Targi Franczyza: biznes w edukacji
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Według statystyk, rodzice przeznaczają rekordowe kwoty na zajęcia pozalekcyjne dla swoich dzieci. Z dodatkowych możliwości rozwoju coraz chętniej korzystają też dorośli. Jak zrobić na tym biznes? Franczyza ma na to mnóstwo pomysłów, które znajdziesz w Pałacu Kultury i Nauki 23-24 października.
Nauka z Akademią Pamięci
Akademia Pamięci organizuje kursy technik pamięciowych dla młodzieży, ale też dla dorosłych i seniorów, którzy są niedocenianą, a coraz bardziej aktywną grupą klientów. Programy, skierowane do każdej z tych poszczególnych grup, zawierają konkretne techniki pamięciowe, ćwiczenia i wiedzę o pracy mózgu.Program dla młodzieży to dwa semestry po 16 spotkań, dla dorosłych – trzy semestry, a dla seniorów aż siedem semestrów, co przekłada się na ponad trzy lata regularnych zajęć.
Na inwestycję w Akademię Pamięci trzeba przeznaczyć minimum 10 tys. zł – w tej kwocie mieści się szkolenie franczyzobiorcy w zakresie oferowania programów oraz szkolenie z technik pamięciowych i metodyki ich uczenia dla jednego trenera. Koszt wyszkolenia kolejnego trenera opiewa na 8 tys. zł, choć przy większej liczbie osób stawka maleje. Zajęcia można prowadzić on-line, w salach wynajmowanych na godziny lub użyczanych przez Uniwersytety Trzeciego Wieku. Potrzebny jest jedynie komputer z PowerPointem i dostęp do internetu.
Franczyzodawca nie pobiera opłat na fundusz marketingowy. Opłata bieżąca wynosi 500 zł miesięcznie za kursy dla jednej grupy wiekowej, 600 zł dla dwóch i 700 zł za wszystkie trzy programy. Zwrot z inwestycji zależy od liczby grup i uczestników. Przykładowo, 10-osobowa grupa młodzieży może generować przychód 20 tys. zł za jeden semestr, czyli około 5 tys. zł miesięcznie. W przypadku seniorów jedna grupa to 4,8 tys. zł za semestr. Osiągnięcie rentowności, jak podkreśla franczyzodawca, jest możliwe już po pierwszym semestrze działalności, pod warunkiem skutecznej rekrutacji kursantów. Franczyzobiorcy otrzymują wiedzę jak prowadzić zajęcia, jak sprzedawać kursy, jakie ceny oferować. Dostają też komplet dokumentów i dostęp do aplikacji na smartfony. Mogą liczyć również na regularne konsultacje oraz dwa bezpłatne szkolenia doszkalające rocznie.

Best Brain ćwiczy pamięć
Best Brain to polska marka edukacyjna o globalnym zasięgu, obecna na rynku od 13 lat. Stworzona została przez braci Bartłomieja i Tobiasza Boral – mistrzów pamięci, finalistów programu „The Brain. Genialny Umysł” i autorów książki „Techniki Zapamiętywania”, zdobywców wielu medali mistrzostw pamięci w Polsce i za granicą.
Best Brain prowadzi kursy rozwoju umysłowego dla dzieci, rozwijające pamięć, koncentrację, kreatywne i logiczne myślenie oraz budowanie nawyków skutecznej nauki, w tym języków obcych. System franczyzowy polega na prowadzeniu zajęć stacjonarnych dla dzieci i młodzieży. Obecnie marka ma 10 franczyzobiorców, działających w ponad 50 lokalizacjach. Nie trzeba mieć stacjonarnego biura – zajęcia mogą odbywać się w wynajętych salach. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną. On i jego trenerzy przechodzą proces szkoleniowo-certyfikacyjny, otrzymują dostęp do know how organizacji prowadzenia zajęć, dostęp do gotowych skryptów prowadzenia zajęć na pięciu poziomach zaawansowania (przedszkole, klasy 0-1, klasy starsze na trzech poziomach kursu), narzędzia do obsługi klientów, wzory umów, platformy dla rodziców i uczniów, wsparcie marketingowe oraz pomoc w pozyskiwaniu uczniów. Inwestycja początkowa – jak podaje centrala – to 10 tys. zł. Opłata franczyzowa to 17 proc. W tym zawarte są: opłata marketingowa, opłata technologiczna, licencyjna, szkoleniowa. Do tego dochodzi opłata startowa za materiały dla ucznia.
Oferta franczyzy skierowana jest zarówno dla osób już działających w branży edukacyjnej i chcących poszerzyć swoją ofertę, jak również dla osób planujących dopiero wejść na rynek edukacyjny.

Lego na usługach Edukido
Edukido oferuje warsztaty edukacyjne dla przedszkolaków i uczniów klas 0-6. Przekazywanie wiedzy z konkretnego obszaru tematycznego, np. zagadnień z historii, geografii biologii czy techniki odbywa się z wykorzystaniem klocków Lego. Zajęcia są realizowane w oparciu o autorskie scenariusze. Rozwijają umiejętności miękkie: kreatywność, myślenie krytyczne, umiejętność pracy zespołowej, inteligencję emocjonalną. Co ważne, warsztaty wspierają podstawę programową, dlatego Edukido chętnie jest zapraszane do szkół.
W Polsce marka ma obecnie 41 franczyzobiorców, którzy prowadzą zajęcia w ponad 200 lokalizacjach. Rozwija też sieć w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Chorwacji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Rumunii, Macedonii Północnej, Ukrainie oraz na Węgrzech. Franczyzobiorców szukają zarówno w małych miejscowościach do 50 tys. mieszkańców, jak i partnerów w dużych miastach, którzy często wykupują licencję na konkretne dzielnice.
Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć przygotowania pedagogicznego. Centrala zapewnia szkolenia z zakresu: prowadzenia zajęć, promocji marki, sprzedaży, rekrutacji instruktorów oraz prowadzenia oddziału. Na start trzeba mieć 12 tys. zł netto, które jest przeznaczone na opłatę licencyjną, marketingowy pakiet startowy oraz akcesoria i dodatki do prowadzenia zajęć (np. maty edukacyjne, karty wyzwań, wydruki 3D). Do tego dochodzi zakup pakietu klocków Lego, który składa się z 9,5 tys. elementów i kosztuje 11 tys. zł netto. Wysokość miesięcznych opłat franczyzowych zależy od liczby mieszkańców na terenie, na którym działa franczyzobiorca.
Franczyzobiorca Edukido nie potrzebuje stacjonarnego lokalu – warsztaty są prowadzone w szkołach, przedszkolach, domach kultury.

Warsztaty malarskie Restart
Restart to mobilne warsztaty malarskie, organizowane w szkołach, domach kultury, firmach, podczas eventów, a nawet urodzin. Zajęcia kierowane są do dzieci i dorosłych. Uczestnicy nie muszą mieć zdolności plastycznych. Dzięki specjalnej percepcyjnej metodzie malowania każdy, niezależnie od poziomu zaawansowania, tworzy i zabiera do domu swój własny obraz.
Restart ma obecnie jedną placówkę własną i 14 oddziałów franczyzowych. W pierwszej kolejności chce rozwijać sieć w miastach powiatowych, liczących od 50 do 100 tys. mieszkańców, ale też np. w wybranych dzielnicach dużych aglomeracji. Franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną. Do końca 2026 roku Restart chce powiększyć sieć do 30-40 placówek i pojawić się w przynajmniej trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Franczyzobiorca marki nie musi mieć doświadczenia biznesowego ani umiejętności artystycznych. Na początku współpracy uczestniczy w kompleksowym programie szkoleniowym, obejmującym zarówno przygotowanie instruktorskie z zakresu prowadzenia zajęć i technik malarskich, jak i szkolenia menedżerskie z zarządzania biznesem, a także kursy sprzedażowe i marketingowe.
Początkowa inwestycja wynosi 10 tys. zł netto i obejmuje pełny pakiet startowy wraz z opłatą wstępną. Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu czy otwierania biura. Franczyzobiorca otrzymuje od centrali szczegółowe instrukcje prowadzenia warsztatów, promocji i sprzedaży, materiały malarskie na trzy pierwsze warsztaty, zestaw obrazów, narzędzia do zarządzania oddziałem, dostęp do e-sklepu z materiałami, startowy pakiet materiałów marketingowych.
Głównym zadaniem franczyzobiorców jest przede wszystkim pozyskiwanie klientów. Mogą prowadzić zajęcia osobiście lub zatrudnić instruktorów.

Mądre dziecko ze SmartyKids
SmartyKids Polska jest częścią międzynarodowej sieci dziecięcych centrów edukacyjnych, posiadającej ponad 350 placówek w ponad 13 krajach na całym świecie. Pierwsze centra w Polsce marka otworzyła w Krakowie i Katowicach. Oferują autorskie kursy dostosowane do różnych grup wiekowych, np. arytmetykę mentalną dla dzieci w wieku 4-12 lat, SmartyMath – dla dzieci w wieku 3-6 lat oraz język angielski A1 dla dzieci w wieku 7-12 lat. Zajęcia są interaktywne, z elementami grywalizacji i prowadzone w małych grupach.
Centra SmartyKids mogą działać zarówno w dużych metropoliach, jak i mniejszych miastach. W większych miastach franczyzobiorca dostaje wyłącznosć na określony obszar.
Wielu franczyzobiorców na początku samodzielnie prowadzi zajęcia, co pomaga im lepiej zrozumieć metodykę i zbudować bliższe relacje z rodzicami i dziećmi. Gdy centrum się rozwija, zazwyczaj zatrudniają nauczycieli i koncentrują się na zarządzaniu, marketingu i rozwoju biznesu. Obie ścieżki są możliwe – wszystko zależy od preferencji i celów partnera. Rekomendowanym modelem jest prowadzenie stałego centrum edukacyjnego, co buduje silną rozpoznawalność marki i zaufanie rodziców. Jednak franczyzobiorcy mogą również rozpocząć zajęcia w wynajętych salach, szkołach czy domach kultury – szczególnie na początku – zanim otworzą własną placówkę.
Jak informuje franczyzodawca, całkowity budżet potrzebny na początek mieści się w przedziale 10-15 tys. euro. SmartyKids zapewnia m.in. szkolenia wstępne i bieżące dla franczyzobiorców i nauczycieli, wsparcie biznesowe i marketingowe oraz dostęp do gotowych materiałów graficznych, dostęp do interaktywnej platformy online – wykorzystywanej zarówno na zajęciach, jak i w domu, regularne aktualizacje programów nauczania, stałe konsultacje i mentoring ze strony zespołu franczyzowego.

Przetestuj talenty z Verbatoria
Verbatoria to międzynarodowy koncept, który świadczy usługi neurometrycznego testowania i oceny wrodzonych talentów człowieka w oparciu o neurofeedback. Koncepcja została opracowana wspólnie przez programistów i psychologów. Verbatoria opracowała model do określania pięciu wrodzonych talentów jednostki – w dziedzinie matematyki, muzyki, kreatywności, języka, sportu.
Ponadto w procesie testowania „mierzy się” trzy kategorie, które są bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji: samoświadomość, odporność na stres i podejmowanie ryzyka; a także dwie kategorie określające poziom inteligencji emocjonalnej (empatia) i poczucie własnej wartości, czyli pewność siebie. Celem systemu jest to, aby każda osoba rozpoznała swoje mocne i słabe strony, zobaczyła, na jakim poziomie jest teraz i co mogłaby poprawić.
Proces testowania jest bardzo prosty. Odbywa się to w luźnej, nieformalnej atmosferze – bo respondent nie powinien mieć wrażenia, że jest przesłuchiwany. Ekspert Verbatoria zadaje od 20 do 25 pytań, ale uwaga jest skierowana nie tyle na odpowiedzi, co na sam proces myślenia – neurofeedback. Za pomocą specjalnego urządzenia EG (Brain Computer Interface) na przedniej części czaszki rejestrowanych jest siedem stref poznawczych, w których sygnały impulsów mózgowych są najsilniejsze. Egzaminator celowo zadaje różne zestawy pytań, ponieważ każde z nich powinno „sprowokować” jeden z ośrodków i wzbudzić dużą liczbę neurokorelacji. W ciągu jednej sekundy jest rejestrowanych ok. 15 tys. Impulsy są następnie przesyłane do serwera Verbatoria, gdzie są przetwarzane i dekodowane za pomocą algorytmu. Raport zwrotny jest odbierany w ciągu 5-10 minut.
Marka poszukuje zarówno masterfranczyzobiorców, jak i indywidualnych franczyzobiorców. Franczyzobiorca otrzymuje m.in. dożywotnią licencję, sprzęt Verbatoria, szkolenia, dostęp do oprogramowania dla trzech osób, wsparcie techniczne. Masterfranczyzobiorca dodatkowo zyskuje wyłączność terytorialną i możliwość sprzedaży kolejnych franczyz na swoim terenie. Inwestycja zaczyna się od 45 tys. zł. Franczyzobiorca musi otworzyć biuro. Płaci stałą opłatę do centrali za analizowanie testów i przygotowywanie raportów.

WIZYTÓWKA TARGÓW FRANCZYZA
Najważniejsze wydarzenie na rynku franczyzy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku organizowane są po raz 23. To okazja do spotkania z franczyzodawcami z przeróżnych branż, z markami międzynarodowymi oraz rodzimymi. Organizatorzy zapewniają też bogaty program wykładów i seminariów. Bilety na wydarzenie można kupić pod adresem https://bilet.franczyza.pl/ – w przedsprzedaży o 50 proc. taniej. W cenie biletu znajduje się także roczna subskrypcja magazynu “Własny Biznes FRANCHISING”.
- termin: 23-24 października
- miejsce: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie
- liczba wystawców: ok. 100
Przeczytaj inne artykuły o Targach Franczyza:
ZOBACZ W KATALOGU
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


