Mrówka ma już 400 sklepów!
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
PSB Mrówka to obecnie największa polska sieć marketów typu dom i ogród w Polsce – działa w ponad 70 proc. powiatów. Najnowszy sklep, już 400., został otwarty w Łęczycy w woj. łódzkim. Prowadzi go rodzinna firma Weles, która od lat jest związana z Grupą PSB – zarządza też marketem Mrówka w Poddębicach.
– 400 sklepów Mrówka to efekt lat systematycznej pracy i silnych relacji z lokalnymi partnerami – komentuje Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel S.A. – Cieszy mnie szczególnie to, że rozwój sieci opiera się na wartościach, które od początku są dla nas kluczowe: zaufaniu, przedsiębiorczości i dbałości o lokalne potrzeby. Nowy sklep w Łęczycy wpisuje się w założenia modelu partnerskiego, który Grupa PSB rozwija z powodzeniem od ponad dwóch dekad. Centrala dostarcza know-how, systemy, marketing i dostęp do szerokiego portfolio produktów, a lokalni przedsiębiorcy – znajomość rynku i osobiste zaangażowanie. To połączenie okazuje się jednym z najbardziej efektywnych w polskim handlu detalicznym.
Nowy sklep w Łęczycy działa zgodnie z najnowszymi standardami sieci – oferuje szeroki asortyment produktów remontowo-budowlanych, dekoracyjnych i ogrodniczych, a także strefy tematyczne dla różnych grup klientów (m.in. majsterkowiczów, czy właścicieli domów i ogrodów).
Mrówka w natarciu
Markety Mrówka prowadzone są przez niezależnych przedsiębiorców w modelu franczyzowym. Centrala zapewnia m.in. know-how, logistykę, ofertę towarową, systemy IT i wsparcie marketingowe. Pomaga znaleźć lokalizację dla sklepu, analizuje potencjał konkretnego rynku, projektuje układ marketu, dobiera asortyment. Od kandydatów na franczyzobiorców Grupa PSB oczekuje doświadczenia w handlu i znajomości lokalnego rynku. Muszą się też zaangażować w prowadzenie sklepu.
Grupa PSB zapowiada dalsze otwarcia – zarówno w formacie klasycznym Mrówka (powyżej 800 m.kw.), jak i w modelach Mini-Mrówka (400-800 m.kw.) oraz Mrówka Express (250-400 m.kw.), które pozwalają optymalnie dostosować ofertę do wielkości i potencjału lokalnych rynków.
Koszty inwestycji zależą od indywidualnych uwarunkowań, ale wahają się w przedziale od kilku do kilkunastu mln zł. Centrala Grupy PSB może przedstawić ofertę na zakup lub leasingu wyposażenia. Partner prowadzący PSB Mrówkę ma możliwość skorzystania z limitu kupieckiego i odroczonych terminów płatności.
– Wiemy, że polski rynek DIY wciąż ma potencjał, szczególnie poza dużymi miastami. Dlatego będziemy dalej rozwijać sieć, stawiając na różnorodne formaty i jakość obsługi zapowiada Anna Kaminska.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
Sieć marketów z branży DIY, należąca do Grupy PSB. Grupa PSB Handel S.A. to największa w Polsce grupa zakupowo-sprzedażowa w branży budowlanej. Jej struktura opiera się na partnerstwie z ponad 400 firmami, które łącznie zarządzają ponad 750 placówkami – marketami PSB Mrówka, składami budowlanymi i PSB Profi.
W 2024 roku partnerzy sieci wygenerowali blisko 9,13 mld zł przychodów. Udział Grupy w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych wyniósł 19%. Według badań z 2024 roku, marki Grupy PSB rozpoznaje 80 proc. Polaków.
- 400 sklepów PSB Mrówka
- 280 składów budowlanych,
- 77 placówek PSB Profi
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


