Alkohole sprzedają się lepiej od hamburgerów
Burger King nie jest gotowy na giełdę
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że Diageo może opóźnić planowaną na ten rok pierwotną emisję akcji (IPO) należącego do niej Burger Kinga. Przygotujemy Burger Kinga do IPO, ale nie wiemy jeszcze, kiedy będzie do tego gotowy - powiedział na wczorajszej konferencji prasowej dyrektor finansowy Diageo Nick Rose. 20 procent sieci fast foodów miało znaleźć się na giełdzie jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Oczekiwano, że rynek wyceni firmę na 2,5 mld funtów.
W czwartek Diageo Plc, jeden z największych producentów alkoholi na świecie przedstawił wyniki finansowe, osiągnięte od lipca do grudnia. Sprzedaż produktów firmy wzrosła w tym okresie o 4 proc., do 6,8 mld funtów. Zysk netto wyniósł 850 mln funtów, albo 25,1 pensa na akcję, czyli okazał się o 11 proc. lepszy niż przed rokiem. Szefowie firmy najbardziej byli zadowoleni ze wzrostu przychodu generowanego przez sprzedaż markowych alkoholi, wśród których prym wiódł Smirnoff Ice. Popularność tej marki wzrosła w Wielkiej Brytanii ponad 3,5-krotnie. Szefowie Diageo liczą teraz na to, że Smirnoff Ice powtórzy ten sukces w Stanach Zjednoczonych. Obok wódki Smirnoff, Diageo jest znane jako producent m.in. whisky Johnie Walker i piwa Guiness.
Zysk firmy mógłby być bardziej znaczący, gdyby nie słaba postawa sieci restauracji Burger King – podało Prawo i Gospodarka. Fast footom spod tego znaku nie udało się w ostatnich latach zdobyć wielu nowych klientów. Winę za to ponosi słaby marketing i brak długofalowej strategii spowodowany częstymi zmianami kierownictwa. Lekarstwem na kłopoty Burger Kinga ma być nowy szef. 1 kwietnia kierownictwo firmy obejmie John Dasburg, były dyrektor generalny Northwest Airlines, który zapowiada ostrzejszą rywalizację z MacDonalds. Dasburg planuje otwarcie nowych punktów sprzedaży, żeby odebrać konkurencji klientów i zwiększyć własny udział w rynku. Pomysł nie jest zły, ale może okazać się zbyt drogi - oceniają analitycy. Jednym z głównych zadań Dasburga będzie też przygotowanie swojej firmy do opóźnionego wejścia na giełdę.
Więcej: Prawo i Gospodarka, 23 lutego 2001
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


