Chata Polska tworzy oddział na Dolnym Śląsku

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Paweł Karczmarek z Poznania zajmuje się handlem od 1990 roku, a od 1997 r. prowadzi sklep w sieci Chata Polska. Niedawno ze wspólnikiem rozbudował sklep do ponad 300 m kw. Pweł Karczmarek przewodzi jednaj z tzw. grup handlowych. Tworzą je właściciele sklepów, którzy reprezentują kupców w danym regionie, a zarazem wspomagają centralę w negocjacjach z producentami i dostawcami. – Jako praktycy mamy lepszą możliwość bieżącej analizy rotacji towarów i ich cen, skutków promocji, upodobań lokalnych klientów – tłumaczy Wiadomościom Handlowym.

Staliśmy się konkurencyjni w stosunku do hipermarketów

Część umów jest podpisywana centralnie, niektóre – zwłaszcza z dystrybutorami – na gruncie lokalnym. Wynika to z dużej różnicy kosztów obsługi w poszczególnych regionach. Paweł Karczmarek podkreśla, że Chata Polska nie ma już problemów w wynegocjowaniu odpowiednich warunków handlowych.

- Przełom nastąpił w ubiegłym roku – powiedział Wiadomościom Handlowym Paweł Karczmarczyk -Producenci zauważyli, że hipermarkety w pewnych grupach asortymentowych nie dominują w sprzedaży - dodał Paweł Karczmarczyk

Nierzadko premie przewyższają 3- lub 5- miesięczną opłatę franchisingową

Ostateczna decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą, jak i organizowaniu akcji promocyjnych w sklepach Chaty Polskiej, zależy w dużej mierze od samych kupców. Zapada na spotkaniach z przedstawicielami producentów, które planuje odpowiedzialna za to osoba w centrali.

Promocje nie zawsze obejmują całą sieć. Niejednokrotnie sami producenci nie są zainteresowani, żeby akcja marketingowa miała oddźwięk ogólnopolski. Kupcy w Chacie polskiej mogą liczyć na tzw. rabat retrospektywny, wypłacany co kwartał za solidne wywiązywanie się z umów handlowych oraz udział w akcjach promocyjnych. Nierzadko premie te przewyższają opłatę franchisingową.

Chata Polska uruchamia obecnie oddział na Dolnym Śląsku.

Firma skupia dziś ponad 130 sklepów. Pierwszy w oddziale dolnośląskim został otwarty 21 czerwca w Świebodzicach.

Więcej: Wiadomości Handlowe, lipiec 2003

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €