REMA 1000 kontynuuje rozwój
Stanowisko firmy REMA 1000
Pomimo rezygnacji ze współpracy z częścią licencjobiorców, REMA 1000 kontynuuje rozwój sieci sklepów. Obecnie rozwój firmy opiera się otwieraniu nowych sklepów REMA 1000 w Skwerach Handlowych Viki. Działają już dwa takie centra handlowe - w Łodzi i w Bydgoszczy - a w niedługiej przyszłości planowane jest otwarcie obiektów w Toruniu, Inowrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Jeleniej Górze, Elblągu, Białymstoku, Lesznie i Lublinie.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy REMA 1000 zmuszona była do rozwiązania umów franchisingowych z 8 licencjobiorcami. Stało się tak na skutek nieprzestrzegania przez tych partnerów zasad prowadzenia sklepów w sieci REMA 1000 a także zalegania z opłatami licencyjnymi oraz opłatami za dostawy.
Dotychczasowe zasady rozpoczęcia działalności pod szyldem REMA 1000 były proste. Franszyzobiorca przechodził szkolenie ogólno - menedżerskie, staż w sklepie REMA 1000 oraz szkolenie w centrali. Zobowiązany był do założenia firmy, zakupienia kas fiskalnych oraz komputera. W zamian otrzymywał do zarządu majątek o wysokiej wartości: w pełni wyposażony sklep oraz towar w kredycie kupieckim, przeszkolony personel, obsługę księgową i reklamową oraz dalsze szkolenia. Franszyzobiorca zobowiązywał się do uiszczania opłaty licencyjnej i zakupów u centralnego dostawcy towarów. Opłata licencyjna pokrywała m.in. koszty czynszu, działalności marketingowej oraz koszty obsługi księgowej.
Niestety, nie wszyscy przedsiębiorcy potrafili zarządzać sklepem z sukcesem. Kontrole firmy stwierdziły, że niektórzy partnerzy prowadzili działania mogące narazić sieć REMA 1000 na utratę wiarygodności jako firmy oferującej profesjonalną obsługę i towar najwyższej jakości. Tolerowanie takiego stanu rzeczy mogło dodatkowo spowodować straty finansowe, a w efekcie doprowadzić do zamknięcia sklepów będących wygodnym miejscem zakupów dla okolicznych mieszkańców, a także miejscem pracy. Ponadto działania takie mogły zrażać klientów, przyzwyczajonych do wysokich standardów produktów i obsługi oferowanych w sklepach REMA 1000.
Rozwiązanie umów poprzedzały wielomiesięczne negocjacje dotyczące warunków pozostania danego franszyzobiorcy w sieci. Firma wielokrotnie wzywała do przywrócenia standardów sieci, proponowała program naprawczy oraz rozłożenie zaległych opłat na raty. Niestety, ze względu na brak współpracy ze strony licencjobiorców, w niektórych przypadkach zakończyły się one fiaskiem. W związku z nieetyczną postawą kilku partnerów, REMA 1000 zmuszona była do skierowania spraw na drogę sądową. Mimo iż sądy nakazały uregulowanie płatności wobec firmy niektórzy licencjobiorcy nadal zalegają z należnościami.
Rozwiązanie kilku umów licencyjnych nie oznacza jednak ani powstrzymania rozwoju firmy REMA 1000 w Polsce, ani nawet automatycznego zamknięcia prowadzonych dotychczas przez licencjobiorców sklepów. Kierownictwo sieci zrobiło wszystko, aby w obiektach pozostały sklepy spożywcze REMA 1000. Duża część z nich jest aktualnie otwarta jako sklepy własne REMA 1000. Ponadto firma zdecydowała się odstąpić od dzierżawy niektórych lokali. W takich wypadkach REMA 1000 proponowała swoim pracownikom przeniesienie do innych sklepów sieci. Kiedy było to niemożliwe np. w powodu braku firmowego sklepu w regionie, REMA 1000 negocjowała z firmą przejmującą lokalizację zatrudnienie swoich dotychczasowych pracowników.
REMA 1000 pozostaje jedną z najbardziej aktywnych sieci sklepów w Polsce. Obecnie rozwój firmy opiera się otwieraniu nowych sklepów REMA 1000 w Skwerach Handlowych Viki. Centra będą działały w dużych i średnich miastach Polski. Obok sklepu REMA 1000 znajdować się w nich będą inne obiekty pełniące funkcję społeczną: oddziały banków, punkty usługowe, kawiarnie, restauracje szybkiej obsługi itp. W chwili obecnej działają już dwa takie centra handlowe - w Łodzi i w Bydgoszczy - a w niedługiej przyszłości planowane jest otwarcie obiektów w Toruniu, Inowrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Jeleniej Górze, Elblągu, Białymstoku, Lesznie i Lublinie.
Szybki rozwój sieci sprzedaży to także cel REMA 1000 we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność. Realizacji tej strategii służyło niedawne ogłoszenie połączenia zarządzającej siecią norweskiej korporacji Reitangruppen AS z inną siecią handlowo usługową Narvesen ASA. W efekcie powstała jedna z największych sieci handlowych w Europie Reitan Narvesen ASA, która 20 lutego po raz pierwszy przedstawiła swoje skonsolidowane wyniki finansowe a w kwietniu br. zadebiutuje na giełdzie w Oslo.
Łączna liczba zarządzanych przez korporację punktów sprzedaży dochodzi do 2200, a liczba pracowników przekroczyła 17 000. Sprzedaż we wszystkich punktach sprzedaży korporacji wynosi około 20 miliardów koron norweskich rocznie (ok. 9.200.000.000 USD)
REMA 1000Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


