Marka premium we franczyzie

Dobra lokalizacja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

MOLTON to polska marka odzieżowa premium, z ponadtrzydziestoletnią tradycją, oferująca modę dla pań.

– Nasze kolekcje tworzą kobiety dla kobiet. Chcemy, aby nasze ubrania podkreślały różne atuty sylwetki, a klientki czuły się w nich kobieco i atrakcyjnie – mówi Monika Michalak, CEO MOLTON. – W naszej ofercie zawsze znajdują się klasyki, takie jak: wełniane płaszcze, dobrze skrojone garnitury, kobiece sukienki oraz skórzane dodatki. Jednak chociaż wierzymy w ponadczasową klasykę, wciąż interpretujemy ją na nowo. Reagujemy na najnowsze trendy, łącząc ją ze współczesnym modowym must have. Jedno natomiast pozostaje niezmienne: jakość wykonania zawsze jest dla nas priorytetem. 

Otwórz własny sklep

Obecnie MOLTON ma 33 sklepy własne oraz sześć franczyzowych, w największych miastach w kraju. Marka chce mocniej rozwinąć sieć salonów franczyzowych.

– Planujemy rozbudowę sieci w kolejnych dużych miastach, liczących powyżej 50 tys. mieszkańców – informuje Monika Michalak. – Jesteśmy otwarci na współpracę w różnych regionach kraju, a szczególny potencjał dostrzegamy w południowo-wschodniej Polsce, w województwach małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim czy lubelskim.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Najlepsza lokalizacja dla sklepu to centrum miasta lub galeria handlowa. Potrzebny jest lokal o powierzchni 40-100 mkw., własny lub wynajęty. Inwestycja w sklep leży po stronie franczyzobiorcy.

– Wysokość inwestycji jest zróżnicowana, w zależności od powierzchni i stanu lokalu – dodaje Monika Michalak. 

W sklepie trzeba wydzielić zaplecze i przymierzalnię, wyposażyć go w meble, oświetlenie, wieszaki, lady, sprzęt komputerowy, obrandować – wszystko zgodnie ze standardami marki. 

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar, który jest dostarczany przez centralę. Wpłaca natomiast kaucję zwrotną w wysokości 20-50 tys. zł – jej ostateczna wysokość jest uzależniona od wielkości zatowarowania.

– My jako centrala zajmujemy się dostawą, zatowarowaniem oraz wymianą towaru w zależności od bieżącej kolekcji. Franczyzobiorca nie ponosi ryzyka, związanego z zamrożeniem kapitału w towarze – podkreśla Monika Michalak. – Jesteśmy też dla franczyzobiorcy wsparciem na każdym etapie współpracy. Dostarczamy wytyczne wyposażenia sklepu i jego aranżacji, prowadzimy centralne działania marketingowe (promocje, wyprzedaże, sesje wizerunkowe), centralne raportowanie. Zajmujemy się przeszkoleniem pracowników oraz dajemy całe know-how, a także zapewniamy stałe wsparcie regionalnego menedżera sprzedaży. Dostarczamy też system sprzedażowy POS. 

Doświadczenie niekonieczne

Kandydat na franczyzobiorcę MOLTON nie musi mieć doświadczenia w branży modowej ani w handlu. Liczy się motywacja do pracy i chęć do nauki. Franczyzobiorca sam odpowiada za organizację pracy salonu i zatrudnienie pracowników. Otrzymuje procentowe wynagrodzenie od sprzedaży – a konkretnie 38 proc. od sprzedaży netto miesięcznie.

– Zwrot inwestycji jest uzależniony od potencjału salonu i poniesionych wcześniej kosztów, ale może nastąpić nawet w ciągu jednego miesiąca – zapewnia Monika Michalak. 

 

WIZYTÓWKA MOLTON

Polska marka odzieżowa premium. Franczyzodawca zapewnia kompleksowe wsparcie operacyjne – od projektu sklepu po marketing i zarządzanie towarem oraz profesjonalne narzędzia i szkolenia, które pomagaj rozwijać salon. Oferuje także wsparcie regionalnych menedżerów sprzedaży, którzy pomagają w codziennym prowadzeniu salonu i budowaniu lokalnej społeczności klientek.

  • 33 sklepy własne, 6 franczyzowych
  • opłata wstępna 10 tys. zł
  • kaucja zwrotna 20-50 tys. zł

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €