Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away

Na miejscu i na wynos
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sushi Bistro to polska sieć restauracji franczyzowych, działająca na rynku od 2014 roku. Obecnie liczy 13 lokali.

– Mieliśmy zamiar w tym roku otworzyć dwa kolejne, ale z różnych powodów te otwarcia przesunęły się na przyszły rok – mówi Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. 

Brak otwarć nie oznacza, że sieć próżnowała.

– To był dla nas bardzo dobry rok, zwłaszcza pod kątem wzrostów sprzedaży – zapewnia Robert Chmielewski. – W tej chwili ten wzrost mamy na poziomie 20-30 proc. Jeżeli ten trend utrzyma się w czwartym kwartale, który zazwyczaj jest bardzo dobry dla gastronomii, to uważam, że w ujęciu rocznym wzrost sprzedaży będzie jeszcze wyższy. 

Zmiany na lepsze

Jak podkreśla Robert Chmielewski, wzrosty to efekt drobiazgowych analiz rynkowych i ciężkiej pracy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Po pierwsze zmieniliśmy naszą komunikację marketingową. Po zbadaniu efektywności różnych działań, przede wszystkim w kanałach online, na których głównie się opieramy, dostosowaliśmy przekaz do potrzeb różnych grup klientów – wylicza Robert Chmielewski. 

Druga sprawa to ceny i food costy.

– Food costy są obecnie na bardzo dobrym poziomie – podkreśla dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. – Nie podnosiliśmy w tym roku cen dla klientów, co też ma znaczenie dla sprzedaży. A dodatkowo, w związku ze spadkiem cen produktów, franczyzobiorcy odczuli wzrost dochodów. 

Sushi Bistro w tym roku postawiło też na zmiany w menu. Z nowości pojawiły się bowle oraz oferta lunchowa.

– Na początku bowle wprowadziliśmy testowo, na trzy miesiące – wyjaśnia Robert Chmielewski. – Przyjęły się jednak tak dobrze, że zostały na stałe, obecnie w sześciu rodzajach. 

Sieć wprowadziła też do sprzedaży nowe lunche.

– Zbieramy feedback od klientów i wiemy, że oczekują takiej oferty – podkreśla Robert Chmielewski.

Menu w Sushi Bistro jest też dostosowywane do sezonu. Co miesiąc np. pojawiają się promocyjne rolki sushi, z różnymi dodatkami. Może to być np. dynia w okresie Halloween czy oscypek. 

Take away przede wszystkim

Trzy lokale Sushi Bistro są prowadzone w formacie restauracyjnym, reszta działa w modelu take away. I właśnie na rozwój tego ostatniego modelu teraz nastawia się franczyzodawca. Po pierwsze jest on tańszy w inwestycji, po drugie prostszy w zarządzaniu. Minimalna kwota inwestycji w koncepcie Sushi Bistro to 60 tys. zł, plus koszty remontu. Jednorazowa opłata wstępna zaczyna się od 20 tys. zł. 

 

WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO

Sushi Bistro to polska sieć lokali franczyzowych, działająca na rynku od 2014 roku. Otwiera lokale w formacie restauracyjnym oraz take away.

Na co może liczyć franczyzobiorca?

  • wsparcie marketingowe i reklamowe przez cały okres trwania umowy;
  • dostęp do autorskiego systemu operacyjnego SUSHI BISTRO;
  • łatwy i wygodny dostęp do dedykowanych hurtowni (najlepsze ceny);
  • pomoc w doborze lokalu oraz jego aranżacji zgodnie ze standardami sieci (wizualizacja);
  • rozbudowany cykl szkolenia pracowników;
  • wstępne szkolenia dla całego zespołu przed otwarciem restauracji;
  • badania, audyty wspierające MS/NPS/TK;
  • autorskie receptury dań, dostosowane do trendów rynkowych;
  • obecność i pomoc przedstawicieli centrali na czas otwarcia i przez pierwszych siedem dni;
  • ciągłe wsparcie w trakcie prowadzenia lokalu;
  • wyłączność na daną lokalizację i pierwszeństwo otwarć w kolejnych.


Sushi Bistro w liczbach

  • 13 lokali
  • min. kwota inwestycji 60 tys. zł plus remont
  • opłata wstępna od 20 tys. zł

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €