IKEA znana czy nieznana

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Rzeczpospolita poinformowała o nowym procesie o znak towarowy. Tym razem o unieważnienie znaku KEA wystąpiła holenderska firma – właściciel marki IKEA. O tym czy znak KEA utrzyma się na rynku, zdecyduje ponownie Urząd Patentowy. Pierwotnie UP na to się nie zgodził, uznał, że w Polsce nie jest ona powszechnie znana, podczas gdy w innym sporze z udziałem IKEI to potwierdził. Komisja Odwoławcza uchyliła we wtorek niekorzystne dla Inter IKEA Systems B.V. z Amsterdamu decyzje. UP 23 lutego 1999 r. oddalił jej wniosek o unieważnienie znaku KEA, które zastrzegło przedsiębiorstwo z Wrocławia. Prowadzi ono m.in. pośrednictwo w zawieraniu transakcji. Tylko w tej klasie usług (zastrzegła ją też IKEA) UP unieważnił rejestrację słownej wersji znaku. Uznał, że brzmią one niemal identycznie. Natomiast dwie inne jego wersje pozostawił (od znaku holenderskiej firmy odróżnia je grafika).

- Marka IKEA jest znana także w Polsce. Przedsiębiorca z Wrocławia chciał skorzystać z jej renomy – argumentował pełnomocnik firmy. Powołał się na decyzję UP, który unieważnił znak IKEMAR przedsiębiorcy z Kalwarii Zebrzydowskiej. Ten zastrzegł go dla usług stolarsko-tapicerskich, które IKEA ma również w swojej ofercie. UP uznał wówczas, że jej marka jest dobrze znana, co wystarczyło do podjęcia decyzji. KO utrzymało ją w mocy.

- IKEA nie była u nas popularna na początku lat 90. kiedy zostały zgłoszone te znaki. Firma miała jeden tylko sklep, teraz jest ich kilka, lecz tylko w dużych aglomeracjach. Jej wyroby nie są dostępne dla każdego – dowodził pełnomocnik drugiej strony.

Dziennik podał, że kolegium UP ponownie zajmie się sprawą. Skoro w innym sporze z udziałem IKEI uznało, że jej marka jest powszechnie znana, w tym też musi wziąć to pod uwagę.

Więcej: Rzeczpospolita, 21 lutego 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €