Biuro podróży we franczyzie

Dogodna lokalizacja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W branży turystycznej 2025 to czwarty z rzędu rok wzrostów rynkowych od czasu COVID-19.

– Trudno wskazać inną branżę, która rozwijałaby się w sposób tak stabilny. Polacy podróżują coraz chętniej, a jak pokazują nasze badania, są też gotowi zapłacić za większy komfort podróżowania – komentuje Małgorzata Pruszkowska, menedżer rozwoju sieci stacjonarnej Wakacje.pl.

Obecnie pod marką Wakacje.pl działa 346 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła ponad 30 biur, w planach są kolejne otwarcia. Franczyzodawca przekonuje, że pomimo szerokiej dostępności ofert touroperatorów w kanale online, nadal wielu klientów lubi osobisty kontakt ze sprzedawcą.

– Gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie twarzą w twarz i uzyskania profesjonalnej porady. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu – ocenia Małgorzata Pruszkowska. – Efekt ROPO, czyli research online, purchase offline, w branży turystycznej od lat pozostaje na takim samym poziomie.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Lokalizacja z potencjałem

Wakacje.pl chce rozwijać sieć biur sprzedaży nie tylko w dużych miastach. Markę interesują też miejscowości o populacji 20-60 tys. mieszkańców. Decydując się na otwarcie salonu, warto pomyśleć o dogodnej, łatwo dostępnej dla klientów lokalizacji. Może to być na przykład centrum handlowe, market z pasażami sklepów czy popularna wśród mieszkańców ulica o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Idealnie, jeśli w pobliżu będą dostępne miejsca parkingowe. Centrala analizuje każdą zgłoszoną lokalizację i sprawdza, jaki jest jej potencjał. 

Według danych centrali branding i wyposażenie biura to koszt ok. 20 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. Można otworzyć standardowe biuro w lokalu stacjonarnym, albo uruchomić je w pawilonie handlowym.

– W bardzo wielu przypadkach na początku prowadzenia działalności właściciele salonu są jego jedynymi pracownikami. Jednak wraz z rozwojem biznesu, rosnącą liczbą klientów i zwiększającymi się obrotami zatrudnienie pracowników to konieczność – mówi Małgorzata Pruszkowska.

W grupie siła

Zaangażowanie, gotowość do prowadzenia własnego biznesu, chęć do pracy i nauki – to cechy pożądane u franczyzobiorcy Wakacje.pl. Nie trzeba mieć natomiast wykształcenia ani doświadczenia branżowego, choć jest ono na pewno dodatkowym atutem. Podobnie jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta.

– Bardzo chętnie widzimy wśród naszych franczyzobiorców już działających agentów – dodaje Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.

Franczyzobiorcy przechodzą profesjonalne szkolenia, mają dostęp do funkcjonalnych narzędzi i przede wszystkim dysponują szerokim wachlarzem ofert. Centrala zapewnia ogólnopolską reklamę, dofinansowanie marketingowe, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej.

– Korzystanie z know-how, narzędzi i ofert większego gracza daje przewagę rynkową, której nie mają niezrzeszone biura – podkreśla Małgorzata Pruszkowska. 

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Poza wycieczkami, Wakacje.pl oferują też ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach. Za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie. 

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć multiagencyjnych biur podróży. Jako multiagent ma duże portfolio ofert wyjazdowych ponad stu  touroperatorów, w tym największych organizatorów działających na polskim rynku. 

Wsparcie dla franczyzobiorcy

  • know-how poparte wieloletnim doświadczeniem i systemem szkoleń;
  • nowoczesny system CRM do zarządzania sprzedażą i relacjami z Klientem;
  • wypracowane standardy sprzedaży zapewniające skuteczność;
  • ponad stu touroperatorów w ofercie i preferencyjne warunki sprzedaży usług dodatkowych;
  • dostęp do sprzedaży bonów wakacyjnych i unikalnych produktów;
  • kierowanie klientów z portalu Wakacje.pl do salonów sprzedaży;
  • system dofinansowań lokalnych akcji promocyjnych;
  • udział w akcjach promocyjnych organizowanych przez Wakacje.pl i touroperatorów;
  • spójny system identyfikacji wizualnej salonów i kompleksowa aranżacja lokalu;
  • kampanie wizerunkowe marki Wakacje.pl w mediach
  • pomoc w wyborze optymalnej lokalizacji;
  • szybkie uruchomienie salonu sprzedaży;
  • załatwienie formalności z udostępnieniem ofert touroperatorów;
  • zbiorcze rozliczanie prowizji w cyklach tygodniowych;
  • stała opieka nad salonami i pomoc dla sprzedawcom i właścicielom;
  • możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami.


Wakacje.pl w liczbach

  • 346 salonów sprzedaży
  • branding i wyposażenie biura ok. 20 tys. zł
  • jednorazowa opłata wstępna 15 tys. zł

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €