Franczyza Kodano Optyk nabiera tempa
W tym roku Kodano Optyk chce otworzyć w sumie mniej więcej 40 nowych salonów – nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Jak idzie realizacja planów?
Z tego artykuły dowiesz się o
- Jak przebiega rozwój sieci Kodano Optyk w Polsce?
- Na jakie zagraniczne rynki weszła marka?
- Kto może zostać franczyzobiorcą Kodano Optyk?
Do listopada 2025 roku Kodano Optyk otworzyło pięć nowych salony własnych w Polsce – w warszawskim Blue City, Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, w Galerii Echo w Kielcach, w Galerii Orkana w Lublinie oraz w M1 Marki. Dwa istniejące salony – w Galerii Katowickiej i Warsaw HUB – zostały zmodernizowane i powiększone.
Rośnie też sieć franczyzowa marki. Od początku roku przybyło kilkanaście salonów na licencji, m.in. w miastach, w których do tej pory nie było szyldu Kodano Optyk: Rawiczu, Brzesku, Kutnie czy Stalowej Woli.
– Część z tych otwarć to zasługa aktualnych franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na poszerzenie swojej sieci i uruchomienie kolejnych salonów – mówi Konrad Kuska, menedżer ds. franczyzy Kodano Optyk.
Do końca roku sieć planuje kolejne trzy otwarcia salonów własnych w Polsce.
Intensywny rok
W tym roku Kodano Optyk zaczął też ekspansję zagraniczną. Marka ma cztery salony w Czechach (do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych pięciu) i trzy w Bratysławie (w tym roku ma zostać otwarty jeszcze jeden). Najnowszym kierunkiem rozwoju jest Rumunia, gdzie jeszcze w tym roku ruszą trzy salony.
– Oprócz tego prężnie działa nasz kanał sprzedaży e-commerce, który funkcjonuje w 12 krajach, obsługując miesięcznie setki tysięcy klientów – dodaje Konrad Kuska.
W sumie w tym roku Kodano Optyk chce uruchomić ok. 40 nowych salonów, w Polsce i za granicą.
– Rok 2025 to dla nas okres wyjątkowo intensywnego rozwoju, nie tylko w zakresie ekspansji salonów optycznych, ale także wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych – podkreśla Konrad Kuska. – Nasze nowoczesne laboratorium IQ Vision jest jednym z najbardziej innowacyjnych w Europie i wykorzystuje sześć zaawansowanych technologii optycznych, opracowanych we współpracy z firmą OptoTech. Z kolei nowatorska usługa zdalnego szlifu soczewek, bazująca na skanowaniu 3D opraw, pozwala produkować szkła i skracać czas realizacji, usprawniając logistykę.
Licencja na salon
Według informacji franczyzodawcy, inwestycja w salon rozpoczyna się od 100 tys. zł netto, a maksymalna kwota to około 300 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stanu lokalu i poziomu zatowarowania. Połowę z tych kosztów franczyzobiorcy mogą finansować np. leasingiem.
Kodano Optyk nie pobiera opłaty wstępnej. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł.
– Od kandydatów na franczyzobiorców nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy – zapewnia Konrad Kuska. – Zainteresowanie naszą franczyzą jest rekordowe, co dowodzi, że branża optyczna wciąż ma ogromny potencjał inwestycyjny.
Centrala gwarantuje franczyzobiorcom pełne wsparcie operacyjne i szkoleniowe, od projektu salonu po codzienne zarządzanie, zaplecze marketingowe (ogólnokrajowe kampanie reklamowe i materiały promocyjne dopasowane do lokalnych rynków), dostęp do nowoczesnych systemów IT i narzędzi diagnostycznych, optymalne warunki współpracy z dostawcami, możliwe dzięki efektowi skali i centralnym negocjacjom grupy.
Najważniejsze wnioski
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych. Oferta franczyzowa marki skierowana jest zarówno do osób posiadających już salon, jak i tych, którzy dopiero chcą go otworzyć i nie mają jeszcze doświadczenia w branży.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- pomoc w ocenie potencjału lokalizacji;
- oszacowanie kosztów inwestycji, projekt salonu, preferencyjne ceny na wyposażenie i zatowarowanie;
- szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników;
- sprawdzone rozwiązania fiskalne i systemy IT;
- wsparcie regionalnych kierowników sprzedaży;
- min. 60 proc. marży;
- brak opłat marketingowych;
- aktywna opieka dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego;
- dostawa i instalacja sprzętu do badania wzroku oraz wszelkich artykułów potrzebnych do prowadzenia salonu;
- wsparcie w uzyskaniu leasingu.
Kodano Optyk w liczbach
- ponad 120 salonów
- inwestycja 100-300 tys. zł
- opłata franczyzowa 800 zł miesięcznie
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


