Zarabiamy na pośrednictwie nieruchomości
Czy opłaca się otworzyć biuro pośrednictwa nieruchomości? Express House przekonuje, że popyt na te usługi wciąż rośnie.
Jakie są zalety korzystania z usług pośrednika nieruchomości?
– Dla sprzedającego to lepsza ekspozycja oferty, profesjonalny marketing, negocjacje i bezpieczeństwo prawne – wylicza Marek Szubzda, dyrektor ds. administracji Express House. – Dla kupującego: weryfikacja stanu prawnego, finansowanie, szybki dostęp do nowych, często unikalnych ofert jeszcze zanim pojawią się w „oficjalnej” sprzedaży na portalach ogłoszeniowych.
Według Marka Szubzdy popyt na usługi rośnie wraz ze skomplikowaniem rynku i procesów, które go regulują, a także wzrostem świadomości społeczeństwa.
– Dodatkowo ok. 30 proc. kupujących nabywa nieruchomości „off-market” (poza rynkiem ogłoszeniowym – przyp.red.), gdzie sieciowy dostęp do osób sprzedających i kupujących realnie zwiększa szanse na transakcję – dodaje nasz rozmówca.
W sieci raźniej
Express House w ciągu ostatnich dwóch lat przeszedł drogę od jednego biura w Białymstoku do ogólnopolskiej sieci franczyzowej, która obecnie liczy już 12 placówek w różnych częściach kraju. Priorytetem są dla konceptu duże miasta wojewódzkie i silne rynki regionalne (takie jak Mazowsze, Śląsk, Trójmiasto) oraz średnie miasta, liczące 50–200 tys. mieszkańców.
– Tam widzimy swego rodzaju niszę do zagospodarowania – mówi Marek Szubzda.
Marka szuka franczyzobiorców przedsiębiorczych, komunikatywnych, sumiennych i z etycznym podejściem do biznesu. Doświadczenie w nieruchomościach nie jest konieczne.
– Zapewniamy pełne wdrożenie w branżę – podkreśla Marek Szubzda. – Ale oczywiście zapraszamy do współpracy także osoby z doświadczeniem branżowym, a zwłaszcza prowadzące małe i średnie biura nieruchomości. Dzięki wejściu do sieci zyskują know-how, który pozwoli wejść na wyższy poziom efektywności, a co za tym idzie opłacalności prowadzenia biznesu. Każdemu naszemu franczyzobiorcy zapewniamy 100-dniowy onboarding, czyli proces wdrażania w branżę i struktury sieci, szkolenia, technologie i marketing, bieżący mentoring i wsparcie sprzedaży, dostęp do ofert z sieci ogólnopolskiej. To skraca czas rozkręcania biznesu, redukuje ryzyko operacyjne i koszty pozyskania klienta, w porównaniu ze startem „od zera”.
Franczyzobiorca Express House nie musi prowadzić stacjonarnego biura. Jeśli jednak zdecyduje się na jego otwarcie, to franczyzodawca szacuje początkowe nakłady na inwestycję na ok. 10-20 tys. zł. Franczyzobiorcy mogą pracować sami (zwłaszcza na początkowym etapie) lub zbudować zespół agentów nieruchomości.
– Ważne jest, że wdrożeniem nowych osób do oddziału zajmujemy się centralnie, co zdecydowanie odciąża partnera i pozostawia przestrzeń na rozwój i obsługę klientów – podkreśla Marek Szubzda.
Zyski z transakcji
Express House obsługuje zarówno rynek wtórny, jak i pierwotny (oferty deweloperskie), a także inwestycje zagraniczne (m.in. Cypr, Hiszpania). Współpracuje m.in. z pośrednikami kredytowymi, specjalistami od świadectw charakterystyki energetycznej. Jaka jest obecnie koniunktura na rynku nieruchomości?
– Rynek w roku 2025 jest aktywny, ale zróżnicowany. NBP pokazuje dalszy obrót i stabilizację po silnym 2024 roku. GUS raportuje spadek nowych pozwoleń i startów nowych inwestycji, a rynek deweloperski notuje solidną sprzedaż w dużych miastach. To sprzyja dobrze zorganizowanym biurom – zwłaszcza tam, gdzie podaż jest napięta i liczy się szybkość dotarcia do klienta. A w tym jesteśmy expressowi – komentuje Marek Szubzda.
Na jakie zarobki można liczyć, prowadząc biuro nieruchomości? Franczyzodawca podaje przykład, że przy średniej wartości transakcji 600 tys. zł i efektywnej prowizji 2,0 proc. netto, jedna zamknięta sprzedaż miesięcznie generuje ok. 12 tys. zł przychodu dla oddziału.
– Co pokrywa w zasadzie wszystkie koszty operacyjne biura wraz z wynajmem lokalu – informuje Marek Szubzda. – 2-3 transakcje miesięcznie dają zysk na całkiem dobrym poziomie. Oczywiście rentowność zależy od wielu czynników i wymaga indywidualnego spojrzenia na biznesplan. Generalnie jeżeli działamy systematycznie, skupiając się na odpowiednich czynnościach przy wsparciu Express House, to może być całkiem lukratywny biznes, z ryzykiem na bardzo niskim poziomie.
WIZYTÓWKA EXPRESS HOUSE
Express House to ogólnopolska sieć biur nieruchomości działająca w modelu franczyzowym. Firma działa na rynku wtórnym i pierwotnym, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze sprzedaży, kupna i wynajmu nieruchomości, zarówno mieszkaniowych, jak i komercyjnych, także na rynkach zagranicznych.
- rok założenia: 2012
- liczba placówek: 12
- koszt inwestycji: od 10 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


