Starbucks przygląda się Polsce

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na razie jednak firma nie chce zdradzać szczegółowych planów. - Niewątpliwie rynki tej części Europy są dla nas bardzo atrakcyjne. Nie mamy jeszcze kawiarni w dawnych krajach postkomunistycznych, więc ten kierunek rozwoju byłby dla nas naturalny. Polska jest jednym z największych europejskich rynków, więc zapewne w przyszłości rozważymy otwarcie tutaj kawiarni. Na razie jednak nie będziemy informować, kiedy to mogłoby nastąpić. W Europie jesteśmy dopiero na wczesnym etapie rozwoju – mamy nasze kawiarnie tylko w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Grecji, Hiszpanii i Szwajcarii – powiedziała Nowościom Gastronomicznym Aurelie Kane z działu PR Starbucks EMEA (Europe, Middle East, Africa).

Sieć 6,5 tys. kawiarnii

Sieć została założona w 1971 r. przez trzech wspólników. Na początku tego roku szef firmy Howard Schultz zapowiedział, że w ciągu najbliższych 2 lat sieć powinna powiększyć się o 4 tys. nowych lokali. Dziennie powstają 3 – 4 nowe kawiarnie Starbucks na świecie. Spośród blisko 6,5 tys. wszystkich lokali, poza USA znajduje się 1312, z tego 384 należy bezpośrednio do firmy a 928 działa na zasadzie licencji.

Globalny hegemon

Starbucks jest światowym liderem na rynku sprzedaży napojów kawowych. Niektórzy mówią o macdonaldyzacji rynku kawy, co oczywiście znajduje wielu przeciwników firmy. Powstają nawet specjalne strony internetowe przez nich redagowane. Tam jednak, gdzie Starbucks się pojawi, stara się jak najsilniej przywiązywać klientów. Firma wydaje dla klientów karty lojalnościowe, za pomocą których można płacić za produkty w kawiarniach. Ponadto, dla najbardziej wiernych bywalców kawiarni Starbucks, firma oferuje liczne nagrody. Starbucks chce także przyciągnąć biznesmenów i handlowców, którzy podróżują z laptopami, oferując im bezprzewodowy dostęp do internetu w radiowej technologii Wi-Fi.

Więcej: Nowości Gastronomiczne, czerwiec 2003 r.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €