Dobre Oko rozwija franczyzę optyczną
Sieć Dobre Oko na ten rok zaplanowała minimum pięć otwarć. Jak otworzyć salon optyczny?
Okulary to dla wielu z nas produkt pierwszej potrzeby.
– Nieustannie widzimy wzrost liczby klientów w naszych salonach, również wartość sprzedanych okularów zwiększa się rok do roku – zauważa Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, właścicielka sieci salonów optycznych Dobre Oko. – Klienci są oczywiście bardzo zróżnicowani, nie każdy sięga po oprawy czy szkła premium, ale widzimy że konsumenci doceniają dobrą jakość produktu i rozumieją, że musi ona kosztować odrobinę więcej.
Obecnie marka Dobre Oko ma 31 salonów. W tym roku przybyły dwa nowe, a do końca 2025 siec planuje jeszcze co najmniej 3 otwarcia.
– Planujemy ekspansję w dół Polski oraz w centrum kraju – zapowiada Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Mamy tam już kilka salonów, ale potencjał jest nadal ogromny.
Zaangażowani franczyzobiorcy
Doświadczenie w branży optycznej nie jest potrzebne kandydatom na franczyzobiorców. Koncept Dobre Oko oczekuje jednak zaangażowania i chęci do poznania tejże branży.
– Zależy nam, aby przyszły właściciel salonu poznał dokładnie branżę oraz tajniki optyki, nawet jeżeli nie zamierza osobiście pracować w salonie – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Są w naszej sieci salony, w których właściciele pracują osobiście, ale są też takie, w których franczyzobiorcy tylko koordynują biznes, a klientów obsługują pracownicy. Każdy franczyzobiorca jednak zna branżę i podstawy optyki, aby rozumieć ten biznes i efektywnie nim kierować.
Minimalna wielkość lokalu, potrzebnego na salon optyczny to 45 mkw. Najbardziej optymalną powierzchnią będzie jednak 60-70 mkw.
– Nie polecamy lokali większych niż 100 mkw. ze względu na koszty utrzymania takiej przestrzeni – radzi Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander.
Lokalizacja salonu powinna być łatwo dostępna i widoczna dla pieszych oraz zmotoryzowanych klientów. Salon powinien znajdować się handlowej przestrzeni, w otoczeniu sklepów, takich jak np. apteka, przychodnia, piekarnia, generalnie w miejscu, gdzie jest dużo ludzi. Ważny jest również łatwo dostępny parking oraz duża witryna.
– Odradzamy lokale na piętrze – dodaje franczyzodawczyni.
Inwestycja w salon
Całkowity koszt inwestycji w salon optyczny zależy oczywiście od wyjściowego stanu lokalu i nakładów remontowych, jakie franczyzobiorca musi ponieść.
– Pomijając ten aspekt, koszt otwarcia to ok. 100-150 tysięcy zł netto. Jest to realna kwota, a nie sztucznie zaniżona – zaznacza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – W tej kwocie mamy meble, sprzęt służący do badania wzroku, zatowarowanie, jednym słowem wszystko.
Franczyzodawca zapewnia, że udzielamy wsparcia na każdym etapie inwestycji: od poszukiwania lokalu, poprzez jego aranżację, zatowarowanie, aż po otwarcie.
– Na tym jednak nasze wsparcie się nie kończy, jesteśmy do dyspozycji przez cały czas prowadzenia biznesu – zapewnia franczyzodawczyni. – Wspólnie z przyszłym franczyzobiorcą ustalamy zakres pomocy i wsparcia, jaki jest mu potrzebny.
Według właścicielki marki, pierwsze miesiące działalności pozwalają już zarobić na koszty stał,e a nawet więcej. Całkowity zwrot inwestycji franczyzodawca szacuje na 15 miesięcy. Dobrze działający salon potrafi wygenerować zysk w wysokości 20 tys. zł lub więcej.
Koncept jest otwarty nie tylko na osoby, które chcą otworzyć salon. Chętnie nawiąże tez współpracę z właścicielami już działających salonów, którzy chcieliby dołączyć do sieci.
– Do tej pory nie mieliśmy takich przypadków, ale serdecznie zapraszamy do współpracy każdego. Dzięki naszemu partnerskiemu podejściu do biznesu, bez problemu dojdziemy do kompromisu z każdym salonem, nawet takim, który już od kilku lat jest na rynku – mówi Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander.
WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO
Sieć salonów optycznych.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- know-kow
- wypracowane rabaty u partnerów
- wsparcie marketingowe
- szkolenia
- wspólne programy zakupowe
- doradztwo i wsparcie
- znak towarowy
- podręcznik operacyjny
- pomoc w wyborze lokalizacji i aranżacji lokalu
- indywidualne szkolenie franczyzobiorcy
Dobre Oko w liczbach
31 salonów
jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
opłata miesięczna:
za pierwszy salon 1 tys. zł netto
za drugi salon 500 zł netto
trzeci - bez opłat
opłaty miesięczne naliczane są dopiero w momencie otwarcia salonu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

