Pieniądze z warsztatu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rzetelny, uczciwy i terminowy mechanik samochodowy to skarb. Niby mechaników na rynku jest niemało, ale znaleźć taki skarb łatwo nie jest.

– Do którego warsztatu by pani nie poszła, każdy warsztat by pani powiedział, że szuka mechanika i że przyjmie mechanika z otwartymi rękami, na już, na cito, w tym momencie – nie ukrywa Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu samochodowego Mechanicy Magicy. – Dobry mechanik bez problemu może przebierać w ofertach. I też proszę sobie zwrócić uwagę na to, jakie są stawki, które mechanicy są w stanie dostać od warsztatu. To są naprawdę bardzo konkretne pieniądze. Dobry mechanik bez problemu jest w stanie w ciągu miesiąca zarobić dobrą menedżerską pensję.

Znaleźć niszę

Zakładając warsztat samochodowy Wojciech Kosiński nie miał pojęcia o mechanice. Wcześniej był DJ-em, a nowy biznes miał być remedium na kłopoty, w które branżę eventową wpędziła pandemia. Od kilku lat Mechanicy Magicy radzą sobie jednak na rynku i nawet znaleźli niszę, w której działają.

– Ja zawsze lubiłem operować w jakiejś tam niszy. A myślę, że zgodzi się pani ze mną, że fajna obsługa klienta, który jest kobietą w tej branży, jest z pewnością niszą – mówi Wojciech Kosiński.

Właściciel Mechaników Magików przyznaje, że nadal nie jest specem od mechaniki samochodowej, a silnik mógłby rozłożyć i złożyć tylko wtedy, gdyby zależały od tego losy świata. Ale zna się na prowadzeniu biznesu. 

Z rozmowy Wojciecha Kosińskiego z Moniką Wojniak-Żyłowską dowiecie się także:

  • Czy w każdym warsztacie samochodowym musi być plakat z gołą babą?
  • Czym się różnią kobiety i mężczyźni jako klienci warsztatu samochodowego?
  • Jak prowadzić warsztat samochodowy nie znając się na mechanice?
  • Jaki powinien być dobry mechanik?
  • Ile zarabia mechanik, a ile właściciel warsztatu samochodowego?
  • Czemu ta praca może oduczyć empatii?
  • Ile trzeba zainwestować, aby otworzyć warsztat samochodowy? 
  • Co robić, gdy pracownik spartaczy robotę i klient wraca z reklamacją?

Subskrybujcie nasz kanał Franchising-PL, aby poznać więcej inspirujących historii i pomysłów na biznes!

Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz