Alkohole sprzedają się lepiej od hamburgerów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że Diageo może opóźnić planowaną na ten rok pierwotną emisję akcji (IPO) należącego do niej Burger Kinga. Przygotujemy Burger Kinga do IPO, ale nie wiemy jeszcze, kiedy będzie do tego gotowy - powiedział na wczorajszej konferencji prasowej dyrektor finansowy Diageo Nick Rose. 20 procent sieci fast foodów miało znaleźć się na giełdzie jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Oczekiwano, że rynek wyceni firmę na 2,5 mld funtów.

W czwartek Diageo Plc, jeden z największych producentów alkoholi na świecie przedstawił wyniki finansowe, osiągnięte od lipca do grudnia. Sprzedaż produktów firmy wzrosła w tym okresie o 4 proc., do 6,8 mld funtów. Zysk netto wyniósł 850 mln funtów, albo 25,1 pensa na akcję, czyli okazał się o 11 proc. lepszy niż przed rokiem. Szefowie firmy najbardziej byli zadowoleni ze wzrostu przychodu generowanego przez sprzedaż markowych alkoholi, wśród których prym wiódł Smirnoff Ice. Popularność tej marki wzrosła w Wielkiej Brytanii ponad 3,5-krotnie. Szefowie Diageo liczą teraz na to, że Smirnoff Ice powtórzy ten sukces w Stanach Zjednoczonych. Obok wódki Smirnoff, Diageo jest znane jako producent m.in. whisky Johnie Walker i piwa Guiness.

Zysk firmy mógłby być bardziej znaczący, gdyby nie słaba postawa sieci restauracji Burger King – podało Prawo i Gospodarka. Fast footom spod tego znaku nie udało się w ostatnich latach zdobyć wielu nowych klientów. Winę za to ponosi słaby marketing i brak długofalowej strategii spowodowany częstymi zmianami kierownictwa. Lekarstwem na kłopoty Burger Kinga ma być nowy szef. 1 kwietnia kierownictwo firmy obejmie John Dasburg, były dyrektor generalny Northwest Airlines, który zapowiada ostrzejszą rywalizację z MacDonalds. Dasburg planuje otwarcie nowych punktów sprzedaży, żeby odebrać konkurencji klientów i zwiększyć własny udział w rynku. Pomysł nie jest zły, ale może okazać się zbyt drogi - oceniają analitycy. Jednym z głównych zadań Dasburga będzie też przygotowanie swojej firmy do opóźnionego wejścia na giełdę.

Więcej: Prawo i Gospodarka, 23 lutego 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €