50 barów Tchibo
Tchibo chce stworzyć sieć 50 barów kawowych i tym samym stać się spółką porządkującą rozdrobniony rynek.
Utworzenie sieci 50 barów ma pozwolić Tchibo, niemieckiemu dystrybutorowi kawy, zająć pozycję lidera na barowym rynku. - Obecnie mamy 11 lokali. Do końca roku uruchomimy jeszcze cztery. 50 lokali to perspektywa 2006 r. - powiedział Pulsowi Biznesu Wojciech Kamiński, kierownik dywizji Tchibo Coffee Barów. Koszt otwarcia jednego punktu szacuje na 100 do ponad 500 tys. zł. Pieniądze pochodzą od firmy matki oraz z zysków wypracowanych w kraju. Zdaniem Kamińskiego, rynek barów ma ogromny potencjał. - W ciągu dwóch lat dojdzie do koncentracji i konsolidacji sieci kawowych. Rynkiem rządzić będą dwaj gracze. Jednym z nich będzie Tchibo - twierdzi.
Poważnymi konkurentami, z którymi mogą się zmierzyć krajowe barki kawowe, są międzynarodowe sieci barów, dotychczas jedynie sondujące polski rynek. Największym graczem jest tu amerykański Starbuck’s, jednak należy ostrożnie oceniać możliwości amerykańskiej inwestycji w rodzimy rynek, gdyż poza USA sieć przynosi straty. - W Polsce nie są także obecne Costa Coffee Boutique, Coffee Republic i Pret A Manger. Jednak rozwój sieci barów kawowych w Polsce jest intensywny. Nic dziwnego, cały segment kawy rośnie ilościowo o 1 do 3 procent rocznie nieprzerwanie od 1999 r. - ocenia Monika Jędrzejczak z Cushman&Wakefield Healey&Baker.
Pierwszą pijalnią kawy na polskim rynku było Pożegnanie z Afryką. Szybko dołączyły do niej sieci: Tchibo, Coffee Heaven, Stoney Point Java, Nescafe, Mercer’s, Segafredo, Twice, World Coffee czy regionalne, jak Coffee Time, La Kawa i TriBaCa Cafe. Otwierają one najczęściej lokale w biurowcach, przy głównych ulicach, w centrach handlowych czy kinach.
Więcej: Agnieszka Janas, Puls Biznesu, 3 września 2003Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...