Pizzeria w mniejszym mieście

Wejście we franczyzę
Info

Z tego artykuły dowiesz się o

Jak zostać franczyzobiorcą Tibesti2Go? Gdzie sprawdzi się ten pomysł na biznes? Czym wyróżnia się marka  na tle innych konceptów gastronomicznych? Jakie wsparcie otrzyma franczyzobiorca od centrali? O tym dowiesz się z artykułu. 

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Martina Thomanowski-Szczygioł od 2018 roku prowadziła pizzerię Tibesti w Dobrodzieniu.

– Po dwóch latach, w obliczu wyzwań, jakie postawiła przed nami pandemia, zdecydowaliśmy się przekształcić naszą pizzerię w format 2Go – opowiada Martina Thomanowski-Szczygioł, właścicielka Tibesti2go. – To posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę. W naszym niewielkim mieście brakowało pizzerii, która połączy wysoką jakość produktów z przystępną ceną i szybką obsługą.

Skuteczni na mniejszych rynkach

Od kilku lat Tibesti2Go udostępnia swoją licencję na biznes franczyzobiorcom. Na rynku gastronomicznym działa wiele pizzerii. Jak się zatem wyróżnić?

– Jako jedna z nielicznych sieci, potrafimy skutecznie działać także w mniejszych miejscowościach, gdzie duże sieci nie chcą inwestować – mówi Martina Thomanowski- Szczygioł. – To właśnie w małych miastach klienci szczególnie doceniają możliwość zamawiania online oraz płatności kartą, co rozwiązuje problem braku bankomatów i ograniczonego obrotu gotówkowego. Nasza koncepcja biznesowa sprawdza się tam świetnie, bo dostawy stanowią klucz do sukcesu. Naszą przewagą jest też konsekwentna dbałość o jakość i powtarzalność receptur. Używamy zarówno oryginalnych włoskich składników, jak i naszych polskich sprawdzonych produktów, mamy autorskie przepisy na ciasto i sosy. 

Obecnie sieć liczy cztery lokale, z czego trzy działają w modelu franczyzowym. Tibesti2Go planuje dalszy rozwój w małych i średnich miastach w całej Polsce, szczególnie w tych powyżej 10-20 tys. mieszkańców, ale rozważy również mniejsze miejscowości, jeśli mają potencjał biznesowy.

– Dobrodzień, w którym otworzyliśmy nasz pierwszy lokal, to miasto liczące 4 tys. mieszkańców, a cała gmina ma ich ok. 10 tys. – relacjonuje Martina Thomanowski- Szczygioł. – Kolonowskie, w którym działa lokal franczyzowy ma 3,2 tys. mieszkańców. To potwierdza, że nasza koncepcja biznesowa sprawdza się tam, gdzie inni nie widzą potencjału. 

Budżet na start

Poszukiwaniem lokalu na pizzerię zajmuje się franczyzobiorca, ale centrala wspiera go, pomagając w analizie lokalizacji i ocenie jej potencjału, w negocjacjach najmu. Najlepiej sprawdzają się punkty w centrach miast, w okolicach dużych osiedli mieszkaniowych, przy uczelniach lub w pobliżu biurowców. Dobrze funkcjonują także lokale w galeriach handlowych.

– Zalecamy, aby kandydaci poszukiwali lokali już wcześniej przeznaczonych pod gastronomię lub takich, które funkcjonowały jako punkt gastronomiczny. Pozwala to znacząco obniżyć koszty adaptacji i przyspiesza proces otwarcia – radzi Martina Thomanowski- Szczygioł.

Minimalna kwota inwestycji w lokal Tibesti2Go 50 tys. zł

Możliwe są różne formaty – lokale z salą konsumpcyjną, punkty typu „take away” oraz lokale nastawione głównie na dostawę. Przy lokalu bez sali konsumpcyjnej wystarczy 50 mkw. powierzchni. Jeżeli chcemy otworzyć lokal ze stolikami dla klientów i obsługa na miejscu, potrzeba 75-100 mkw. 

Od wybranego formatu zależy też wysokość inwestycji. Dla punktu typu take away zaczyna się od ok. 50 tys. zł, dla lokalu z salą konsumpcyjną od 100 tys. zł. Te kwoty obejmują adaptację lokalu, zakup wyposażenia i sprzętu kuchennego, pierwsze zatowarowanie oraz pakiet franczyzowy (szkolenia, know-how, systemy informatyczne).

Promocja dla zdecydowanych

Do końca roku w sieci obowiązuje promocja – nie ma opłaty wstępnej dla nowych franczyzobiorców. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1250 zł, tyle samo trzeba przeznaczyć na opłatę marketingową.

– Franczyzobiorca może liczyć na nasze kompleksowe wsparcie na każdym etapie – podkreśla Martina Thomanowski- Szczygioł. – Od wyboru lokalizacji, przez projekt i wyposażenie lokalu, po szkolenie pracowników i wdrożenie systemów sprzedażowych. Po otwarciu oferujemy bieżące wsparcie marketingowe, doradztwo operacyjne i negocjacje z dostawcami.

Według zapewnień franczyzodawcy, w zależności od lokalizacji i zaangażowania franczyzobiorcy, lokale osiągają próg zysku – czyli średnio od 15 do 30 tys. zł miesięcznie netto – w pierwszym roku działania. 

Info

Najważniejsze wnioski

WIZYTÓWKA TIBESTI2GO

Sieć pizzerii, rozwijająca się we franczyzie. Działa już w kilkutysięcznych miastach. Można otworzyć pizzerię z salą konsumpcyjną lub w formacie obsługującym zamówienia tylko w dostawie i na wynos. 

  • 1 lokal własny
  • 3 lokale franczyzowe
  • 2 formaty lokali
  • kwota inwestycji od 50 tys. zł 
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł