Café NESCAFÉ na Targach On-line
Na Targach On-line gościł Radosław Drabik z Nestle Polska.
Redakcja: Witamy, o godzinie 10.00 rozpocznie się spotkanie z Radosławem Drabikiem z Cafe NESCAFE.
Orka: Jak jest opłata pobierana przez Cafe NESCAFE z tytułu umowy franchisingowej? Czy Cafe Nescafe pobiera opłaty na fundusz reklamowy?
Radosław Drabik: Aktualnie w sieci Cafe NESCAFE obowiązuje jedna stała opłata licencyjna, która wynosi 500zł netto. Nestle większą uwagę przykłada do jakości prowadzenia kawiarni i serwisu konsumenta - to jest marketing.
Orka: A jakie sieć ma preferencje lokalizacyjne? Czy powierzchnia 150 m2 jest dla Cafe Nescafe wystarczająca?
Radosław Drabik: W każdym biznesie tego typu, lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na przyszłe wyniki finansowe. Cafe NESCAFE powstają i dobrze funkcjonuja na kilkunastu i stukilkunastu metrach kwadratowych.
Xawier: Czy tworząc sieć Cafe NESCAFE nie obawiacie się konkurencji ze strony swoich własnych ekspresów do kawy które są ustawiane w lokalch gastronomicznych w dużych centrach Handlowych? Klient chcący wypić waszą kawę może ją kupić np. w jakimś innym lokalu, a nawet w spożywczym. Czy przy okazji zwiększenia sprzedaży nie ucierpi wizerunek kawy Nescafe sprzedawanej z dystrybutorów w spożywczaku?
Radosław Drabik: To prawda, że NESCAFE możemy spotkać w wielu miejscach: sklepy spożywcze, mała i duża gastronomia, kina, hotele - każde miejsce, gdzie sprzedawana jest NESACFE klasyfikujemy do innej grupy (kanału) i obejmowane jest osobnym programem sprzedażowo-marketingowym. Cafe NESCAFE posiada swoją własną strategię marketingową i dzięki temu łatwo kontrolujemy i kreujemy różnicę, która musi być czytelna dla konsumentów.
Redakcja: Cafe NESCAFE bardzo aktywnie szukało biorców w 2002 roku: ilu udało wam się znaleźć i ile nowych kawiarni powstało?
Radosław Drabik: Rok 2002 był rokiem sprawdzania wyników pierwszych inwestycji. Przeprowadzona kampania miała na celu poinformować o nowej działalności Nestle w zupełnie nowym kanale oraz ocenić wstępnie skalę zainteresowania tą formą współpracy. Aktualnie podpisanych jest osiem umów na osiem istniejących kawiarni i kilka w przygotowaniu.
jakobson: Czy ma sens ekonomiczny zakładanie kawiarni w miejscach tak drogich (jeśli chodzi o czynsz) jak Nowy Świat w Warszawie? Ile maksymalnie może wynieść czynsz za metr, żeby warto było otworzyć kawiarnię?
Radosław Drabik: Każda inwestycja jest poprzedzana dokładną analizą, która ma na celu minimalizację ryzyka inwestycyjnego. Cafe NESCAFE Nowy Świat jest naszą flagową kawiarnią i po półtora roku jej działania potwierdza ona sens inwestowania w prestiżowych miejscach. Wielkość czynszu jest negocjowany po ocenie lokalizacji: intensywność ruchu, zauważalność, profil lokalnego konsumenta etc.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...