie pojawiły się elektroniczne etykiety, a w tym roku kasy samoobsługowe.
– Jesteśmy w pierwszej piątce sklepów w całej sieci Mrówka, które zdecydowały się na wprowadzenie kas samoobsługowych – podkreśla nasz rozmówca. – Optymalizacja powtarzalnych czynności to kluczowa sprawa, która pozwala obniżać koszty działalności.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
Markety z branży dom i ogród. Marka należy do Grupy PSB, rozwijającej też sieci składów budowlanych PSB i PSB Profi.
- 2 jednostki własne
- prawie 400 jednostek franczyzowych
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


