Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?

Info

Z tego artykuły dowiesz się o

  • Co to jest Rada Franczyzobiorców?
  • Jak działa rada franczyzobiorców w Żabce?
  • Z jakimi sprawami franczyzobiorcy Żabki najczęściej zgłaszają się do Rady?
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rada Franczyzobiorców działa w Żabce od 2011 roku. Co dwa lata zmienia się jej skład, wyłaniany w demokratycznych wyborach. To reprezentacja wszystkich – ponad 10 tys. – franczyzobiorców Żabki, która we współpracy z centralą dba o ich interesy i jednocześnie o sprawne działanie całej sieci.

– Głównym celem Rady Franczyzobiorców jest budowanie relacji, partnerstwa i dialogu pomiędzy franczyzobiorcami a centralą, a także wspieranie rozwoju całej sieci, poprzez chociażby inicjatywy czy wspólne wypracowanie rozwiązań, dzięki którym franczyzobiorcy mogą z jeszcze większym sukcesem prowadzić biznes – wyjaśnia Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabka Polska. – Działania Rady koncentrują się na doskonaleniu jakości obsługi klienta, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu narzędzi technologicznych i analitycznych, wspierających codzienne zarządzanie sklepem, a także usprawnianiu procesów komunikacyjnych i operacyjnych.

Rozwiązania codziennych trudności i nowe pomysły

Rada Franczyzobiorców jest dla centrali Żabki bezpośrednim źródłem wiedzy o realiach codziennego funkcjonowania sklepów franczyzowych. Z czym najczęściej franczyzobiorcy zgłaszają się do Rady?

Liczba franczyzobiorców Żabki w Polsce 10.000+

– Gdybym miał wskazać najważniejsze obszary, to niewątpliwie byłyby to finanse – mówi Mateusz Nosarzewski, członek Rady Franczyzobiorców. – A także rozliczenia franczyzobiorców po inwentaryzacji. To są takie dwa obszary, w których my jako Rada Franczyzobiorców otrzymujemy sygnały i staramy się wytłumaczyć, z czego wynikają dane rozliczenia. Kolejnym ważnym obszarem jest logistyka. Ale franczyzobiorcy przychodzą też do nas z ogromem pomysłów, z inicjatywami, które my de facto możemy przekazać wyżej.

Członkowie Rady biorą udział w różnych projektach i testach, oceniają, jak konkretne rozwiązania sprawdzają się w praktyce i co jeszcze można zrobić, żeby usprawnić pracę franczyzobiorców. Dzięki ich zaangażowaniu powstały m.in. takie rozwiązania, jak Cyberstore, czyli aplikacja do zdalnego zarządzania sklepem czy Asystent Żabka.

Jak przebiega współpraca między centralą Żabki a Radą Franczyzobiorców i jakie wynikają z niej korzyści dla przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabka  w rozmowie z Moniką Wojniak-Żyłowską opowiadają Izabela Jeniec-Kardasz, dyrektorka do spraw relacji z franczyzobiorcami w Żabce oraz Mateusz Nosarzewski. Z wywiadu dowiecie się m.in. 

  • Po co powstała Rada Franczyzobiorców i jakie są jej zadania?
  • Jakie sprawy najbardziej nurtują franczyzobiorców Żabki?
  • Jak rozwiązywane są pojawiające się trudności franczyzobiorców?
  • Czy centrala Żabki liczy się z opinią Rady Franczyzobiorców?
  • Jakie rozwiązania udało się wprowadzić do sieci dzięki współpracy centrali z franczyzobiorcami?
  • Czy franczyzobiorca Żabki rzeczywiście czuje, że ma realny wpływ na to, co się dzieje w sieci?
  • Jak wygląda bieżąca współpracy centrali i Rady Franczyzobiorców?
  • Co w sytuacji, kiedy Rada Franczyzobiorców ma odmienne zdanie niż przedstawiciele centrali?
Info

Najważniejsze wnioski

Grupa Żabka to dziś tzw. ekosystem convenience, który obejmuje nie tylko sklepy franczyzowe, ale też formaty bezobsługowe Żabka Nano, catering dietetyczny Maczfit, porównywarkę Dietly, a także marki e-commerce Jush! i Delio. Firma rozwija działalność również poza Polską – w 2024 roku rozpoczęła ekspansję w Rumunii, gdzie działa pod marką Froo.

Od października 2024 roku akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

  • liczba sklepów: ponad 12 tys. w Polsce
  • ponad 10 tys. franczyzobiorców
  • wkład własny od ok. 5 tys. zł
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz