Rema 1000 sprzedana

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Sieć Rema będzie działała jeszcze przez jakiś czas pod dotychczasowym kierownictwem, choć w centrali - zatrudnia 35 osób - szykują się duże zmiany kadrowe i organizacyjne. Zastrzyk noiwego kapitału pozwoli na rozwój sieci, która nie uzyskała "masy krytycznej", umożliwiającej sensowną logistykę. Marketów Remy 1000 jest 44 - łacznie z otwartym w maju nowym sklepem w Warszawie - ale rozsiane są po całym kraju, a dokładnie w 24 miastach i miasteczkach. Są to wszystko sklepy własne Remy 1000 - z jednym wyjątkiem, marketu w podziemiu przy Dworcu Centralnym w Warszawie. Kiedy dwa lata temu Carlsen obejmował swoje stanowisko sklepów franchisingowych było jeszcze 16 - często zdłużonych, źle zopatrzonych, kiepsko prowadzonych. Jak wiadomo norweska wersja franchisingu handlu detalicznym kompletnie się w Polsce nie sprawdziła.

Jeśli jednak wierzyć temu, co powiedział Wiadomościom Handlowym prezes Carlsen, że wykupili od prowadzących sklepy Remy 1000 ich spółki dilerskie razem z długami i zobowiązaniami, ponosząc zresztą z tego tytułu ogromne straty - to jedno trzeba przyznać, że Norwegowie rozstali się ze swoimi licencjobiorcami ponosząc zresztą z tego tytułu ogromne straty - to jedno trzeba przyznać, że Norwegowie rozstali się ze swoimi licencjobiorcami w sposób bardzo fair. Młody Norweg, który jak mówi musiał "posprzątać" po poprzednim zarządzie zapewnia, że sieć Rema 1000 nie ma już żadnych długów i od kwietnia jest firmą rentowną.

Inwestor wprawdzie finansowy, ale taki któremu nieobce są problemy handlu wprowadza daleko idące zmiany w koncepcji i strategii sieci. Jej zasięg działania ma się ograniczyć - a przynajmniej to będzie jej geograficznym punktem ciężkości - do Warszawy i w mniejszym stopniu - Gdańska. Markety Remy 1000, ni to dyskontowe, ni to w charakterze sklepów osiedlowych mają się przekształcić - jak to określił Morten Carlsen w "osiedlowe delikatesy typu supermarketowego". A więc delikatesy, ale niezbyt drogie. 300 produktów własnej marki ma stanowić podstawę asortymentową niższej półki, natomiast asortyment średniej i wyższej półki jest intensywnie rozbudowywany. Powierzchnia marketów sieci będącej spadkobierczynią Remy 1000 ma wzrosnąć przeciętnie do 600 - 800 mkw.

Nowy właściciel sieci w Polsce chce również kupić placówki Remy 1000 na Słowacji.

Więcej: Wiadomości Handlowe, nr 6, czerwiec 2003, str. 10

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €