Restauracja z japońskim menu
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Z tego artykuły dowiesz się o
- Gdzie Doskoi chce rozbudowywać sieć franczyzową?
- Kto może zostać franczyzobiorcą Doskoi?
- Ile trzeba zainwestować w restaurację i ile można zarobić?
Restauracje Doskoi serwują tradycyjną japońską kuchnię. Można tu zjeść np. japońskie curry, don czy udon. Twórca konceptu jest Japończyk Keigo Kondo, z wykształcenia inżynier, z pasji gastronom. Postawił na tradycyjne receptury dań i jednocześnie na nowoczesne formy marketingu.
– Naszym atutem jest silna obecność cyfrowa. Jesteśmy widoczni nie tylko na Instagramie i Facebooku, ale aktywnie rozwijamy się także na YouTubie. Dzięki temu nasze treści docierają do młodszych odbiorców i budują świadomość marki na skalę ogólnokrajową – podkreśla Keigo Kondo, franczyzodawca Doskoi.
Zrównoważony rozwój
Doskoi ma dwie lokalizacje własne w Krakowie (restaurację i lokal w formacie take away) oraz jedną restaurację franczyzową, w Łodzi. Ta ostatnia została otwarta w tym roku.
– Stawiamy przede wszystkim na jakość, stabilność operacyjną i silnych partnerów franczyzowych, a nie na szybką ekspansję – mówi Keigo Kondo. – Naszą strategią na rok 2026 jest kontrolowany, zrównoważony rozwój, głównie w południowej Polsce. Na polskim rynku wciąż jest miejsce na wysokiej jakości japońskie koncepty fast-casual, szczególnie poza największymi miastami. Naszym długoterminowym celem jest zbudowanie sieci 15-20 restauracji w kluczowych regionach, np. w takich miastach, jak Rzeszów, Wrocław, Katowice czy Kielce.
Doskoi ma do wyboru trzy formaty lokalu. Może to być klasyczna restauracja, format take away lub punkt w food courcie galerii handlowej. W zależności od wielkości lokalu i konkretnej lokalizacji inwestycja wynosi zazwyczaj 250-350 tys. zł. Franczyzobiorca może się wspomagać kredytem lub leasingiem. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 25 tys. zł. Co miesiąc centrala pobiera opłatę franczyzową w wysokości 6 proc. od obrotu oraz opłatę marketingową – 1,5 tys. zł.
Dobre zarządzanie równa się zysk
Idealny kandydat na franczyzobiorcę Doskoi to osoba z doświadczeniem w gastronomii, gotowa zaangażować się w zarządzanie lokalem, szczególnie na początku.
– Pomagamy w analizie potencjału lokalizacji, przygotowaniu biznesplanu, zapewniamy pełny projekt architektoniczny i układ kuchni, szkolenia operacyjne i menedżerskie, wsparcie w rekrutacji personelu, kampanię marketingową na otwarcie – wylicza Keigo Kondo. – Po otwarciu franczyzobiorca może liczyć na bieżące konsultacje, dostęp do naszej centralnej produkcji, regularne audyty, wsparcie marketingowe, promocje sezonowe, wsparcie systemów IT i POS.
Franczyzodawca zapewnia, że – w zależności od miasta i formatu – franczyzobiorcy mogą liczyć na zysk miesięczny w wysokości 15-25 tys. zł, pod warunkiem że lokal jest dobrze zarządzany.
– Sektor gastronomiczny w Polsce rozwija się dynamicznie, ale jest wymagający. Rosnące koszty i niedobory kadrowe wymagają od marek skupienia się na: standaryzacji produktów, efektywnych łańcuchach dostaw, modelach hybrydowych (dostawa + jedzenie na miejscu), silnym brandingu – zauważa Keigo Kondo. – Jednocześnie konsumenci coraz częściej poszukują autentycznej, wysokiej jakości kuchni etnicznej, co daje japońskim konceptom silną przewagę rynkową.
Najważniejsze wnioski
WIZYTÓWKA DOSKOI
Restauracje z kuchnią japońską, prowadzone przez rodowitego Japończyka. Lokale można otwierać w trzech formatach, dostosowanych do różnych rynków i budżetów:
- pełna restauracja: 80-180 mkw.
- mały format / na wynos: 25-40 mkw.
- food court / kiosk: dostosowany do centrów handlowych
W ramach współpracy franczyzowej sieć oferuje:
- pomoc w wyborze lokalizacji;
- pomoc przy odbiorze lokalu przez Sanepid;
- jednolitą aranżację lokalu, wedle standardów i w nawiązaniu do aktualnych trendów;
- gwarancję food costu;
- dostęp do nowych receptur;
- codzienne wsparcie w prowadzeniu lokalu;
- udział w rekrutacji i szkoleniu pracowników;
- dostęp do nowych treści marketingowych w social mediach;
- propozycje działań marketingowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


