Franczyza to przyszłość handlu
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
W branży spożywczej jest bardzo silna konkurencja. Trudno dziś utrzymać się na tym rynku?
Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę. Właśnie dlatego uważamy, że franczyza z Carrefour to dziś najlepszy sposób na bezpieczne wejście w handel detaliczny. Franczyza to generalnie przyszłość handlu. My jako franczyzodawca oferujemy nie tylko markę i know-how, ale też realne wsparcie, które przekłada się na stabilność i długofalową rentowność biznesu franczyzobiorcy. To, co nas wyróżnia, to przede wszystkich partnerskie podejście do franczyzobiorców oraz stabilność i bezpieczeństwo. Warto podkreślić, że cała sieć – posiadająca ponad 14 tys. sklepów w 40 krajach – bardzo mocno stawia na franczyzę. Aż 80 proc. placówek Carrefour na świecie działa właśnie w tym systemie. To pokazuje, że franczyza nie jest dla nas dodatkiem, lecz fundamentem naszej strategii działania i rozwoju, a partnerzy biznesowi stanowią kluczowy element naszej obecności na każdym rynku.
Dla ilu sklepów widzicie jeszcze miejsce na polskim rynku?
Patrząc w przyszłość, widzimy duży potencjał dalszego rozwoju, szczególnie w segmencie convenience. Naszym celem jest otwieranie około 100 sklepów osiedlowych rocznie oraz dodatkowo od 5 do 10 supermarketów. W ramach naszego modelu z gwarantowanym przychodem 28 tys. zł na start dla osób bez wkładu własnego celujemy w otwarcie do 10 sklepów w Warszawie w najbliższym okresie, a następnie rozszerzenie go na inne duże polskie miasta.
Proszę opowiedzieć więcej o tym modelu.
Do działającego od wielu lat naszego autorskiego modelu franczyzy partnerskiej, dołączyliśmy w tym roku nową ofertą współpracy dla osób, które nie dysponują środkami finansowymi na start działalności. W ramach tego modelu Carrefour przygotowuje dla partnera sklep od A do Z – wybieramy i sprawdzamy lokalizację, finansujemy remont, dostarczamy wyposażenie i zatowarowanie, instalujemy systemy IT i kasy samoobsługowe, a także organizujemy całe zaplecze logistyczne. Partner podpisuje z nami umowę, a następnie praktycznie od pierwszego dnia może prowadzić biznes, mając gwarantowany przychód w wysokości 28 tys. zł miesięcznie i dodatkowy bonus na start w wysokości 10 tys. zł. To rozwiązanie jest w Polsce unikalne, bo eliminuje barierę wejścia w postaci wysokiej inwestycji, która w tradycyjnych modelach franczyzowych często była największym wyzwaniem.
Wasze sklepy działają pod różnymi szyldami.
Pod szyldem Carrefour oferujemy możliwość otwarcia sklepu franczyzowego w 3 podstawowych formatach, ale w wielu różnych konceptach, pozwalających najlepiej dopasować finalny wygląd i ofertę sklepu do profilu lokalnych klientów. W zależności od potrzeb lokalnych i profilu klienta placówki mogą działać z logo Carrefour Express, Globi, Carrefour Market lub Carrefour. Natomiast na poziomie formatów, w ramach naszej sieci działają sklepy convenience (wielkomiejskie, osiedlowe, z ladą tradycyjną lub bez, traficowe, na stacjach paliw), a także supermarkety (osiedlowe, klasyczne oraz premium) oraz hipermarkety. Mamy ogromne doświadczenie nie tylko w klasycznych sklepach wolnostojących zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych, ale także tych działających w parkach i galeriach handlowych czy na stacjach paliw. Jesteśmy bardzo elastyczni i potrafimy dopasować model do każdej lokalizacji.
Jakie wsparcie otrzymują franczyzobiorcy Carrefour ze strony centrali?
Zadbaliśmy, aby partner franczyzowy czuł się dobrze zaopiekowany w każdym aspekcie. Zapewniamy centralną logistykę, która pozwala na sprawne zarządzanie zatowarowaniem, dostęp do ponad 4 tys. produktów marki własnej, które charakteryzują się atrakcyjną ceną i dobrą marżą, a także kampanie promocyjne i marketingowe, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne. Wyposażamy sklepy w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak systemy automatycznych zamówień, kasy samoobsługowe czy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Każdy partner ma swojego opiekuna regionalnego, który wspiera go w codziennej działalności, a także w adaptacji do zmian rynkowych czy regulacyjnych. Bardzo prężnie działa także nasze Centrum Kompetencji Franczyzy, w którym regularnie szkolimy franczyzobiorców ze wszystkich obszarów działania placówki. W programie szkoleń znajdują się zagadnienia z zakresu specyfiki działania konkretnych konceptów, pracy i organizacji placówki franczyzowej oraz zarządzania jej personelem. Omawiane są też działające w naszej sieci rozwiązania informatyczne, procesy logistyczne, a także szczegółowe założenia systemu HACCP – słowem wszystko, co jest ważne do efektywnego prowadzenia sklepu franczyzowego. Nowatorskie zajęcia mają też część praktyczną, polegającą na szkoleniu odbywającym się w specjalnie przygotowanym działającym na rynku sklepie treningowym. Uczestnicy warsztatów biorą udział, m.in. w symulacjach i inscenizacjach zdarzeń oraz mają dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej online. Oferta naszego Centrum Kompetencji Franczyzy cały czas powiększana jest o nowe szkolenia. W ostatnim czasie zrealizowaliśmy całodzienny blok szkoleniowy dotyczące systemu kaucyjnego, w którym kompleksowo zapoznaliśmy naszych partnerów z założeniami nowych regulacji, a także pokazaliśmy kierunki, w jakich będziemy ich wspierać po wejściu systemu kaucyjnego w życie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA CARREFOUR
Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie. W Polsce marka jest obecna od 1997 roku. Obecnie na polskim rynku działa ponad 750 sklepów sieci, w różnych formatach, w tym ok. 520 sklepów franczyzowych.
- Model współpracy z gwarantowanym przychodem:
- gwarantowany przychód miesięczny – 28 tys. zł
- dodatkowy bonus na start – 10 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


