Franczyza Kodano Optyk nabiera tempa

Polska i zagranica
Info

Z tego artykuły dowiesz się o

  • Jak przebiega rozwój sieci Kodano Optyk w Polsce?
  • Na jakie zagraniczne rynki weszła marka?
  • Kto może zostać franczyzobiorcą Kodano Optyk? 

 

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Do listopada 2025 roku Kodano Optyk otworzyło pięć nowych salony własnych w Polsce – w warszawskim Blue City, Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, w Galerii Echo w Kielcach, w Galerii Orkana w Lublinie oraz w M1 Marki. Dwa istniejące salony – w Galerii Katowickiej i Warsaw HUB – zostały zmodernizowane i powiększone. 

Rośnie też sieć franczyzowa marki. Od początku roku przybyło kilkanaście salonów na licencji, m.in. w miastach, w których do tej pory nie było szyldu Kodano Optyk: Rawiczu, Brzesku, Kutnie czy Stalowej Woli.

– Część z tych otwarć to zasługa aktualnych franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na poszerzenie swojej sieci i uruchomienie kolejnych salonów – mówi Konrad Kuska, menedżer ds. franczyzy Kodano Optyk. 

Do końca roku sieć planuje kolejne trzy otwarcia salonów własnych w Polsce. 

Intensywny rok

W tym roku Kodano Optyk zaczął też ekspansję zagraniczną. Marka ma cztery salony w Czechach (do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych pięciu) i trzy w Bratysławie (w tym roku ma zostać otwarty jeszcze jeden). Najnowszym kierunkiem rozwoju jest Rumunia, gdzie jeszcze w tym roku ruszą trzy salony.

– Oprócz tego prężnie działa nasz kanał sprzedaży e-commerce, który funkcjonuje w 12 krajach, obsługując miesięcznie setki tysięcy klientów – dodaje Konrad Kuska.

W sumie w tym roku Kodano Optyk chce uruchomić ok. 40 nowych salonów, w Polsce i za granicą.

– Rok 2025 to dla nas okres wyjątkowo intensywnego rozwoju, nie tylko w zakresie ekspansji salonów optycznych, ale także wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych – podkreśla Konrad Kuska. – Nasze nowoczesne laboratorium IQ Vision jest jednym z najbardziej innowacyjnych w Europie i wykorzystuje sześć zaawansowanych technologii optycznych, opracowanych we współpracy z firmą OptoTech. Z kolei nowatorska usługa zdalnego szlifu soczewek, bazująca na skanowaniu 3D opraw, pozwala produkować szkła i skracać czas realizacji, usprawniając logistykę.

Licencja na salon

Według informacji franczyzodawcy, inwestycja w salon rozpoczyna się od 100 tys. zł netto, a maksymalna kwota to około 300 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stanu lokalu i poziomu zatowarowania. Połowę z tych kosztów franczyzobiorcy mogą finansować np. leasingiem.

Kodano Optyk nie pobiera opłaty wstępnej. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł.

– Od kandydatów na franczyzobiorców nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy – zapewnia Konrad Kuska. – Zainteresowanie naszą franczyzą jest rekordowe, co dowodzi, że branża optyczna wciąż ma ogromny potencjał inwestycyjny.

Centrala gwarantuje franczyzobiorcom pełne wsparcie operacyjne i szkoleniowe, od projektu salonu po codzienne zarządzanie, zaplecze marketingowe (ogólnokrajowe kampanie reklamowe i materiały promocyjne dopasowane do lokalnych rynków), dostęp do nowoczesnych systemów IT i narzędzi diagnostycznych, optymalne warunki współpracy z dostawcami, możliwe dzięki efektowi skali i centralnym negocjacjom grupy.

Info

Najważniejsze wnioski

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych. Oferta franczyzowa marki skierowana jest zarówno do osób posiadających już salon, jak i tych, którzy dopiero chcą go otworzyć i nie mają jeszcze doświadczenia w branży.
 

Wsparcie dla franczyzobiorcy: 

  • pomoc w ocenie potencjału lokalizacji;
  • oszacowanie kosztów inwestycji, projekt salonu, preferencyjne ceny na wyposażenie i zatowarowanie;
  • szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników;
  • sprawdzone rozwiązania fiskalne i systemy IT;
  • wsparcie regionalnych kierowników sprzedaży; 
  • min. 60 proc. marży;
  • brak opłat marketingowych;
  • aktywna opieka dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego;
  • dostawa i instalacja sprzętu do badania wzroku oraz wszelkich artykułów potrzebnych do prowadzenia salonu;
  • wsparcie w uzyskaniu leasingu.

Kodano Optyk w liczbach

  • ponad 120 salonów
  • inwestycja 100-300 tys. zł 
  • opłata franczyzowa 800 zł miesięcznie
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz