Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
Z tego artykuły dowiesz się o
- Co to jest Rada Franczyzobiorców?
- Jak działa rada franczyzobiorców w Żabce?
- Z jakimi sprawami franczyzobiorcy Żabki najczęściej zgłaszają się do Rady?
Rada Franczyzobiorców działa w Żabce od 2011 roku. Co dwa lata zmienia się jej skład, wyłaniany w demokratycznych wyborach. To reprezentacja wszystkich – ponad 10 tys. – franczyzobiorców Żabki, która we współpracy z centralą dba o ich interesy i jednocześnie o sprawne działanie całej sieci.
– Głównym celem Rady Franczyzobiorców jest budowanie relacji, partnerstwa i dialogu pomiędzy franczyzobiorcami a centralą, a także wspieranie rozwoju całej sieci, poprzez chociażby inicjatywy czy wspólne wypracowanie rozwiązań, dzięki którym franczyzobiorcy mogą z jeszcze większym sukcesem prowadzić biznes – wyjaśnia Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabka Polska. – Działania Rady koncentrują się na doskonaleniu jakości obsługi klienta, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu narzędzi technologicznych i analitycznych, wspierających codzienne zarządzanie sklepem, a także usprawnianiu procesów komunikacyjnych i operacyjnych.
Rozwiązania codziennych trudności i nowe pomysły
Rada Franczyzobiorców jest dla centrali Żabki bezpośrednim źródłem wiedzy o realiach codziennego funkcjonowania sklepów franczyzowych. Z czym najczęściej franczyzobiorcy zgłaszają się do Rady?
– Gdybym miał wskazać najważniejsze obszary, to niewątpliwie byłyby to finanse – mówi Mateusz Nosarzewski, członek Rady Franczyzobiorców. – A także rozliczenia franczyzobiorców po inwentaryzacji. To są takie dwa obszary, w których my jako Rada Franczyzobiorców otrzymujemy sygnały i staramy się wytłumaczyć, z czego wynikają dane rozliczenia. Kolejnym ważnym obszarem jest logistyka. Ale franczyzobiorcy przychodzą też do nas z ogromem pomysłów, z inicjatywami, które my de facto możemy przekazać wyżej.
Członkowie Rady biorą udział w różnych projektach i testach, oceniają, jak konkretne rozwiązania sprawdzają się w praktyce i co jeszcze można zrobić, żeby usprawnić pracę franczyzobiorców. Dzięki ich zaangażowaniu powstały m.in. takie rozwiązania, jak Cyberstore, czyli aplikacja do zdalnego zarządzania sklepem czy Asystent Żabka.
Jak przebiega współpraca między centralą Żabki a Radą Franczyzobiorców i jakie wynikają z niej korzyści dla przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabka w rozmowie z Moniką Wojniak-Żyłowską opowiadają Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabce oraz Mateusz Nosarzewski. Z wywiadu dowiecie się m.in.
- Po co powstała Rada Franczyzobiorców i jakie są jej zadania?
- Jakie sprawy najbardziej nurtują franczyzobiorców Żabki?
- Jak rozwiązywane są pojawiające się trudności franczyzobiorców?
- Czy centrala Żabki liczy się z opinią Rady Franczyzobiorców?
- Jakie rozwiązania udało się wprowadzić do sieci dzięki współpracy centrali z franczyzobiorcami?
- Czy franczyzobiorca Żabki rzeczywiście czuje, że ma realny wpływ na to, co się dzieje w sieci?
- Jak wygląda bieżąca współpracy centrali i Rady Franczyzobiorców?
- Co w sytuacji, kiedy Rada Franczyzobiorców ma odmienne zdanie niż przedstawiciele centrali?
Najważniejsze wnioski
Grupa Żabka to dziś tzw. ekosystem convenience, który obejmuje nie tylko sklepy franczyzowe, ale też formaty bezobsługowe Żabka Nano, catering dietetyczny Maczfit, porównywarkę Dietly, a także marki e-commerce Jush! i Delio. Firma rozwija działalność również poza Polską – w 2024 roku rozpoczęła ekspansję w Rumunii, gdzie działa pod marką Froo.
Od października 2024 roku akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
- liczba sklepów: ponad 12 tys. w Polsce
- ponad 10 tys. franczyzobiorców
- wkład własny od ok. 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


