Fit Cake za granicą
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Fit Cake, polska marka sieć lokali ze zdrowymi ciastami i deserami, w wakacje wyruszyła za ocean, gdzie otworzyła pierwszy lokal w Kanadzie, w Toronto. Prowadzi go polsko-kanadyjskie małżeństwo. Uruchomienie lokalu było sporym wyzwaniem logistycznym, bo niektóre produkty, np. kawę trzeba było sprowadzać z Polski.
– Przygotowania do wejścia na rynek kanadyjski były długie, ale zakończyły się sukcesem. Na otwarcie przyszło bardzo dużo ludzi. Były takie momenty, że nie mieścili się w lokalu – opowiada Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake. – Klienci przyjeżdżali z odległych części Kanady, twierdząc, że w kraju jest ogromny problem z produktami bezglutenowymi, a jeszcze większy z takimi, które są jednocześnie bez glutenu i bez cukru. Chcę podkreślić, że jesteśmy w Kanadzie pierwszą polską siecią gastronomiczną.
Międzynarodowe plany
W Toronto Fit Cake chce docelowo uruchomić cztery lokale. Franczyzodawca prowadzi też rozmowy z kolejnym kandydatem na franczyzobiorcę, który jest zainteresowany uruchomieniem zdrowej cukierni w Ontario. Ale Kanada to niejedyny zagraniczny rynek, na którym chce się rozwijać Fit Cake. Obecnie marka ma za granicą 8 lokali, m.in. w Rumunii czy Austrii. W ramach masterfranczyzy niedawno został uruchomiony pierwszy Fit Cake w Niemczech, w Berlinie – oficjalne otwarcie jest zaplanowane na 6 września.
– Mamy wstępną umowę na lokal w Stanach Zjednoczonych, szukamy też lokalizacji w Dubaju – zdradza Rafał Kościuk. – Podpisaliśmy także umowę z franczyzobiorcą w Londynie, który prowadzi tam sieć sklepów spożywczych. Właśnie w obrębie tych sklepów będą wydzielane przestrzenie na nasze kawiarnie. Prawdopodobnie niedługo zostanie też podpisana umowa franczyzy na Szwajcarię. Tutaj w pierwszym etapie planujemy uruchomić produkcję i sprzedaż w za pośrednictwem automatów vendingowych.
Fit Cake chce też wejść na rynek duński, prowadzi również rozmowy w Holandii i Azerbejdżanie.
Model do wyboru
Lokale Fit Cake można otwierać w różnych formatach. Fit-kawiarnia jest lokalem z konsumpcją, w którym mogą być też serwowane śniadania, lunche, lody. Nie-cukiernia natomiast jest małym punktem bez konsumpcji, działającym w wersji z odbiorem własnym i dostawą. Oba dotychczasowe modele zakładają produkcję własną. Natomiast model Fit Cake To Go to format oparty o szybką sprzedaż słodkości i kawy, bez produkcji. Punkty To Go albo należą do aktualnego franczyzobiorcy, który ma produkcję w innym swoim lokalu, albo po prostu zatowarowują się w najbliższej kawiarni lub cukierni. Kwota inwestycji zależy od wybranego modelu, ale zaczyna się od 22 tys. zł, plus koszty remontu.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć lokali ze zdrowymi ciastami i deserami, niezawierającymi cukru, glutenu, alergenów.
Podstawowe wymagania sieci:
- miasto o minimalnej liczbie mieszkańców 10 tys.
- pasja do realizowania misji Fit Cake
- rozmowa kwalifikacyjna z właścicielami sieci
- minimalna kwota inwestycji 22 tys. zł netto + koszt remontu i wyposażania
- miesięczna opłata franczyzowa ustalana indywidualnie lub stała kwota 800 zł netto za markę FIT CAKE
liczba lokali w sieci: blisko 100
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


